کد خبر : 5174
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۷:۱۲

مرگ آزادي و حقوق بشر در سکوت مجامع بین‌‌الملل

مرگ آزادي و حقوق بشر در سکوت مجامع بین‌‌الملل

تصاویر دلخراش کشتار مسلمانان میانمار دل هر انسانی را به درد می‌‌آورد و آدمی را به واکنش وا می‌‌دارد اما اینکه چرا سیاست‌‌مداران ساکت شده‌‌اند، جای تأمل دارد. مسلمانان میانمار را به فجیع‌‌ترین شکل ممکن به‌‌خاطر «محمد» گفتنشان زنده در آتش می‌‌سوزانند و به کودک و پیر رحم نمی‌‌کنند اما در کنار مجامع بین‌‌المللی، کشورهای

تصاویر دلخراش کشتار مسلمانان میانمار دل هر انسانی را به درد می‌‌آورد و آدمی را به واکنش وا می‌‌دارد اما اینکه چرا سیاست‌‌مداران ساکت شده‌‌اند، جای تأمل دارد.

مسلمانان میانمار را به فجیع‌‌ترین شکل ممکن به‌‌خاطر «محمد» گفتنشان زنده در آتش می‌‌سوزانند و به کودک و پیر رحم نمی‌‌کنند اما در کنار مجامع بین‌‌المللی، کشورهای اسلامی نیز روزه‌‌ی سکوت گرفته‌‌اند و انگار در این یک مورد با میانماری‌‌ها حس هم‌‌زاد پنداری هم ندارند.

سال‌‌هاست تصاویر رفتار خشونت‌‌بار بودائیان افراطی با مسلمانان و قتل عام وحشیانه‌‌ی مسلمانان قلب همگان را به درد می‌‌آورد لیکن تاکنون اقدام مثمرثمری برای پایان دادن به این نقض حقوق بشر آشکار انجام نگرفته و در بهترین حالت، شاهد صدور بیانیه‌‌هایی در مخالفت با این نوع رفتارها بوده‌‌ایم.

دیروز چچنی‌‌های روسیه با برگزاری تظاهراتی میلیونی در سرخط خبرها قرار گرفتند تا آغازگر یک پویش جهانی باشند و تلنگری به خواب‌‌زده‌‌ها وارد کنند. حال انتظار می‌‌رود سایر کشورهای اسلامی به‌‌ویژه جمهوری اسلامی ایران نیز به‌‌عنوان سردمدار خط انقلاب و دفاع از مستضعفین جهان برای پایان دادن به وضعیت أسف‌‌بار میانماری‌‌ها دیپلماسیِ انقلابی را در پیش بگیرد.

آنچه که مبرهن است با نامه‌‌نگاری و صدور بیانیه‌‌هایی خالی از پشتوانه، مسئله حل نمی‌‌شود و ضمن لزوم مشارکت مسلمانان برای برگزاری تجمع‌‌های اعتراض‌‌‌آمیز گسترده، سران کشورهای اسلامی و داعیه‌‌داران حقوق بشر باید با اعمال فشار، دولت حاکم را مجبور به تامین امنیت مسلمانان میانمار کنند.

امتیازدهی post

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 + 20 =