کد خبر : 17480
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۸

صادرات ۸۴۲ هزارتن کالا از آذربایجان‌شرقی به ۸۳ کشور دنیا

صادرات ۸۴۲ هزارتن کالا از آذربایجان‌شرقی به ۸۳ کشور دنیا

ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی گفت: ۸۴۲ هزار تن کالا به ارزش ۹۷۴ میلیون دلاردرچهارماهه اول سال‌جاری ازگمرکات استان صادر شده است که از لحاظ ارزش دلاری ۸۳ درصد و از حیث وزن ۱۸درصد افزایش نشان می‌دهد. به گزارش سهند  لیلی اورنگی  ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی در خصوص صادرات گمرات استان گفت: ۸۴۲ هزار تن کالا به ارزش 

ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی گفت: ۸۴۲ هزار تن کالا به ارزش ۹۷۴ میلیون دلاردرچهارماهه اول سال‌جاری ازگمرکات استان صادر شده است که از لحاظ ارزش دلاری ۸۳ درصد و از حیث وزن ۱۸درصد افزایش نشان می‌دهد.

صادرات ۸۴۲ هزارتن کالا از آذربایجان‌شرقی به ۸۳ کشور دنیا

به گزارش سهند  لیلی اورنگی  ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی در خصوص صادرات گمرات استان گفت: ۸۴۲ هزار تن کالا به ارزش  ۹۷۴ میلیون دلار در چهار ماهه اول سال‌ جاری از گمرکات استان صادر شده است که از لحاظ ارزش دلاری  ۸۳ درصد و از حیث وزن ۱۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: بیش از ۶۰ درصد از صادرات گمرکات استان در این مدت را گمرک تبریز به خود اختصاص داده است.

ناظر گمرکات اضافه کرد: عمده گروه کالاهای صادره شامل سوخت‌های معدنی روغن‌های معدنی و محصولات حاصل از تقطیر آنها با ۱۵۲ میلیون دلار، مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده از این مواد با ۱۵۱ میلیون دلار،  چدن آهن و فولاد با ۱۳۷ میلیون دلار، مس و مصنوعات از مس با ۹۳ میلیون دلار، میوه‌های خوراکی با ۷۵  میلیون دلار، ماشین‌آلات و وسایل مکانیکی با ۶۹ میلیون دلار، مصنوعات از چدن آهن یا فولاد با ۴۶ میلیون دلار، شیشه و مصنوعات شیشه‌ای با ۳۶ میلیون دلار، فرآورده‌های غلات با  ۲۲میلیون دلار و رشته‌های سنتتیک یا مصنوعی غیر یکسره با ۱۹ میلیون دلار بوده است.

وی عنوان کرد: این محصولات به ۸۳ کشور دنیا صادر شده که بیشترین مقاصد کالاهای صادراتی از گمرکات استان به ترتیب به کشورهای ترکیه، عراق، ارمنستان، گرجستان، آذربایجان، چین، افغانستان، ایتالیا، بلغارستان و پاکستان بوده است.

اورنگی در خصوص کالاهای وارداتی نیز گفت : در این مدت تشریفات گمرکی۱۶۷ هزار تن کالای وارداتی به ارزش بالغ بر۳۸۷ میلیون دلار از طریق گمرکات استان انجام شده است که نسبت به مدت زمان مشابه از لحاظ وزن ۶۷درصد و از حیث ارزش دلاری ۴۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: کالاهای وارده شامل توتون و تنباکو با ۶۷ میلیون دلار، ماشین‌آلات و وسایل مکانیکی با ۶۳ میلیون دلار،گوشت و احشای خوراکی با ۲۶ میلیون دلار، کاغذ و مقوا با ۲۲ میلیون دلار، مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده از این مواد با ۲۰ میلیون دلار، چدن آهن و فولاد با ۱۹ میلیون دلار، خمیر چوب و خرده ریز کاغذ یا مقوا با ۱۶ میلیون دلار، کاکائو و فرآورده‌های آن  با ۱۳ میلیون دلار، چوب و اشیاء چوبی و زغال چوب با ۱۲ میلیون دلار، الیاف سنتتیک یا مصنوعی غیریکسره با ۱۱ میلیون دلار بوده که از ۵۱کشور مختلف دنیا و از طریق گمرکات استان وارد کشور شده است.

دبیر ستاد هماهنگی تجارت فرامرزی استان افزود: در مدت یاد شده کشورهای مهم صادر‌کننده کالا به ایران از طریق گمرکات استان به ترتیب کشورهای ترکیه، امارات متحده عربی، آلمان، چین،گرجستان، ایتالیا، ژاپن، جمهوری کره، فدراسیون روسیه و اتریش بوده است.

وی افزود: همچنین در این  مدت، ۵۷۱  هزار مسافر از مبادی مرزی گمرکات استان تردد کرده‌اند که ۲۸۵ هزار و ۹۰۹ نفر از آن به کشور وارد و ۲۸۵ هزار و ۶۷۹ نفر از کشور خارج شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل  از لحاظ مسافر خروجی۲۰ درصد و مسافر ورودی ۲۷درصد افزایش داشته است.

اورنگی در پایان اضافه کرد: درآمدهای وصولی گمرکات استان در چهار ماهه اول  سال‌جاری افزون بر یک‌هزار و ۷۷۷ میلیارد ریال بوده است که این رقم نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۶ درصد افزایش داشته است.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 + پانزده =