کد خبر : 5473
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۸:۴۱

نفت تهران – گسترش فولاد تبریز؛ کشتی طوفان زده لوکا به «جادوگر» رسید/ گربه سیاه در کمین آبی و زرد پوشان

نفت تهران – گسترش فولاد تبریز؛ کشتی طوفان زده لوکا به «جادوگر» رسید/ گربه سیاه در کمین آبی و زرد پوشان

گسترش فولاد تبریز در هفته ششم لیگ برتر فوتبال مقابل گربه سیاه همیشگی خود یعنی نفت تهران به میدان می‌رود. هفدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور فردا پنجشنبه با برگزاری ۳ دیدار وارد هفته ششم می‌شود که در یکی از این بازی‌ها تیم‌های بحران زده نفت تهران و گسترش فولاد تبریز از ساعت

گسترش فولاد تبریز در هفته ششم لیگ برتر فوتبال مقابل گربه سیاه همیشگی خود یعنی نفت تهران به میدان می‌رود.

هفدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور فردا پنجشنبه با برگزاری ۳ دیدار وارد هفته ششم می‌شود که در یکی از این بازی‌ها تیم‌های بحران زده نفت تهران و گسترش فولاد تبریز از ساعت ۱۹:۴۵ در ورزشگاه تختی تهران به مصاف هم خواهند رفت.

قضاوت این مسابقه را روح‌اله شریفی به همراه آرمان اسعدی، محمد راهی و کمیل غلامی بر عهده خواهد داشت. ضمن اینکه حاتم بک‌پور به عنوان ناظر داوری انتخاب شده است.

کشتی طوفان زده گسترش به نفت رسید!

آبی و زرد پوشان فوتبال تبریز که چند روز پیش در دیداری معوقه از هفته پنجم در ۷ دقیقه قافیه را به پرسپولیس تهران، مدافع عنوان قهرمانی و صدرنشین مسابقات واگذار کرده و شکست سنگین دیگری را در پرونده خود به ثبت رساندند، اکنون در این هفته مقابل تیمی دیگر از پایتخت و این بار در خانه حریف به میدان می‌روند.

در آن سو نفت تهران با تغییراتی بزرگ از ساختار گرفته تا کادر فنی به این بازی رسیده‌ است. نفتی‌ها پس از اینکه مالکیت این تیم به شرکت نفت طلائیه واگذار شد، علی کریمی را به عنوان سرمربی جدید خود معرفی کردند تا جادوگر فوتبال ایران برای دومین بار طی ماه‌های اخیر هدایت نفت را بر عهده گرفته و کار خود را در جرگه مربیان آغاز کند.

در حال حاضر، گسترش فولاد تبریز با ۳ امتیاز قعرنشین جدول رده‌بندی لیگ برتر است و نفت تهران با ۵ امتیاز در رده سیزدهم قرار دارد که با فاصله ۲ امتیازی دو تیم در انتهای جدول و شرایط بحرانی آنها از این بازی می‌توان به عنوان یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته یاد کرد.

 

 

شیشه عمر لوکا در دست جادوگر

کسب تنها ۳ امتیاز و تحمل ۴ شکست در ۵ بازی باعث شد تا مسئولان گسترش فولاد به فکر بیفتند و برای جلوگیری از نتایج بدتر به لوکا بوناچیچ اولتیماتوم بدهند.در این راستا هیات مدیره باشگاه تصمیم براین گرفت تا دو بازی دیگر به بوناچیچ‎ فرصت بدهد.

گرچه سرمربی گسترشی‌ها ۲ هفته برای جبران مهلت دارد اما در این بین دیدار فردا بسیار تعیین‌کننده خواهد بود و این احتمال وجود دارد که در صورت ادامه روند ضعیف گسترش فولاد در برابر نفت، بوناچیچ با سرنوشتی همچون دوران حضورش در فولاد مواجه شده و خیلی زود نیمکت تبریزی‌ها را ترک کند.

نکته دیگری که برای بازی تیم‌های گسترش فولاد و نفت می‌توان بیان کرد این است که از شانس بد لوکا بوناچیچ در نقطه مقابل علی کریمی اولین حضور رسمی خود را به عنوان سرمربی در یک تیم تجربه خواهد کرد و بدون‌شک انگیزه‌های این مربی جوان فوتبال کشورمان، جدال دشواری را در انتظار نماینده فوتبال تبریز قرار داده است.

در مجموع باید گفت شیشه عمر لوکا بوناچیچ در دستان جادوگر فوتبال آسیا قرار دارد.

گربه سیاه در کمین آبی و زرد پوشان

تیم‌های نفت تهران و گسترش فولاد تبریز درحالی برای نهمین بار در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال برابر یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد که در دیدارهای قبلی آمار کاملا به سود تیم تهرانی بوده بطوریکه نماینده تبریز هرگز موفق به شکست حریف نشده است.

در ۸ بازی قبلی ۴ پیروزی برای نفت تهران به ثبت رسیده و ۴ دیدار دو تیم نیز به تساوی انجامیده است تا به عبارتی فوتبالی نفت تهران گربه سیاه گسترش فولاد لقب گرفته باشد.

نتایج کامل دیدارهای دو تیم در لیگ برتر به شرح زیر است:

لیگ سیزدهم
* گسترش فولاد تبریز ۱ – ۲ نفت تهران، ورزشگاه یادگار امام ره تبریز
* نفت تهران ۴ – ۱ گسترش فولاد تبریز، ورزشگاه تختی تهران

لیگ چهاردهم
* گسترش فولاد تبریز ۱ – ۱ نفت تهران، ورزشگاه بنیان دیزل تبریز
* نفت تهران ۲ – ۱ گسترش فولاد تبریز، ورزشگاه تختی تهران

لیگ پانزدهم
* گسترش فولاد تبریز ۱ – ۱ نفت تهران، ورزشگاه بنیان دیزل تبریز
* نفت تهران ۱ – ۰ گسترش فولاد تبریز، ورزشگاه تختی تهران

لیگ شانزدهم
* نفت تهران ۱ – ۱ گسترش فولاد تبریز، ورزشگاه تختی تهران
* گسترش فولاد تبریز ۰ – ۰ نفت تهران، ورزشگاه بنیان دیزل تبریز

نکات بازی:

– گسترش فولاد در کنار همشهری خود تراکتورسازی تنها تیم‌های این فصل لیگ برتر هستند که هنوز برابر حریفان تن به تقسیم امتیاز نداده‌اند.

– نفت تهران در دیدارهای خانگی خود در فصل جاری به یک پیروزی و یک شکست دست یافته و این درحالی است که گسترش فولاد هر دو بازی خارج از خانه خود را با باخت پشتِ‌سر گذاشته است.

– گسترش فولاد بدترین آمار لیگ هفدهم را با کمترین برد (مشترکاً با چند تیم دیگر)، بیشترین باخت، دومین خط حمله ضعیف لیگ، بدترین خط دفاعی، بدترین تفاضل و کمترین امتیاز به خود اختصاص داده است.

– تنها اشتراک نفت تهران و گسترش فولاد تبریز تعداد پیروزی‌هایشان تا بدین جای فصل است که فقط یک برد در جدول برای آنها به ثبت رسیده است.

با این تفاسیر، بایستی به انتظار نشست و دید که آیا شاگردان لوکا بوناچیچ می‌توانند به طلسم ۴ ساله خود در برابر نفت تهران پایان دهند یا بازهم شاهد ادامه شکست‌ناپذیری نفتی‌ها در برابر نماینده تبریز خواهیم بود؟

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − 11 =