کد خبر : 42506
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵

عودت بیش از ۱۰۹ میلیارد ریال به حساب مالباختگان توسط پلیس فتا تبریز در سال ۱۴۰۲

عودت بیش از ۱۰۹ میلیارد ریال به حساب مالباختگان توسط پلیس فتا تبریز در سال ۱۴۰۲
سرپرست پلیس فتا آذربایجان شرقی گفت:در سال ۱۴۰۲ پلیس فتا استان با ارائه خدمات تخصصی و انتظامی به بیش از ۲۳ هزار نفر مراجعه کننده ، موفق به عودت بیش از ۱۰۹ میلیارد ریال به حساب مالباختگان شده است.

به گزارش نگاه به نقل از پلیس فتا، سرهنگ “اصغر شیخ نژاد” در تشریح این موضوع اظهار داشت:علیرغم اطلاع رسانی‌های صورت گرفته توسط پلیس فتا در حوزه های کلاهبرداری‌های اینترنتی علی الخصوص عناوینی مانند دریافت و واریز سود سهام عدالت ،مشاهده ابلاغیه قضائی در بستر رسانه ملی،سایت پلیس فتا، خبرگزاری‌ها و سایر سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی متاسفانه باز هم شاهد مورد بزه واقع شدن هموطنان از طریق لینک‌های جعلی و به دنبال آن برداشت های غیرمجاز بانکی هستیم.

وی افزود:در راستای احقاق حق شهروندان بزه دیده از جرایم اینترنتی در طی ۱۲ ماه گذشته پلیس فتا تبریز با همکاری تنگاتنگ دستگاه قضائی و با اقدامات تخصصی و فنی موفق به عودت مبلغ ۱۰۹ میلیارد ریال به حساب مالباختگان شده است.

سرهنگ “شیخ نژاد”بیان داشت:کارشناسان پلیس فتا در سال گذشته علاوه بر ارائه خدمات تخصصی و انتظامی به بیش از ۲۳ هزار نفر مراجعه کننده به صورت حضوری، از طریق مرکز فوریتهای سایبری نیز به بیش از ۵۰ هزار نفر به صورت تلفنی و آنلاین ارائه خدمات نموده است.

سرپرست پلیس فتا آذربایجان شرقی با بیان اینکه مورد بزه قرار گرفتن کاربران از طریق لینک های جعلی از جمله جرایمی است که پلیس فتا در حال مقابله با آن می باشد افزود:مجرمان سایبری معمولا در روزهای تعطیل و نیمه تعطیل اقدام به ارسال لینک های جعلی برای کاربران نموده و از این طریق اقدام به کلاهبرداری از آنان می نمایند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ وقت ازسرشماره شخصی پیام های ابلاغیه های قضائی، سهام عدالت و سایر موضوعات برای هموطنان ارسال نمی شود؛ گفت: کاربران در صورت دریافت پیام از سرشماره های شخصی با موضوعاتی از جمله ثبت نام،دریافت و یا واریز سود سهام عدالت،ثبت شکایت در سامانه ثنا، قطع یارانه، مشاهده ابلاغیه های قضائی،حذف آگهی بازارهای آنلاین، مامور پست و سایر موضوعات بر روی لینک اعلامی همراه آن پیام کلیک نکنند و در صورت نیاز به راهنمایی با شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا تماس حاصل نمایند.

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 3 =