کد خبر : 17865
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸

لزوم تبدیل علم به ثروت/ جوانان راه حل مشکلات هستند

لزوم تبدیل علم به ثروت/ جوانان راه حل مشکلات هستند

استاندار آذربایجان شرقی گفت: بهره مندی از علم و تبدیل آن به ثروت باید در اولویت قرار گیرد. به گزارش سهند، کانون کارآفرینان جوان آذربایجان شرقی شامگاه روز گذشته با حضور استاندار، جمعی از اعضای شورای شهر، کارآفرینان و جمعی از دانشجویان افتتاح شد. «محمدرضا پورمحمدی» استاندار آذربایجان شرقی در این آیین با بیان اینکه

استاندار آذربایجان شرقی گفت: بهره مندی از علم و تبدیل آن به ثروت باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش سهند، کانون کارآفرینان جوان آذربایجان شرقی شامگاه روز گذشته با حضور استاندار، جمعی از اعضای شورای شهر، کارآفرینان و جمعی از دانشجویان افتتاح شد.

«محمدرضا پورمحمدی» استاندار آذربایجان شرقی در این آیین با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان یکی از دستگاه های مقدم در تشکیل سازمان های مردم نهاد است، گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان جزء دستگاه هایی است که مجوز سازمان های مردم نهاد جوانان را صادر می کند و امروز با افتتاح رسمی این کانون، تعداد مجوزهای صادر شده اش به ۱۸۵ مورد رسید.

پورمحمدی گفت: پیام این کانون این است که جوانان مشکل نیستند، بلکه خود جزئی از راه حل مشکل هستند که با تشکیل این کانون ضمن هویت یابی، مشکل سایر همسالان خود را هم حل می کنند.

استاندار آذربایجان شرقی تبدیل علم به ثروت را مهم ترین شاخص بهره مندی از علم دانست و‌ گفت: در جهان امروز علمی که به ثروت تبدیل نشود، به درد نمی خورد و صرف نگارش مقالات در دانشگاهها گره از کار باز نخواهد کرد.

وی افزود: انرژی، سواد، توانایی، اشتیاق، تفکر و اندیشه در تفکر کارآفرینان جوان جا باز کرده و می توانند با عزم، اراده و قدرت ریسک پذیری بالا، مشکلات را حل کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به وجود بیش از شش هزار عضو هیات علمی در دانشگاه‌های استان و همچنین بیش از ۲۰ هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی ابراز کرد: با وجود این استعدادهای علمی، انتظار داریم که از ظرفیت این قشر در رفع مشکلات کشور بهره جست.

«تقی زاده» معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان نیز در این آیین با بیان اینکه کانون کارآفرینی جوانان استان با هدف ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان استان تشکیل شده، اظهار داشت: مزیت کانون کارآفرینی جوانان نسبت به سایر کانون های کارآفرینان این است که اعضای کانون اکثرا فارغ التحصیل رشته های بازاریابی، کارآفرینی، مدیریت و متخصص در این حوزه هستند و قصد دارند گره های اشتغال جوانان را به دست خود جوانان باز کنند.

وی با اشاره به اینکه سازمان های مردم نهاد نقش مهمی در روشن سازی امور مختلف جامعه دارد: قدرت سازمان های مردم نهاد فراتر از بخش های دولتی و خصوصی است چراکه برخواسته از مردم و برای مردم است.

تقی زاده در خاتمه آغاز روشن فعالیت این کانون را گامی در آینده پر رونق آن دانست و  اظهار داشت: آغازی این چنین روشن و قوی، قطعا آینده ای پر رونق خواهد داشت و تمامی آن ها با حضور جوانان و همت آن ها میسر خواهد بود.

امتیازدهی post

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 − 4 =