کد خبر : 6997
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۸:۵۷

نرخ بیکاری در استان به ۱۰٫۷ درصد رسید/ ۱٫۱ میلیون نفر در‌ آذربایجان‌شرقی سرکار می‌روند

نرخ بیکاری در استان به ۱۰٫۷ درصد رسید/ ۱٫۱ میلیون نفر در‌ آذربایجان‌شرقی سرکار می‌روند

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت استان شاغل بوده و نرخ بیکاری استان ۱۰٫۷ درصد ثابت است، تلاش می‌کنیم با ایجاد مشاغل جدید نرخ بیکاری استان ثابت بماند. به گزارش نگاه، میراحد حسینی با اشاره به وجود واحدهای صنعتی در استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت:

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت استان شاغل بوده و نرخ بیکاری استان ۱۰٫۷ درصد ثابت است، تلاش می‌کنیم با ایجاد مشاغل جدید نرخ بیکاری استان ثابت بماند.

به گزارش نگاه، میراحد حسینی با اشاره به وجود واحدهای صنعتی در استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: ۱۷ ناحیه صنعتی در استان آذربایجان‌شرقی وجود دارد و در شهرک سرمایه‌گذاری خارجی حدود ۵۰ هزار نفر نیروی انسانی  مشغول به کار هستند.

وی  با اشاره به وجود تعاونی‌های فعال در سطح استان افزود: حدود ۵ هزار تعاونی در سطح استان وجود دارد که بیش از ۴ هزار تعاونی فعال هستند.

حسینی  افزود: ۴۵ درصد جمعیت شاغل استان در بخش تعاونی‌ها فعال هستند.

وی  حجم سرمایه‌گذاری در بخش تعاونی را ۳۰ هزار و ۶۲۵ میلیارد ریال سرمایه اولیه اعلام کرد و یادآور شد: در بخش تعاونی‌های تولیدی از وضعیت خوبی برخوردار هستیم  به طوریکه بعضی از تعاونی‌های مرزی و عشایری ۸۹ هزار و ۷۶۷ هزار دلار صادرات دارند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی تعداد واحدهای کاریابی در سطح استان را ۵۴ واحد اعلام کرد و افزود: این واحدهای کاریابی سالانه ۳۰ هزار نفر را ثبت‌نام کرده و سالانه  به طور متوسط برای ۱۰هزار نفر شغل پیدا کرده و به واحدهای تولیدی معرفی می‌کنند.

وی در ادامه به اعتبارات اختصاص یافته به بخش مشاغل خانگی اشاره کرد و افزود: ۴۰هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در بخش مشاغل خانگی اعتبار اختصاص یافته بود.

حسینی تصریح کرد: در این زمینه ۸ هزار نفر درخواست تسهیلات داده بودند که به بانک‌ها معرفی شدند و بانک‌ها به ۲ هزار نفر تسهیلات پرداخت کرده‌اند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به  اعتبارات اختصاص یافته به اشتغال فراگیر در استان اظهار داشت: از محل اشتغال فراگیر ۲۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که سهم استان آذربایجان‌شرقی در این زمینه ۸۷۳ میلیارد تومان است و حدود  ۱۰۰ میلیارد تومان طرح و درخواست به بانک‌ها معرفی شده‌اند و۳ تا ۴ میلیارد تومان آن توسط بانک‌ها پرداخت شده است.

وی در ادامه صحبت‌های خود سهم استان آذربایجان‌شرقی را از سهمیه اشتغال روستایی را ۳۵۰ میلیارد تومان ذکر کرد و اظهار داشت: از این میزان ۱۵۰ میلیارد تومان آن ابلاغ شده است و استقبال از تسهیلات مشاغل روستایی خیلی بیشتر است.

حسینی افزود: در بحث اشتغال روستایی ۸ هزار و ۵۰۰ نفر درخواست تسهیلات داده‌اند و جمعاً یک‌هزار و ۱۰۰طرح به بانک‌ها پیشنهاد شده که مبلغ آن ۱۷۰ میلیارد تومان است.

وی اظهار امیدواری کرد که در سال‌جاری از محل اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی و در زمینه رونق تولید و بازسازی و نوسازی  ۴۰ تا ۵۰ هزار فرصت شغلی در استان آذربایجان‌شرقی ایجاد شود.

حسینی با اشاره به انجام اقدامات در زمینه صیانت از نیروی کار بیان داشت: ۵۶۲ کمیته ایمنی و حفاظتی برای صیانت از نیروی کار و جلوگیری از آسیب‌های ناشی از کار ایجاد شده و ۲۳ هزار مورد بازرسی از واحدهای تولیدی انجام شده است.

وی، ادامه داد: ۵۲۰ تشکل کارگری و کارفرمایی در واحدهای تولیدی ایجاد شده است که از این تعداد ۴۳۰ مورد تشکل کارگری و ۹۰ مورد نیز تشکل کارفرمایی بوده است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی در مورد مشاغل سخت و زیان‌آور نیز ابراز کرد: افرادی که در مشاغلی که شامل سختی‌کار و زیان آور بوده و ۴۰ سال سن ه و ۲۰ سال دارای سابقه کار باشند، می‌توانند پیش از موعد بازنشسته شوند و در مجموع ۲۰ هزار نفر از این قانون استفاده کرده و بازنشسته شده‌اند.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 + 16 =