کد خبر : 15826
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۸ - ۶:۳۷

مجلس آینده باید اهل مقاومت در برابر دشمنان باشد/حجاج زمان خود را در بازارها سپری نکنند

مجلس آینده باید اهل مقاومت در برابر دشمنان باشد/حجاج زمان خود را در بازارها سپری نکنند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه حج از جمله مناسک سیاسی بوده که عینا یک تکلیف دینی است، گفت: مؤمنین زمان خود را در بازارها سپری نکنند و در حج دعا کنید که شر دشمنان از سر مسلمین برداشته شود. به گزارش  آوای سهند از تسنیم، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه حج از جمله مناسک سیاسی بوده که عینا یک تکلیف دینی است، گفت: مؤمنین زمان خود را در بازارها سپری نکنند و در حج دعا کنید که شر دشمنان از سر مسلمین برداشته شود.

به گزارش  آوای سهند از تسنیم، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه‌های امروز نماز جمعه تبریز با اشاره به انتخابات اسفندماه مجلس شورای اسلامی و اهمیت آن به عنوان اولین انتخابات در گام دوم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: انتخابات امسال از جهات مختلف حائز اهمیت ویژه‌ای است، چراکه اولین انتخاباتی است که در دومین چهل سالگی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود و تاثیر مستقیمی بر روی انتخابات آمریکا دارد. ترامپ شانس پیروزی خود در مقابل رقبای حزب دموکرات را با نحوه حضور مردم در انتخابات ایران می‌سنجد.

وی ادامه داد: امسال، نخستین سال ورود به چهل سال دوم انقلاب هستیم که نیازمند مجلسی در تراز گام دوم انقلاب است و با مطرح شدن مقاومت به عنوان یک نظریه در ادبیات سیاسی، ضرورت دارد که مجلس آینده، اهل مقاومت در برابر دشمنان باشد.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه ترکیب مجلس یازدهم تاثیر مستقیمی بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ دارد، گفت: باید افرادی را انتخاب کنیم که هدفشان خدمت به مردم است و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای در مقابل تلاش برخی جریانات برای تردید آفرینی برای حضور مردم بسیار مهم است.

وی ادامه داد: مردم از امروز عملکرد کاندیداهای احتمالی مجلس شورای اسلامی را رصد کرده و هرکس را که هدفشان خدمت به مردم و عمل به آرمان امام(ره) و مقام معظم رهبری و شهدای انقلاب است، انتخاب کنند.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به افول قدرت منطقه‌ای آمریکا و زمزمه‌های خروج نیروهای این کشور از خلیج فارس، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور آمریکا اخیرا اعلام کرده که نیازی به حضور آمریکا در غرب آسیا و خلیج فارس وجود ندارد و این صحبت‌ها ناشی از این است که تداوم سلطه آمریکا در منطقه بسیار پرمخاطره بوده و علائم نشان می‌دهد که خروج آمریکا از خلیج فارس نشان دهنده افول قدرت آمریکا است.

وی با تاکید بر اینکه به حول و قوه الهی جمهوری اسلامی ایران عامل شکست و خروج آمریکا از منطقه است، گفت: پس از میانجیگری نخست وزیر ژاپن، به تازگی تصمیم گرفته‌اند که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به عنوان میانجی به ایران آمده و با مسئولین نظام صحبت کنند و انشاالله با تدبیر مقام معظم رهبری براساس عزت و حکمت، ملت ایران بیش از این موفق و پیروز خواهند بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، جنایات آمریکا از زمان پیروزی انقلاب تاکنون را به ۳ مقطع مجزا کرده و یادآور شد: اولین مقطع از زمان پیروزی انقلاب تا زمان جنگ تحمیلی است که شامل طراحی نقشه تجزیه ایران و حمایت از تجزیه طلبان و غائله استان‌های مرزی، اعمال فشار اقتصادی پس از تسخیر سفارت آمریکا بر کشورمان، دستور قطع خرید نفت ایران، توقیف دارایی‌های کشورمان در آمریکا، حمایت از بنی صدر، طراحی کودتای نوژه و حمله نظامی به طبس است.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس نیز تشویق عراق به آغاز جنگ تحمیلی، ارائه کمک‌های وسیع مالی و تسلیحاتی به عراق، جلوگیری از محکومیت عراق در سازمان ملل، تجهیز عراق به سلاح‌های شیمیایی، حمله به ناوگان دریایی ایران در خلیج فارس و سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران از این دست اقدامات است.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به جنایات آمریکا پس از دفاع مقدس ابراز داشت: تشدید تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان، اعمال سیاست مهار دوگانه علیه ایران در سال ۷۲، تحریک امارات برای طرح ادعاهای جعلی درباره جزایر سه گانه، معرفی ایران به عنوان بزرگترین مانع پروسه صلح خاورمیانه، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم علیه ملت ایران، تصویب بودجه در کنگره برای براندازی نظام در فتنه‌های ۷۸ و ۸۸، اتهام محور شرارت به ایران، تلاش فزاینده برای محروم ساختن ایران از دانش هسته ای و علوم پیشرفته، طراحی و اجرای طرح ترور دانشمندان هسته ای و تشدید تحریم‌های اقتصادی از جمله این اقدامات آمریکا علیه کشورمان در دوران پس از دفاع مقدس بوده است.

وی با اشاره به پیروزی‌های ملت ایران در مقابل دشمنان ادامه داد: ملت قهرمان ایران همانگونه که رهبر معظم انقلاب اشاره فرموده اند به حول و قوه الهی با استقامت در برابر دشمن به اهداف نهایی خود نائل خواهند آمد.

امام جمعه تبریز با اشاره به فرا رسیدن هفته حج، اهداف مهم حج را در ۳ محور نام برده و ابراز داشت: ایجاد وحدت بین مسلمانان، حمایت از مستضعفین و برائت از مشرکین ۳ هدف عمده حج بوده و این تفکر غلطی است که در مراسم حج نسبت به آمریکا اعتراض نکنیم.

وی با تاکید بر اینکه حج از جمله مناسک سیاسی بوده که عینا یک تکلیف دینی است، ادامه داد: مؤمنین زمان خود را در بازارها سپری نکنند و در حج دعا کنید که شر دشمنان از سر مسلمین برداشته شود.

حجت‌الاسلام آل هاشم در تذکری خطاب به مسئولین وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی ابراز داشت: متاسفانه برای تهیه بلیط هواپیما، سه تا چهار نوع قیمت مطرح می‌شود و این اصلا پسندیده نیست، از مسئولین ذی‌ربط در سازمان هواپیمایی و وزارت راه و شهرسازی درخواست داریم به این مسئله دقت کنند، نمی‌شود که در یک هواپیما چندین نوع قیمت وجود داشته باشد.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته مالیات و اتکای بودجه کشور به درآمدهای مالیاتی خصوصا در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، افزود: در این شرایط پرداخت مالیات اهمیت فوق العاده دارد و اداره امور مالیاتی نیز در جلب رضایت بازاریان و اصناف مختلف تلاش کنند.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 5 =