کد خبر : 345
تاریخ انتشار : شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ - ۸:۰۶

مسجد کبود تبریز سوژه نمایشگاه تهران

مسجد کبود تبریز سوژه نمایشگاه تهران

نمایشگاهی عکاسی «آن ساکتِ کبود» با موضوعیت مسجد کبود تبریز در تهران برگزار میشود.  نمایشگاهی از آثار پریناز امکانی و سحر رحمدل با عنوان «آن ساکتِ کبود» با موضوعیت مسجد کبود تبریز در تهران برگزار می شود. در این نمایشگاه تعداد ۳۰ عکس در ابعاد ۳۰*۴۰ به نمایش در می آید که فرصت خوبی برای

نمایشگاهی عکاسی «آن ساکتِ کبود» با موضوعیت مسجد کبود تبریز در تهران برگزار میشود.
 نمایشگاهی از آثار پریناز امکانی و سحر رحمدل با عنوان «آن ساکتِ کبود» با موضوعیت مسجد کبود تبریز در تهران برگزار می شود.

در این نمایشگاه تعداد ۳۰ عکس در ابعاد ۳۰*۴۰ به نمایش در می آید که فرصت خوبی برای شناساندن بیشتر این اثر معماری عظیم و تاریخی است.

در بیانیه ای مربوط به این نمایشگاه آمده است که:

“عکس به پنجره ای می ماند و معماری به آنچه که در آن جای گرفته است. ناظر معماری با نگاه به اطراف و از طریق درک روابط مقیاس و پرسپکتیو و حجم و فاصله و… فضای اطراف را مورد کنکاش قرار می دهد و بیننده ی تصویر نیز در حین مشاهده به رغم اینکه عکاس تمامی زوایای یک تصویر را به وی نشان نداده، تصویری قریب به یقین از شرایط فضایی صحنه به دست می آورد. فضا ذات معماری را نشان میدهد به همین منظور سعی شده است عکسها به گونه ای باشد که بیننده پای در فضای درون عکس بنهد و به درکی از معنا و مفهومِ فضا برسد و به تماشای بخشی از واقعیت بنشیند و قابلیت های هنری را که در محیط خنثی یا مخفی بوده اند، ببیند. در این نمایشگاه عکسهایی از جزئیات معماری فضا نیز وجود دارد که جدا از نور و بافت و رنگ که مفاهیم مادی هستند به مفاهیمی در حوزه ی انتزاع اشاره دارند که حاوی روایت دیگری از جنبه های بنیادین معماری است.

دوستداران فرهنگ و هنر عکاسی می‌توانند از تاریخ ۱۱ الی ۱۸ آذرماه از ساعت ۹ صبح الی ۱۶:۳۰ با مراجعه به دانشگاه هنر تهران از این نمایشگاه بازدید نمایند.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج − یک =