کد خبر : 40333
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی

صادرات محصولات آب‌بر مانند هندوانه، هنر نیست!

صادرات محصولات آب‌بر مانند هندوانه، هنر نیست!
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: صادرات محصولات آب بر مانند هندوانه هنر نیست چرا که صادرات آب به صورت غیرمستقیم است. باید به سمت محصولات با ارزش افزوده بالاتر مانند پسته و کلزا برویم.

به گزارش نگاه، محمد کلامی در سومین جشنواره پسته ایلخچی شهرستان اسکو، اظهار کرد: اگر قرار است حوزه کشاورزی به سمت ثروت اندوزی و ایجاد ارزش افزوده برود باید دانش و فناوری‌های روز به حوزه کشاورزی تزریق شود.

وی با اشاره به اهمیت کاشت محصولات با ارزش افزوده بالاتر، اظهار کرد: دوران استفاده خاک، آب و نیروی کار برای محصولاتی که ارزش افزوده کمتری دارند، گذشته است.

معاون استاندار بیان کرد: بخش ایلخچی شهرستان اسکو به سمت کشاورزی مدرن حرکت کرده که این کشاورزی به رونق اقتصاد شهر، اقتصاد کشاورزی و اقتصاد منطقه منجر شده و پیشرانی برای بخش‌های دیگری اقتصادی این شهرستان است.

کلامی اضافه کرد: تغییر الگوی کشت، اقدام مهمی است که در بخش ایلخچی اجرا شده است.

وی گفت: باید برندسازی محصول پسته بخش ایلخچی با همکاری استانداری آذربایجان شرقی، سازمان جهاد کشاورزی استان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان پیگیری شود چرا که قرار نیست پسته ایلخچی به نام کرمان صادر شود.

او افزود: ما سال بعد باید برای معرفی و برندسازی محصول پسته در سطح جهانی جشنواره برگزار کنیم نه صرفا برداشت آن، چرا که اگر برندسازی اتفاق بیافتد ارزش افزوده بالا می‌رود.

کلامی با اشاره به اهمیت ایجاد صنایع تبدیلی پسته، گفت: باید محصول پسته ایلخچی و اسکو در کنار فرش و چرم، لوازم خانگی و سایر محصولات شاخص استان به برند ملی و کشوری تبدیل شود و منجر به اعتلای نام آذربایجان شرقی شود.

وی به مشکل فنس کشی پسته کاران نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به این‌که محصول پسته، محصولی ارزشمند است نباید جلوی فنس را بگیریم و این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 + سه =