کد خبر : 2095
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۸:۰۲

قطار استیضاح وزیر راه به حرکت درآمد / آخوندی برای پاسخگویی راهی بهارستان می شود

قطار استیضاح وزیر راه به حرکت درآمد / آخوندی برای پاسخگویی راهی بهارستان می شود

این استیضاح پس از مدت ها در جریان قرار گرفته و آخوندی برای پاسخگویی به ابهامات و سوالات نمایندگان مجلس در کمیسیون عمران، باید راهی بهارستان شود و در صورت قانع نشدن نمایندگان، صحن مجلس جایی خواهد بود که آینده آخوندی را در تصدی وزارت راه در خیابان آفریقا مشخص خواهد کرد. به گزارش نگاه

این استیضاح پس از مدت ها در جریان قرار گرفته و آخوندی برای پاسخگویی به ابهامات و سوالات نمایندگان مجلس در کمیسیون عمران، باید راهی بهارستان شود و در صورت قانع نشدن نمایندگان، صحن مجلس جایی خواهد بود که آینده آخوندی را در تصدی وزارت راه در خیابان آفریقا مشخص خواهد کرد.

قطار استیضاح وزیر راه به حرکت درآمد / آخوندی برای پاسخگویی راهی بهارستان می شود

به گزارش نگاه ،پس از حادثه قطار تبریز مشهد که به کشته شدن ۴۸ زائر بی گناه انجامید افکار عمومی متوجه اقدامات دولت و مسئولین برای رمز گشایی و برخورد با عاملان  این حادثه شد.

در ابتدای امر مسئولین دولت بدون اعلام هیچ مقصری از برخوردها سخن گفتند و این اتفاق ناگوار را تنها یک حادثه نامیدند. اما مرور زمان نشان داد که این فاجعه هم به دلیل اشتباهات انسانی و نقص فنی سیستم ناوبری صورت گرفته است ( بنابه گزارش کمسیون عمران مجلس و قاضی پرونده) هر چند که وزیر راه این مساله را به شدت تکذیب کرد و از گزارشهای صدا و سیما در پوشش دادن بیش از حد حادثه گلایه کرد!

نمایندگان استان از هر دو جناح سیاسی به محض وقوع این اتفاق تلخ،  تحقیقات را در دستور کار قرار دادند و خواستار استیضاح وزیر راه بودند اما در میان ناباوری این استیضاح با کارشکنی های گسترده به تعویق افتاد و حتی تا دو هفته  قرائت گزارش تهیه شده هم صورت نگرفت ، البته تلاقی این استیضاح با بررسی برنامه ششم توسعه مزید بر علت شد که استیضاح مشمول زمان شود اما به هر حال برخورد عجیب هیأت رئیسه مجلس ابهامات فراوانی را در این زمینه برجای گذاشت.

پیگیری های نمایندگان استان به خصوص تبریز در مجلس برای در جریان افتادن این استیضاح متوقف نشد و علیرغم کارشکنی ها، فشارها و لابی های گسترده ادامه یافت.

حال گزارش ها حاکی است که این استیضاح در جریان قرار گرفته و آخوندی برای پاسخگویی به ابهامات و سوالات  نمایندگان در کمیسیون عمران  باید راهی بهارستان شود و در صورت قانع نشدن نمایندگان، صحن مجلس جایی خواهد بود که آینده  آخوندی را در تصدی وزارت راه در خیابان آفریقا مشخص خواهد کرد.

سعیدی، بیگی و فرهنگی در گفتگوهای جداگانه از کلید خوردن دوباره این استیضاح خبر دادند.

بیگی در این زمنه ضمن در خواست از دیگر نمایندگان تبریز در مجلس برای استیضاح وزیر راه گفت: به مردم قول می دهیم که آخوندی استیضاح شود.

سعیدی هم ضمن انتقاد از طولانی شدن روند استیضاح و کارشکنی های صورت گرفته اظهار داشت: دستوری از هیأت رئیسه مجلس برای اعلام وصول دریافت کردیم؛ زیرا برخی از آقایان به نوعی در اعلام وصول استیضاح وزیر راه و شهرسازی تعلل می‌کردند در هر صورت  باید برخی‌ها حد و حدود خود را در مجلس بدانند چرا که هیأت رئیسه هم تنها یک رای دارد و وظیفه اش تنها هماهنگی جلسات مجلس است.

فرهنگی هم اظهار داشت: حادثه قطار تبریز – مشهد نباید فراموش شود.

گفتنی است در این میان دو تن از نمایندگان تبریز که یکی عضو هیأت رئیسه مجلس و دیگری عضو ارشد فراکسیون امید است به شدت با این استیضاح مخالفت ورزیده اند.

با توجه به روشن شدن  ابعاد حادثه قطار و کاستی های صورت گرفته، نحوه مدیریت این وزیر کابینه روحانی به شدت زیر سوال رفته است و حال افکار عمومی منتظر برخوردهای قانونی از سوی وکلای ملت در مجلس هستند تا بار دیگر این گونه اتفاقات تکرار نشود البته اگر وکیل الدوله ها بگذارند!

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × یک =