کد خبر : 10502
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۸:۵۶

لزوم تدوین طرح ساماندهی ۶۰۰ واحد تولیدی غیرمجاز در حریم شهر تبریز

لزوم تدوین طرح ساماندهی ۶۰۰ واحد تولیدی غیرمجاز در حریم شهر تبریز

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به وجود ۶۰۰ واحد تولیدی و مسکونی غیرمجاز در منطقه «آرپادره‌سی» تبریز، بر لزوم تدوین طرحی جهت ساماندهی این واحدها تاکید کرد. به گزارش اوای سهند بنقل از  فارس ، مجید خدابخش در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اظهار کرد: ۳۰ درصد کلان‌شهرهای کشور به حاشیه‌نشینی تبدیل شده که بدون هیچ نظم و

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به وجود ۶۰۰ واحد تولیدی و مسکونی غیرمجاز در منطقه «آرپادره‌سی» تبریز، بر لزوم تدوین طرحی جهت ساماندهی این واحدها تاکید کرد.

به گزارش اوای سهند بنقل از  فارس ، مجید خدابخش در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اظهار کرد: ۳۰ درصد کلان‌شهرهای کشور به حاشیه‌نشینی تبدیل شده که بدون هیچ نظم و ترتیبی پیش رفته و هر روز معضل حاشیه‌نشینی را عمیق‌تر کرده‌اند.

وی افزود:مشاورانی که طرح‌های تفصیلی و جامع شهرها را تدوین می‌کنند، فقط رشد طبیعی جمعیت را مدنظر قرار داده و از  پدیده مهاجرت غفلت می‌کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به وجود کوچه‌های تنگ و باریک یک متری در مناطق حاشیه‌نشین گفت: در این کوچه‌ها امکان تخلف بسیار زیاد بوده و کنترل و نظارت بر هر تخلفی بسیار مشکل است.

خدابخش در عین حال خاطرنشان کرد: طرح‌های تفصیلی شهرها باید بتوانند وضعیت ۱۰ سال آینده را پیش‌بینی کرده و براساس آن تدوین شوند.

این مسوول توضیح داد: در همه جای دنیا قبل از احداث شهرها، آینده‌نگری لازم حتی تا ۱۰۰ سال مورد توجه قرار می‌گیرد؛ این در حالی است که در حریم شهر تبریز ما ۶۰۰ واحد تولیدی و مسکونی غیرمجاز خارج از منطقه «آرپادره سی» ایجاد شده است که لازم است طرحی در جهت ساماندهی این واحدها تدوین شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان را مورد توجه قرار داد و افزود: ما باید کلینیک شناسایی مشکلات و بیماری‌های واحدهای تولیدی را تشکیل دهیم تا مسائل اصلی و واقعی واحدها را به درستی تشخیص داده و نسخه مقتضی این دردها را بپیچد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به یارانه ۱۲ هزار میلیارد تومان دولت برای اشتغال‌زایی جوانان، یادآور شد: سهم استان ما از این رقم حدود چهار درصد و قابل توجه است که باید در جهت هزینه‌کرد مناسب این رقم سیاست‌گذاری کرده و تصمیم بگیریم.

خدابخش اذعان داشت: اینکه مقرر شده ۲۰ درصد اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان تحت عنوان وجوه اداره شده در جهت تولید و اشتغال هزینه شود، فرصت بسیار مناسبی است و باید بهترین استفاده را از این امکان در جهت توسعه استان ببریم.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 − یک =