کد خبر : 34855
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۹:۵۳

رئیس فدراسیون ورزش‌های سه‌گانه خبر داد؛

برگزاری سه رویداد دواتلون در تبریز/ میزبانی بهتر از اعزام است!

برگزاری سه رویداد دواتلون در تبریز/ میزبانی بهتر از اعزام است!
رئیس فدراسیون ورزش‌های سه‌گانه (ترای‌اتلون) کشور گفت: در روزهای پایانی ماه جاری سه رویداد کشوری و بین‌المللی دواتلون به میزبانی تبریز برگزار خواهد شد.

به گزارش نگاه، مهدی گودرزی در نشست خبری برگزاری مسابقات کاپ آسیایی دواتلون ۲۰۲۲ تبریز اظهار داشت: در بازه ۲۵ تا ۳۰ مهر ماه سه رویداد به میزبانی تبریز خواهیم داشت؛ اولی دوره سطح یک مسئولان فنی، دومی کاپ آسیایی دواتلون و سومی مجمع فدراسیون دواتلون می‌باشد.

وی افزود: با این میزبانی بیش از صد نفر از ورزشکاران، داوران، مربیان و حتی مدیران از این سطح آسیایی استفاده می‌کنند که اگر بنا بود این افراد به خارج اعزام شوند، برای هر نفر باید صد میلیون تومان هزینه می‌کردیم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های سه‌گانه (ترای‌اتلون) کشور با بیان اینکه چهار سهمیه دواتلون ایران در آمریکا به دلیل عدم صدور ویزا از دست رفت، گفت: به همین دلیل تلاش کردیم تا با چنین مسابقاتی که هزینه کمتری نسبت به اعزام دارد، رنکینگ جهانی ورزشکاران و کشورمان را بالا نگه داریم.

وی خبر داد: سال آینده هم کاپ آسیایی دواتلون در تبریز برگزار خواهد شد.

گودرزی در رابطه با فعالیت ورزش ترای‌اتلون در کشور عنوان کرد: ما در بخش مردان فعالیت ترای‌اتلون و در بخش بانوان دواتلون را داریم که استان‌هایی مانند آذربایجان‌شرقی، البرز، خراسان رضوی در این رشته‌ها فعال هستند.

وی با اشاره به تیم‌های حاضر در این رشته ابراز داشت: ما از ورزشکاران کشورهای استرالیا، سنگاپور، قزاقستان، قطر، بحرین، اردن، ترکیه و امارات دعوت کردیم. با توجه به تمایل آنها و صدور ویزا در حال حاضر از هفت تیم درخواست حضور داریم که هنوز تعداد نهایی نشده است.

گودرزی اضافه کرد: در خصوص تیم‌های داخلی بر اساس انتخابی تیم ملی، ۱۵ ورزشکار خانم و ۱۵ ورزشکار آقا را در این مسابقات ثبت‌نام کردیم اما در کل ۱۱۰ نفر اعم از ورزشکار، مربی و داور خواهیم داشت.

رئیس فدراسیون ورزش‌های سه‌گانه راجع به وضعیت این رشته در آسیا گفت: پنج سطح از توسعه‌یافتگی در این رشته وجود دارد که سطح پنجم بهترین وضعیت است؛ کشورهای اسپانیا و استرالیا در چنین سطحی قرار دارند و ۲۴ کشور در سطح چهار فعالیت می‌کنند که کشور ما هم در کنار آمریکا، انگلیس، فرانسه و چین در این سطح می‌باشد.

الکساندر کالنین، عضو فدراسیون جهانی ترای‌اتلون از کشور روسیه نیز به عنوان نماینده فنی مسابقات دواتلون کاپ‌آسیایی تبریز در این نشست در مورد ظرفیت‌های این رشته در ایران اذعان داشت: من پیشرفت‌های ورزشکاران ایرانی را طی چند سال گذشته دیده‌ام و موضوع جالب دیگری هم که تازه متوجه شدم تعداد هیئات این رشته در استان‌های ایران است.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 − پنج =