کد خبر : 950
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹

مردم خیر آذربایجان شرقی بیش از ۶۸ میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند

مردم خیر آذربایجان شرقی بیش از ۶۸ میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند

مردم خیر آذربایجان شرقی بیش از ۶۸ میلیارد ریال صدقه در هشت ماهه سال جاری پرداخت کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش درصد افزایش داشته است. به گزارش نگاه، حسین دشتی  با بیان اینکه یکی از ظرفیت های جذب کمک های مردمی استفاده از صدقات است،افزود: صدقات جمع آوری شده در

مردم خیر آذربایجان شرقی بیش از ۶۸ میلیارد ریال صدقه در هشت ماهه سال جاری پرداخت کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش درصد افزایش داشته است.

به گزارش نگاه، حسین دشتی  با بیان اینکه یکی از ظرفیت های جذب کمک های مردمی استفاده از صدقات است،افزود: صدقات جمع آوری شده در سرفصل های درمانی، جهیزیه، وام کارگشایی، اشتغال، عمران و مسکن مددجویی، امور فرهنگی و آموزش هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه  صدقات  مردمی در همان محل جمع آوری شده و برای رفع مشکلات نیازمندان آن منطقه هزینه می‌شود،ادامه داد: در هشت ماهه سال گذشته ۶۴ میلیارد ریال صدقه از صندوق های صدقات استان جمع آوری شد.

دشتی با بیان اینکه ضریب نفوذ صنادیق کوچک صدقات در استان ۳۴ درصد است، تصریح کرد: ۳۷۱ هزار صندوق صدقه کوچک، متوسط و بزرگ در سطح معابر و منازل وجود دارد.

وی با تقدیر از مردم نوعدوست استان خاطرنشان کرد: کمک‌های مردمی بازوی توانمند این نهاد در کمک به محرومان و مددجویان تحت حمایت این نهاد به حساب می آید.

دشتی با بیان اینکه مردم نیکوکار آذربایجان شرقی به دلیل اعتقادات دینی و کمک به همنوع خود در دادن صدقه پیشتاز هستند،اظهار کرد: آذریها بیش از ۶۸ میلیارد ریال صدقه در هشت ماهه امسال پرداخت کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش درصد افزایش داشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان همچنین گفت: کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم در قالب صدقه و دیگر مساعدت‌ها به طور کامل صرف امور نیازمندان می شود.

وی با اشاره به اینکه در هشت ماهه سال گذشته ۶۴ میلیارد ریال صدقه از صندوق های صدقات استان جمع آوری شد،افزود: صدقه از مصاديق احسان است و به عنوان قرض به خداوند معرفي شده و براي آن آثار مادي و معنوي، دنيوي و اخروي بسياري گفته شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان سیستم آنی پرداخت را شیوه ای جدید برای پرداخت آسان و سریع کمک های نقدی توسط مردم استان به کمیته امداد عنوان و تاکید کرد: از طریق شماره گیری #۰۴۱*۱*۸۸۷۷* یا از طریق سامانه پیامکی(ارسال عدد یک به شماره ۸۸۷۷) امکان پرداخت انواع کمک های نقدی مانند صدقه،زکات، کمک به مسکن نیازمندان، پرداخت نذورات، جشن عاطفه ها و جشن نیکوکاری، کمک به طرح اکرام ایتام، محسنین، شفاء، کوثر، طاها و تامین جهیزیه وجود دارد.

دشتی بیان کرد: سامانه آنی پرداخت با هدف تسهیل و تسریع در روند کمک رسانی مردم و خیران راه اندازی شده است که نیکوکاران می‌توانند به ساده‌ترین شکل ممکن صدقه خود را به دست نیازمندان برسانند.

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × یک =