کد خبر : 41049
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹

بارش برف و باران و کاهش محسوس دما از امروز؛

ضرورت رعایت نکات ایمنی به منظور جلوگیری از بروز حوادث ناشی از وقوع تندباد

ضرورت رعایت نکات ایمنی به منظور جلوگیری از بروز حوادث ناشی از وقوع تندباد
با توجه به پیش بینی وزش باد شدید و وقوع تندبادهای لحظه ای، ضروری است شهروندان نکات ایمنی را به منظور جلوگیری از بروز حوادث و خسارات رعایت کنند.

به گزارش نگاه، با توجه به هشدار جوی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر وزش باد شدید و رخداد تندباد، مدیریت بحران شهرداری تبریز بر ضرورت رعایت نکات ایمنی به منظور جلوگیری از بروز حوادث و خسارات ناشی از وزش باد شدید تاکید کرد.

بر اساس هشدار سطح زرد هواشناسی، احتمال خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید و اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنرها و تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و احتمال سقوط اشیاء وجود دارد. همچنین کاهش محسوس دما و بارش باران و برف، احتمال لغرندگی معابر و آبگرفتگی و جاری شدن رواناب از امروز تا روز چهارشنبه پیش بینی می شود.

در این راستا مدیریت بحران ضمن هماهنگی با واحدهای مختلف شهرداری، از عموم شهروندان محترم درخواست می کند توصیه های ایمنی را جهت جلوگیری از بروز خسارات احتمالی به عمل آورند.

اطمینان از استحکام سازه های موقت، احتیاط در انجام فعالیت های کوهنوردی و اجتناب مطلق از اتراق در بستر و اطراف مسیل ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه ها، عدم عبور و مرور و پارک خودرو در حاشیه ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال. دوری از اشیای قابل پرتاب و سُست نظیر آنتن، جداول و آجرهایی که برای محکم کردن منصوبات پشت بام ها استفاده می شود و دوری از دکل ها، آنتن های فرستنده ها، تاسیسات انتقال نیرو، بنرها، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و … از مهمترین این هشدارها است.

بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان فعالیت این سامانه از امروز تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده − 5 =