کد خبر : 23845
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹

لزوم تمرکز بر پروژه‌های‌کلان و تاثیرگذار استان برای تحقق شعار جهش تولید

لزوم تمرکز بر پروژه‌های‌کلان و تاثیرگذار استان برای تحقق شعار جهش تولید

پورمحمدی

استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم تمرکز بر پروژه های کلان و تاثیرگذار استان برای تحقق شعار جهش تولید تاکید کرد.

به گزارش نگاه؛ محمدرضا پورمحمدی در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سال ۹۹ که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: لازم است برای تحقق شعار جهش تولید در استان پروژه های کلان، اثرگذار و مگاپروژه هایی که نقش بیشتری در افزایش تولید، سهم اقتصادی و اشتغال استان دارند بیشتر مورد توجه و تمرکز قرار گیرند.
وی افزود: به نظر می رسد در آذربایجان شرقی صنایعی مثل مس، نفلین سینیت و خودرو اولویت بیشتری برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی و ایجاد جهش در تولید داشته باشند.
پورمحمدی در خصوص مصوبات کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری و شهری، آمایش سرزمین و محیط زیست، گفت: تمامی تغییر کاربری ها صرفا به منظور تامین فضای سبز و بازآفرینی شهری با محوریت تامین مسکن اقشار آسیب پذیر صورت گیرد.
رئیس سازمان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی هم در این جلسه گفت: درآمدهای عمومی استان در سال ۱۳۹۸ از ۳۳ هزار و ۹۵۰ میلیون ریال فراتر رفت.
داوود بهبودی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۸ از درآمدهای مالیاتی استان ۳۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تحقق یافت، افزود: از رقم مصوب حدود سه هزار و ۷۴۰ میلیارد ریالی سایر درآمدهای استان نیز حدود ۶۰ درصد یعنی بالغ بر دوهزار و ۲۴۰ میلیارد تومان در سال گذشته تحقق یافت.
در این جلسه پروژه های پیشنهادی استان برای تحقق شعار جهش تولید طرح و مقرر شد برای تصویب نهایی به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شود.
عملکرد سال ۹۸ و پروژه های پیشنهادی سال ۹۹ اقتصاد مقاومتی استان نیز از دیگر موارد مطرح در این جلسه بود.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده + 13 =