کد خبر : 23727
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹

قصد شهرداری تبریز برای فعالیت مجدد ناوگان اتوبوسرانی

قصد شهرداری تبریز برای فعالیت مجدد ناوگان اتوبوسرانی

شهرداری تبریز

 شهرداری تبریز قصد دارد پس از تعطیلی حدود ۴۵ روزه ناوگان اتوبوسرانی این شهر بار دیگر نسبت به فعالیت این ناوگان اقدام کند که این موضوع نیازمند تصویب ستاد مقابله با کرونای آذربایجان‌شرقی دارد.

به گزارش نگاه به نقل از ایرنا، در حالی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بارها بر تعطیلی ناوگان اتوبوسرانی درون شهری تاکد کرده و به طور رسمی اعلام شده است عامل افزون بر ۲۶ درصد انتقال ویروس کرونا مربوط به استفاده مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری است، این اقدام شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز جای تامل دارد.
بر اساس آمارهای ارایه شده توسط شهرداری تبریز، روزانه افزون بر ۸۰۰ هزار نفر از شهروندان این کلان شهر توسط ناوگان شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه جابجا می شوند که کارشناسان بهداشتی و سلامت عقیده دارند، اگر این ناوگان شروع به فعالیت کند، آمارهای مربوط به مبتلایان به ویروس کرونا به شدت افزایش خواهد یافت.
موضوع فعالیت دوباره ناوگان اتوبوسرانی تبریز یکی از دستور جلسات مهم نشست علنی امروز /یکشنبه/ شورای اسلامی شهر تبریز بود که طی آن پیشنهاد مزبور توسط قائم مقام شهردار ارایه شد و با اشاره به مشکلات اقتصادی ناشی از تعطیلی این ناوگان بر آغاز فعالیت ها تاکید شد.
رسول موسایی با بیان اینکه لایحه مزبور توسط شهرداری آماده شده است، گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور، در لایحه فوق فعالیت اتوبوس های بخش خصوصی با همکاری اتوبوس‌های ملکی شهرداری برای مسیرهای پرتردد و کمک‌ برای بخش خصوصی مد نظر شهرداری تبریز است.
وی اظهار داشت: ما قصد داریم با رعایت موارد بهداشتی و مقررات مربوط به پروتکل های وزارت بهداشت، اتوبوس‌های شرکت واحد مربوط به بخش خصوصی تبریز شروع به کار کنند.
رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز نیز با تاکید بر اینکه سیاست های مدیریت شهری در خصوص مقابله با ویروس کرونا باید مشخص شود، گفت: این سیاست ها نباید منجر به ضررهای اقتصادی شود که تا مدت ها جبران ناپذیر باشد.
عبدالله تقی پور اضافه کرد: در بحث حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه مقرر شد برای حدود یک هزار نفر از شاغلین بخش خصوصی شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه بسته‌های کمک معیشتی و مبلغی نقدی کمک معیشتی تخصیص یابد.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا و بازگشایی تعداد زیادی از کسب و کارها، چنانچه ناوگان حمل و نقل درون شهری نیز فعالیت خود را آغاز کند، آسیب چندانی به شرایط بهداشتی وارد نخواهد شد.
تقی پور با اشاره به انیکه رانندگان ناوگان حمل و نقل درون شهری تبریز در زمان عادی بخش عظیمی از بار حمل و نقل شهر را کنترل می کنند، یادآوری کرد: بازگشایی این ناوگان می تواند بار ترافیکی هسته مرکزی شهر را کاهش دهد.
وی با بیان اینکه باید بررسی شود که فعالیت اتوبوس‌ها برای رانندگان سوددهی خواهد داشت یا خیر، گفت: نباید با توجه به کاهش مسافرت با حمل و نقل عمومی به دلیل ویروس کرونا، موجب متضرر شدن صاحبان اتوبوس های بخش خصوصی شویم.
تقی پور افزود: اینکه اعلام کنیم ناوگان اتوبوسرانی درون شهری تبریز فعالیت داشته باشند، اما این فعالیت به صرفه رانندگان به ویژه فعالان بخش خصوصی نباشد، به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
نایب رییس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه، گفت: حمایت از رانندگان اتوبوس‌های بخش خصوصی کار بسیار مهمی است و لازم است از آنها حمایت شود اما باید نحوه و شیوه های ان مورد کنکاش قرار بگیرد.
سونیا اندیش اضافه کرد: افراد بسیاری از این رانندگان برای دریافت بسته‌های حمایتی رحمت تایید شده اند تا در این شرایط سخت تا حدی معیشت آنها تامین شود که در کنار این اقدام، تهیه مواد ضدعفونی برای رانندگان نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: با اعطای حداقل سه ماه بسته معیشتی به رانندگان بخش خصوصی باید این این قشر زحمت کش حمایت کنیم.
بنا به این گزارش، یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز نیز این نشست گفت: اتوبوس‌های بخش خصوص به صورت اسمی بخش خصوصی است وگرنه کسانی تعداد زیادی اتوبوس خریداری کرده اند و بدون رعایت قانون کار، آنها را به رانندگان اجاره داده اند و با شهرداری قرارداد بسته اند.
محمدباقر بهشتی افزود: ‌باید همزمان با هفته کارگر که پیش روی است به این نکته توجه کرد و قرارداد رانندگان بر اساس قانون کار تنظیم شود.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × چهار =