کد خبر : 34738
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶

دکتر عباس زاده خبر داد:

عملکرد درخشان مجتمع مس سونگون در شش ماهه اول سال در حوزه تولید

عملکرد درخشان مجتمع مس سونگون در شش ماهه اول سال در حوزه تولید
مدیر مجتمع مس سونگون با ارایه گزارشی از عملکرد تولیدی این مجتمع در شش‌ماهه نخست سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، از افزایش آمار تولید نسبت به برنامه مصوب خبر داد.

دکتر عباس زاده ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های شبانه روزی کارکنان مجتمع مس سونگون در سنگرهای صنعت و تولید، از افزایش تناژ ارسالی سنگ سولفوری به کارخانجات تغلیظ خبر داده گفت: در نیمسال اول علیرغم وجود محدودیت های فضای انباشت باطله تولیدی، با افزایش ۳ درصدی نسبت به برنامه مصوب، میزان ۷٫۵۰۲٫۳۶۳ تن خوراک اولیه برای کارخانجات تغلیظ ارسال شد.

مدیر مجتمع مس سونگون در ادامه از افزایش ۴ درصدی تولید کنسانتره مس خبر داده افزود: در طول شش ماه، میزان ۱۷۱٫۷۹۶ تن کنسانتره با عیار ۲۴٫۰۲ تولید گردید که افزایش عیار و کیفیت حدودا” ۲ درصدی را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی با تولید ۴۱٫۲۵۸ تن مس محتوی، علاوه بر رشد ۶ درصدی از برنامه پیش بینی شده، به همت همکاران تلاشگر توانستیم با بازیابی ۸۸٫۱ درصد حدود ۲ درصد افزایش در زمینه بازیابی را داشته باشیم یعنی علاوه بر افزایش تولید، از هدر رفتن مس محتوی نیز جلوگیری شد.

دکتر عباس زاده با اشاره به افزایش ۶ درصدی تولید مولیبدنیت و بازیابی ۱۰۸۹ تن در کارخانه مولیبدن گفت: بازیابی این محصول در فازهای ۱ و ۲ تغلیظ حدود ۱۱ درصد و در خود کارخانه مولیبدن با ۳ درصد افزایش، به ۸۲٫۵ درصد رسید.

مدیر مجتمع مس سونگون با اشاره به اورهال انجام شده در مردادماه از روان شدن ساختارهای تولیدی خبر داده گفت: الحمدالله شاهد به غلتک افتادن تولید در نگین صنعت آذربایجان هستیم چنانچه در شهریورماه شاهد افزایش ۷ درصدی خوراک کارخانجات تغلیظ، افزایش ۱۲ درصدی تولید کنسانتره مس و ۱۵ درصدی مس محتوی نسبت به برنامه مصوب هستیم که این افزش تولید، بالاترین میزان در سال جاری و ۱۱ ماه گذشته نیز بود. علاوه بر آن میزان دسترسی کارخانجات تغلیظ در ماه مذکور بالای ۹۹ درصد بوده که افزایش ۹ درصدی نسبت به طراحی کارخانجات بود.

ایشان در خاتمه با اشاره به برنامه ریزی های استراتژیک و جامع شرکت ملی صنایع مس ایران و تقدیر و تشکر از مدیرعامل و هیئت مدیره این شرکت گفت: در شرکت مس شاهد افزایش تولید در تمامی محصولات و فرآیندها در تمامی مجتمع ها هستیم که نشان از عزم راسخ کارکنان و پشتیبانی تیم مدیریتی بوده و همه کارکنان شرکت مس با جان و دل می کوشند در زیر سایه پرچم شرکت ملی صنایع مس ایران، در تحقق منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی و تحقق شعار سال و اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در حوزه های صنعت و معدن گام بردارند.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه − هشت =