کد خبر : 25157
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵

لوازم خانگی بدون شناسه قاچاق محسوب می شود

لوازم خانگی بدون شناسه قاچاق محسوب می شود

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: از امروز لوازم خانگی در استان که بدون کد و قیمت باشد مشمول کالای قاچاق می شود. به گزارش نگاه، امین زاده در جلسه کارگروه حمایت از تولید استان افزود: برای ساماندهی التهاب بازار لوازم خانگی تقریبا تمام تولیدات استان در زمینه لوازم خانگی دارای بارکد

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: از امروز لوازم خانگی در استان که بدون کد و قیمت باشد مشمول کالای قاچاق می شود.

به گزارش نگاه، امین زاده در جلسه کارگروه حمایت از تولید استان افزود: برای ساماندهی التهاب بازار لوازم خانگی تقریبا تمام تولیدات استان در زمینه لوازم خانگی دارای بارکد ۱۳ رقمی برای تعیین تاریخ تولید و اصالت کالا شده است.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه قیمت کالاها از طریق تولید کننده ها در سامانه ۱۲۴ ثبت شده است خریداران می توانند با نصب اپلیکیشن و کد ستاره ۴ ستاره ۷۷۷۷ مربع از اصالت کالا قیمت مصوب کالا در سطح عرضه و ضمانت آن آگاهی یابند.
امین زاده با تأکید بر ضرورت اخذ کدشناسه کالاهای مشمول که از اواخرسال گذشته اجرایی می شود ، شفافیت درسطح عرضه ، خدمات پس ازفروش کالا ، حمایت ازاشتغال پایدار ، استعلام اصالت کالا و اخذ حقوق دولتی از دیگر موارد مهم در راستای مبارزه با قاچاق کالا دانست.
رئیس سازمان صمت استان با اشاره به تلاش های انجام شده در حوزه ثبت کالاها در سامانه، از کاهش آمار انبارهای درصف انتظار از ۲۹هزار واحد درسال های گذشته به ۵۰۰ واحد خبر داد و افزود : ورود و خروج کالاها به انبارها از نظر کیفی، کمی و ارزش ریالی تحت نظارت و کنترل کامل رصد می شود و براساس دستوالعمل های ابلاغی پایش ۱۱ قلم کالای مشمول ثبت در سامانه جامع انبارها در دستورکار قرار گرفته است .
وی با اشاره به کسب رتبه یک کشوری استان در زمینه ثبت حواله کالا درسامانه جامع انبارها گفت: اخذ شناسه کالا برای لوازم خانگی برقی، البسه و پوشاک و کیف و کفش الزامی بوده و با تعامل کامل با انجمن لوازم خانگی استان ۷۲۹ کدشناسه برای ۵۳ واحد تولید کننده در این حوزه و ۱۴ مرجع توزیعی دارای برند رسمی صادر و قیمت کالاها نیز در سامانه ۱۲۴ ثبت شده است.
امین زاده فرهنگ سازی مصرف کالای ایرانی از طریق رسانه های جمعی را در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی نیاز اساسی امروز جامعه دانست و افزود : مبارزه با قاچاق در سطح عرضه علاوه بر اهداف یادشده در جهت تأمین منافع اصناف و واحدهای تولیدی استان بوده و در قالب تورهای رسانه ای باهدف جلوگیری از سودجویی ها و اعتمادبه کالای ایرانی اقدامات لازم دنبال خواهد شد.
وی قیمت رقابتی، کیفیت رقابتی و زمان عرضه مطلوب را از شاخص های اساسی در تولید و اشتغال استان ارزیابی کرد و گفت : سازمان صمت استان از تولید کنندگان صنعت کیف و کفش و البسه و پوشاک به عنوان صنایع برتر استان در زمینه ایجاد اشتغال و تولید همواره حمایت خواهد کرد و در این راستا به منظور پیشگیری از جعل برند و برخورد با سوء استفاده کنندگان از نام و برند کفش تبریز اقدامات حمایتی نظیر تأمین مواد اولیه و صدور کد شناسه کالا برای محصولات تولیدی را تداوم خواهیم داد.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی نیز با اشاره به اهمیت نهادینه شدن رصد کالا در استان به منظور حمایت از تولید کنندگان داخلی گفت : با شناسه دارشدن کالاهای تولیدی استان در حوزه لوازم خانگی ، کیف وکفش و البسه و پوشاک در مراحل بعدی اجرا قرار دارد.
رضازاده ادامه داد: برنج ، چای ، شکر ، لاستیک ، ذرت دامی ، کنجاله سویا و روغن موتور از جمله ی ۱۲قلم کالای اساسی مشمول ثبت رسید حواله در سامانه است و در همین راستا فروشگاه های بزرگ زنجیره ای بر اساس دستورالعمل های ابلاغی ملزم به ثبت رسید حواله در سامانه هستند.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده − 7 =