کد خبر : 30835
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵

نخستین پارک کشاورزی تبریز افتتاح شد

نخستین پارک کشاورزی تبریز افتتاح شد

بخشی از اراضی لاله باغی تبریز با هزینه کرد ۳۳۰ میلیارد ریال به عنوان ( آگری کالچر پارک) پارک‌ کشاورزی درون‌ شهری افتتاح شد.

به گزارش نگاه، عباس رنجبر شهردار تبریز در آیین بهره برداری از پارک لاله باغی اظهار کرد: این منطقه به سبب دارا بودن خاک حاصلخیز و مناسب و اتصال به باغات لاله، از بهترین نقاط تبریز برای کشاورزی محسوب می‌شود که در راستای فرهنگ سازی و تبیین برنامه‌های ارائه شده در خصوص ایجاد پارک‌های کشاورزی پایلوت راه اندازی این ایده تعیین شده است.
وی این اقدام را رویکردی جدید در تبریز عنوان کرد و افزود: پارک‌های کشاورزی پیش از این در کشورهای مختلف ایجاد شده و این نخستین تجربه تبریز در این زمینه است و امیدوارم روزی فرا رسد که در پارک بزرگ تبریز باغ‌های کشاوزی ۴۰۰ هکتاری ایجاد شود.
رنجبر با بیان اینکه امیدوارم این نمونه به ما اجازه دهد باغات لاله را به طور شایسته‌ای حفظ کنیم، گفت: شهرداری تبریز در این منطقه ۶۵ هزار متر مربع زمین دارد که به دلیل منفک بودن و پراکندگی به این پارک الحاق نشد.
وی اظهارامیدواری کرد: در آینده شاهد تبدیل آن ۶۵ هزار متر مربع نیز به باغات کشاورزی درون شهری باشیم.
شهردار تبریز ادامه داد: در تلاش هستیم یک نمونه خاص در اینجا ایجاد شود به صورتی که دو دیدگاه مد نظر قرار گرفته است تا هم دارای درختان میوه باشد و هم کشت سبزی و گیاهانی که وقتی پیش از این اسم باغات لاله شنیده می‌شد، تداعی گر آن محصولات بود.
رنجبر با دعوت از شهروندان برای اجاره این زمین‌های کشاورزی ، گفت: مردم با مراجعه به شهرداری منطقه ۷ می توانند مساحتی از این باغ را اجاره کرده و محصولات مورد نظر خود را کشت کنند.
وی با اشاره به تامین آب برای کشاورزی در این پارک توسط شهرداری، خاطرنشان کرد: در این صورت هم برای شهروندان علاقمند کار اقتصادی ایجاد می شود و هم فضای سبز این نقطه را تقدیم اهالی منطقه و شهروندانی ساکن در منطقه می کنیم.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 1 =