کد خبر : 12026
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۸:۰۸

«مهمان ناخوانده» در تبریز به صحنه رفت

«مهمان ناخوانده» در تبریز به صحنه رفت

نمایش «مهمان ناخوانده» اثر اریک امانوئل اشمیت، توسط کارگردان تئاتر تبریزی علی پوریان، به صحنه رفت. به گزارش آوای سهند به نقل از ترجمان صبح، نمایش “مهمان ناخوانده” شامگاه ۱۶ مهر با حضور اصحاب رسانه، هنرمندان و علاقمندان تئاتر آذربایجان شرقی اجرا شد. داستان نمایش “مهمان ناخوانده” در دوران جنگ جهانی دوم اتفاق می افتد، زمانی

نمایش «مهمان ناخوانده» اثر اریک امانوئل اشمیت، توسط کارگردان تئاتر تبریزی علی پوریان، به صحنه رفت.
مهمان ناخوانده

به گزارش آوای سهند به نقل از ترجمان صبح، نمایش “مهمان ناخوانده” شامگاه ۱۶ مهر با حضور اصحاب رسانه، هنرمندان و علاقمندان تئاتر آذربایجان شرقی اجرا شد.

داستان نمایش “مهمان ناخوانده” در دوران جنگ جهانی دوم اتفاق می افتد، زمانی که ارتش نازی در خیابانهای اتریش رژه می رود. فروید تهدید به ترک وین می شود. در این بحبوحه یک فرد ناشناس وارد مطب او شده و باورها و افکار فروید را به چالش می کشد.

علی پوریان، کارگردان نمایش “مهمان ناخوانده” اظهار کرد: اریک امانوئل اشمیت یکی از نمایش‌نامه‌نویسان و فیلسوفان فرانسوی است که نوشته‌های او به ۴۳ زبان دنیا منتشر شده و در بیش از۵۰ کشور روی صحنه رفته‌است.

وی آثار این نویسنده معروف را چندوجهی و عمیق دانست و ادامه داد: آثار امانوئل اشمیت بیشتر بعد فلسفی دارد، معتقدم مفاهیم به کار رفته در این آثار با جذابیت خاصی جهان شمول است و همین امر موجب شد تا من جذب کارهایش شده و اثر این نویسنده توانا را در تئاتر تبریز اجرایی کنم و مطمئناً در آینده هم از این نویسنده آثار دیگری را روى صحنه خواهم برد.

کارگردان نمایش “مهمان ناخوانده” نگاه فلسفی اشمیت و پرداخت وى به دغدغه های کلان جهان در برهه های خاص را عامل اصلی انتخاب متن این نویسنده دانست، اظهار داشت: داستان نمایش مهمان ناخوانده در دوران جنگ جهانی دوم اتفاق می افتد، زمانی که ارتش نازی در خیابانهای اتریش رژه می رود، فروید تهدید به ترک وین می شود و در این بحبوحه یک فرد ناشناس وارد مطب او شده و باورها و افکار فروید را به چالش می کشد.

وی افزود: بحث ها و مفاهیمی که در مهمان ناخوانده مطرح می شود موضوعاتی است در مورد شر، خشونت و عدم قبول دیدگاه مخالف و این موضوعات همیشه تازگی دارد و به درد جامعه کنونی ما هم خواهد خورد، در مورد فرم نمایش نیز سعی کرده ایم تا متن و آنچه که روى صحنه دیده خواهد شد، از فیلتر کارگردان عبور کند.

“مهمان ناخوانده” با بازی هنرمندان مطرحی چون: حامد منافی، مهرداد نیکجو، مرتضی میرزازاده، سئویل شیرگیر از روز ۱۶ مهر ماه اجرا خواهد شد.

سایر عوامل یاری کننده علی پوریان در این نمایش، تهیه کننده: محمد پژوهان، دستیاران کارگردان، آرش فرتاش، حسام کاظمی، منشی صحنه: رزیتا شیرگیر، مدیر صحنه: امین مهری، طراح نور: امیر پورحکمت، طراح لباس: هاله ذرخورد، طراح گریم: مینا پناهی، طراح پوستر: مهناز معصوم زاده، عکاس: آیدا تیمورلوئی، روابط عمومی: ناهید زمانی خواهند بود.

گفتنی است، علی پوریان، کارشناس ارشد تئاتر و فارغ التحصیل دانشگاه تربیت مدرس، با ۲۳ سال سابقه کار در زمینه های بازیگری، کارگردانی و نمایشنامه نویسی، کارگردانی نمایشهایی چون: پدر (استریندبرگ)، باغ وحش شیشه ای (تنسی ویلیامز)، مهمانسرای دو دنیا(اریک امانوئل اشمیت)، آنتیگون(ژان آنوی)، شایعات(نیل سایمون) و… را در کارنامه خود دارد.

نمایش “مهمان ناخوانده” از ۱۶ مهر هر روز ساعت ۱۸:۳۰ در سالن تئاتر مستقل تبریز، موسسه بین المللی الف، شهر تبریز اجرا می شود.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه + چهارده =