کد خبر : 41796
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸

صادرات ماهیان زینتی به کشور عمان از استان آذربایجان.شرقی

صادرات ماهیان زینتی به کشور عمان از استان آذربایجان.شرقی
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی از صادرات ماهیان زینتی در بهمن‌ماه 1402 خبر داد.

به گزارش نگاه، جواد گوزلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این محموله صادراتی به صورت رسمی پس از اخذ مجوزهای لازم از استان به مقصد کشور عمان ارسال شد.

وی با تشکر از ارگان‌ها و سازمان‌های مسؤول برای صدور مجوز‌های لازم و ایجاد کریدورهای صادراتی گفت: ماهیان زینتی صادر شده عمدتاً از خانواده دیسکس، کوپی، گلدفیش، آنجل، آروانا، مولی و تترا بودند که برای توسعه همکاری و به صورت نمونه به مقصد عمان از کشور خارج شده است.

مدیر شیلات و امور آبزیان آذربایجان‌شرقی با اشاره به تولید ۱۶ میلیون  و ۳۰۹ هزار قطعه ماهی زینتی در سال ۱۴۰۱ در استان خاطرنشان کرد: شهرستان‌های تبریز و آذرشهر ۲ قطب مهم تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در شمال‌غرب کشور هستند که از نظر ارزآوری و ایجاد اشتغال حائز اهمیت هستند.

 وی ادامه داد: پرورش ماهیان زینتی در استان به ‌دلیل داشتن امکانات اولیه تولید، زودبازده بودن، بازارپسندی و  نزدیکی به کشورهای همسایه برای صادرات ماهی، جایگاه ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری دارد.

گوزلی با اشاره به ایجاد اشتغال پایدار از طریق پرورش ماهیان زینتی، اعلام کرد: در استان آذربایجان‌شرقی بیش از۵۰ فروشگاه در حوزه فروش تجهیزات آکواریومی و ماهیان زینتی  فعال است که لوازم و ماهیان زینتی را در اختیار شهروندان قرار می‌دهند.

وی یادآور شد: به منظور رونق هرچه بهتر و بیشتر این صنعت، تشکیل تعاونی پرورش‌دهندگان ماهیان زینتی، ایجاد نمایشگاه دائمی و پایانه صادرات این گونه ماهیان جزء برنامه‌های اولویت‌دار مدیریت شیلات استان است.

فارس

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − 7 =