کد خبر : 19211
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹

ضرورت افزایش حضور بانوان در عرصه ‌های مدیریتی و سیاسی

ضرورت افزایش حضور بانوان در عرصه ‌های مدیریتی و سیاسی

فرماندار تبریز گفت: نقش آفرینی و مسئولیت پذیری انسان در جامعه تنها اختصاص به مردان ندارد بلکه، زنان هم در این راستا سهم قابل توجهی در اجتماع دارند. به گزارش سهند، “بهروز مهدوی” در نشست هم اندیشی تعدادی از بانوان حوزه رسانه با عنوان «بررسی نقش رسانه ‌ها در توسعه مشارکت سیاسی_ اجتماعی بانوان» اظهار

فرماندار تبریز گفت: نقش آفرینی و مسئولیت پذیری انسان در جامعه تنها اختصاص به مردان ندارد بلکه، زنان هم در این راستا سهم قابل توجهی در اجتماع دارند.

به گزارش سهند، “بهروز مهدوی” در نشست هم اندیشی تعدادی از بانوان حوزه رسانه با عنوان «بررسی نقش رسانه ‌ها در توسعه مشارکت سیاسی_ اجتماعی بانوان» اظهار کرد: مشارکت در انتخابات و رای دادن کمترین میزان مشارکت یک فرد در حوزه سیاسی جامعه بوده و افراد باید از این حق خود استفاده کنند، لذا باید تلاش کنیم بانوان درعرصه ‌های سیاسی و به ویژه رای دادن که حق هر ایرانی است، مشارکت پررنگی داشته باشند.

فرماندار تبریز با بیان اینکه برای مدیریت جامعه به مدیر مافوقی نیاز داریم که باید از طریق انتخابات آن را انتخاب کنیم، از این ‌رو مشارکت در انتخابات امر مهمی است، افزود: تمامی ارکان نظام بصورت مستقیم و غیرمستقیم با رای دادن مشخص می شوند.

مهدوی با تاکید بر افزایش مشارکت بانوان در تمامی حوزه ‌های جامعه “آموزش، صنعت، مدیریت و…” تاکید کرد: اگر از گذشته‌ های دور جایگاه مدیریتی برای بانوان تعیین می ‌شد، امروز شاهد فعالیت بیشتر بانوان در حوزه‌ های مدیریتی بودیم؛ بعد از انقلاب نیز به این موضوع بسیار توجه شده اما باید بیش از این ها توجه شود.

وی با بیان اینکه بانوان می توانند به راحتی و هیچ حاشیه ای در دو حوزه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین مجلس شورای اسلامی مشارکت کرده و حضوری پررنگ داشته باشند، افزود: ورود بانوان به این حوزه‌ ها در عرصه ‌های مدیریتی نیز تاثیر خود را نشان خواهد داد.

مهدوی با تاکید بر اهمیت نقش رسانه ‌ها در افزایش مشارکت سیاسی، گفت: رسانه ‌ها نقش موثری در این رابطه داشته و می‌ توانند با آموزش و آگاهی ‌دهی در افزایش مشارکت سیاسی در جامعه نقش موثری داشته باشند.

وی تصریح کرد: زنان از پتانسيل و مولفه هاي زيستي- اجتماعي مناسبي در جهت مشارکت اجتماعي براي تحقق توسعه برخوردارند. تا جايي که آموزش در جهت توانمند ساختن زنان براي حضور در مشارکت هاي اجتماعي، گزينه مناسبي براي تحقق و دستيابي به توسعه پايدار خواهد بود.

فرماندار تبریز اذعان کرد: نقش آفرینی و مسئولیت پذیری انسان در جامعه تنها اختصاص به مردان ندارد بلکه، زنان هم در این راستا سهم قابل توجهی در اجتماع دارند.

مهدوی ابراز کرد: آنچه مسلم است، از آنجا که تقریبا نیمی از جمعیت اجتماعات را زنان تشکیل می دهند، نیمی از مسئولیت مشارکت سیاسی و اجتماعی هر جامعه ای بر دوش زنان است که ضرورت می یابد ضمن ایفای نقش های خانوادگی یعنی همسرداری، تربیت فرزندان و خانه داری در جامعه خویش نیز حضوری فعال و موثر داشته باشند. و در نتیجه می توانند نقش مهمی در رهیافت توسعه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه ایفا نمایند.

وی به عوامل موثر در افزایش مشارکت زنان اشاره کرد و گفت: یکی از عوامل موثر در این راستا جامعه پذیری سیاسی است. باید شخصیت زنان از طرف جامعه، دولت و دیگر سازمان های اجتماعی مورد توجه منطقی و معقول قرار گیرد و به آنها اهمیت داده شود تا صاحب شخصیت، فکر و خلاقیت شوند.

مهدوی ادامه داد: کلیدی ترین عنصر در توسعه یک جامعه، مردم آن جامعه است. لذا بسیج اجتماعی زنان یکی از مهمترین اقدامات برای افزایش میزان مشارکت سیاسی و اجتماعی زنان در جامعه، بسیج اجتماعی آنان است.

امتیازدهی post

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − دوازده =