قابلیت رقابت برندهای ایرانی با برندهای دنیا
نشست بررسی شرایط و وضعیت مد و لباس استان در دوران کرونا و توسعه فعالیتهای هنری حیطه مد و لباس استان در تبریز برگزار شد.
نشست بررسی شرایط و وضعیت مد و لباس استان در دوران کرونا و توسعه فعالیتهای هنری حیطه مد و لباس استان در تبریز برگزار شد.
به گزارش نگاه، محمد محمدپور با اشاره به اینکه انعطاف پذیریِ خلاقانهِ و هوشمند در وفق دهی با شرایط جدید مثل شرایط ناشی از بیماری کرونا باید در سرلوحه تمام کارها و فعالیتها علیالخصوص فعالان حوزهی مد و لباس قرار بگیرد، اظهار داشت: مد و لباس هنر-صنعتی است که استفاده و تاکید بر هنرهای سنتی و بومی و طراحی مرتبط با روزمرگیهای مردم بایستی در آن تعریف شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجانشرقی در این نشست اظهار داشت: چنین به نظر می رسد که عدم اطلاع از ظرفیتهای قانونی یکی از مشکلات حوزه مد و لباس کشور ماست و براین اساس مطالعه قانون ساماندهی مد و لباس و آیین نامه های مربوطه توسط علاقمندان و فعالان این حوزه ضروری است.
وی، با تاکید بر اینکه انجمن مد و لباس تمهیداتی بیاندیشد تا بخش طراحی در حوزهی مد و لباس تقویت شود و برندهایی قابل رقابت با برندهای برتر دنیا با وجه ملی و بومی ایجاد شوند،گفت: بانک اطلاعاتی تمام بخشهای مرتبط و دخیل در هنر – صنعت مد و لباس استان به همت انجمن مد و لباس تهیه شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بر لزوم ایجاد راهکارهای انسجام در بسترهای قانونی حوزه عرضه و توزیع مد و لباس تاکید کرد.
در این نشست آرزو نصیری اقدم عضو هیئت موسس انجمن مد و لباس استان و استاد دانشگاه، اظهار داشت: در حال حاضر فضای مجازی مطمئن و امن با سیمای ملی برای ارائه آثار در کشور نداریم و با توجه به اینکه در مد و لباس بخشهای مختلفی از طراح، عکاس، خیاط، فروشنده مواد اولیه و … از طراحی تا تولید، درگیر این جریان هستند لازم است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حتما برای این موضوع برنامه ریزی کند.
برچسب ها :برند ایرانی ، محمدپور ، نگاه آذربایجان
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0