کد خبر : 7162
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷

مردم از رانت و فساد بیش از مشکلات اقتصادی ونج می‌برند/ چرا باید ژن‌های خوبِ مفسد آزادانه بگردند؟

مردم از رانت و فساد بیش از مشکلات اقتصادی ونج می‌برند/ چرا باید ژن‌های خوبِ مفسد آزادانه بگردند؟

این روزها برخی‌ها از مشکلات اقتصادی مردم سخن می‌گویند در حالیکه مردم بیش از مشکلات اقتصادی از برخی بی‌عدالتی و مفاسد اقتصادی رنج می‌برند.  امرور سخنان مقام معظم رهبری روز گذشته در دیدار دانشجویان نکات کلیدی را به دست مسئولین کشوری می‌دهد تا بدانند که مردم گله‌مند. رهبر انقلاب روز گذشته در پاسخ به سخنان

این روزها برخی‌ها از مشکلات اقتصادی مردم سخن می‌گویند در حالیکه مردم بیش از مشکلات اقتصادی از برخی بی‌عدالتی و مفاسد اقتصادی رنج می‌برند.فساد

 امرور سخنان مقام معظم رهبری روز گذشته در دیدار دانشجویان نکات کلیدی را به دست مسئولین کشوری می‌دهد تا بدانند که مردم گله‌مند.

رهبر انقلاب روز گذشته در پاسخ به سخنان یکی از دانشجویان تاکید کردند:” آن جوانی که می‌گوید وضع خیلی بد است، من احساسش را تأیید می‌کنم اما حرفش را مطلقا نه” این پاسخ نشان از همان روشن‌بینی رهبر انقلاب دارد همان روشن‌بینی که می‌داند مردم گله‌مندند اما از بی‌عدالتی و مفاسد اقتصادی.

مشکلات اقتصادی و معیشتی به هیچ عنوان قابل کتمان نیست اما مردم بیش از آنکه از مشکلات اقتصادی، معیشتی و تلاطم بازار رنج ببرند از بی عدالتی رنج می‌برند.

مردم نمی‌خواهند در جمهوری اسلامی که یکی از اصلی‌ترین آرمان‌هایش تحقق عدالت و مبارزه با فساد بود عده‌ای با رانت و به واسطه ژنِ خوب بر کرسی قدرت و ثروت بنشینند؛ مردم نمی‌خواهند عده‌ای آشکار و پنهان دست به اختلاس و ایجاد مفسده اقتصادی بزنند اما به واسطه روابط فامیلی و داشتن قدرت از زیر ساطور عدالت فرار کنند.

مردم از سرانجام نامعلوم پرونده‌های فساد مالی و اختلاس‌های کلان و رانت‌های میلیاردی گله‌مندند؛ مردم گله‌مندند که می‌بینند برخی‌ها به واسطه مثلث قدرت، ثروت و سیاست از نردبان بیت‌المال بالا می‌روند و حتی زمانیکه جرم و مفاسد مالیشان روشن می‌شود با استفاده از همین مثلث یا چمدان سفر بی بازگشت به کانادا می‌بندند و یا حکم بی گناهی می‌گیرند و به ریش ملت می‌خندند!

مردم گله‌مندند که چرا مجرمین اقتصادی معروفی که بعد از سال‌های پیگیری با کش و قوس فراوان پرونده‌هایشان ختم به زندان شده است در طول سال با مرخصی‌های متعدد در جامعه حضور دارند و گاه برای پیک نیک سری هم به زندان می‌زنند.

مردم ایران بیش از مشکلات اقتصادی که بخشی از آن به علت اهمال مسئولین و اعمال تحریم ظالمانه چهل ساله بر علیه کشورمان است از وضعیت مبارزه با فساد گله‌مندند، اینکه عده‌ای با رسیدن در جایگاهی از آن سواستفاده کرده و آبروی شهر و ارگان مربوطه را می‌برد اما چندی بعد با حربه مرور زمان و استفاده از قدرت بدون پرداخت تاوان آزادانه زندگی می‌کند مردم را رنج می‌دهد.

البته مرور سخنان رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان نشان می‌دهد مقام معظم رهبری نیز به موضوعاتی از این دست گله دارند:”مدیریت نهادهایی همچون نیروهای مسلح با رهبری است اما در قوه قضائیه و صداوسیما با وجود آنکه رؤسای آنها از طرف رهبری منصوب می شوند، مدیریت آنها با رهبری نیست و به عنوان مثال بنده در مواجهه با صداوسیما، چه در مدیریت فعلی و چه در مدیریت‌های قبلی، همواره در موضوعات مختلف موضع انتقادی داشته و دارم.”

این سخنان رهبر انقلاب نشان از آن دارد که ایشان اگرچه روسا را انتخاب می‌کنند اما در کار آنان دخالتی ندارند بلکه در بسیاری از موارد نیز به نحوه برخورد و عملکرد آنها نیز انتقاد دارند.

امتیازدهی post

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت + 14 =