کد خبر : 11786
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۵ مهر ۱۳۹۷ - ۸:۳۶

موزه دانش آموزان و فرهنگیان آذربایجان شرقی راه اندازی می شود

موزه دانش آموزان و فرهنگیان آذربایجان شرقی راه اندازی می شود

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، از راه اندازی موزه تولیدات آثار هنری و صنایع دستی دانش آموزان و فرهنگیان در این استان خبر داد. به گزارش آوای سهند به نقل از مهر ، معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، دانش آموزان استعدادهای خود را می

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، از راه اندازی موزه تولیدات آثار هنری و صنایع دستی دانش آموزان و فرهنگیان در این استان خبر داد.

به گزارش آوای سهند به نقل از مهر ، معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، دانش آموزان استعدادهای خود را می توانند در مسابقات فرهنگی هنری کشف کنند، ابراز داشت: این مسابقات در چند مرحله آموزشگاهی، منطقه ای، استانی و کشوری در رشته های ادبی، رسانه و فضای مجازی، هنرهای نمایشی، سرود و آوا، هنرهای تجسمی برگزار می شود.

طاهر علمی با اشاره به برگزاری رشته رسانه و فضای مجازی در قالب مسابقات فرهنگی و هنری افزود: رشته های وبلاگ نویسی، نشریه الکترونیکی و بازی های رایانه ای در این مسابقات مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تئاتر و نمایش و فیلم کوتاه نیز در رشته هنرهای نمایشی دانش آموزی تقویت شده است، به گونه ای که در رشته تولید فیلم کوتاه سال گذشته بیش از ۶۰۰ دانش آموز شرکت کردند.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ۳۲ نفر از دانش آموزان استان آذربایجان شرقی سال گذشته در مسابقات کشوری فرهنگی و هنری حائز رتبه شدند.

وی همچنین با اشاره به حمایت از توسعه بازارچه های دانش آموزی گفت: موزه صنایع دستی و هنرهای دانش آموزان و فرهنگیان استان آذربایجان شرقی راه اندازی می شود که تاکنون ۴ هزار آثار به دست ما رسیده است.

علمی ادامه داد: بسیاری از آثار و صنایع دستی تولید دانش آموزان و فرهنگیان در بازارچه صنایع دانش آموزی عرضه و به فروش می رسد.

پرورش دانش آموزان مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی است

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به اهمیت ساماندهی نیروی انسانی گفت: هیچ‌ گونه تغییری در معلمان پرورشی مدارس ایجاد نشده و مشابه سال گذشته است.

وی ادامه داد: طبق ابلاغیه، هر زمان جمعیت دانش‌ آموزی به سقف ۱۵۱ نفر رسید، مربی پرورشی به معاون پرورشی تغییر می ‌یابد.

علمی در پایان بر ضرورت توسعه مکان های فرهنگی پرورشی مدارس تاکید و خاطرنشان کرد: اهمیت افزایش نمازخانه‌ ها بسیار مهم بوده و در کنار خیران سعی بر افزایش مکان ‌های فرهنگی و پرورشی در کنار مکان آموزشی داریم چراکه ایجاد پرورش در کنار آموزش از جمله مهم‌ ترین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 + هفت =