کد خبر : 31459
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵

بودجه شهرداری تبریز نیاز به تجدیدنظر دارد

بودجه شهرداری تبریز نیاز به تجدیدنظر دارد

فرماندار شهرستان تبریز گفت: بودجه شهرداری تبریز نیاز به تجدید نظر دارد و بر این اساس این بودجه برای رفع ایرادات به شورای اسلامی شهر عودت داده شد.

به گزارش نگاه، علی جعفری آذر روز شنبه در گفت وگویی افزود: بودجه مزبور پس از بررسی کامل توسط هیات تطبیق مستقر در فرمانداری تبریز و در موعد مقرر، به دلیل وجود برخی اشکالات و ایرادات دوباره به شورای اسلامی شهر تبریز فرستاده شد تا پس از رفع موارد اعلام شده، در هیات تطبیق مورد بررسی قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه چنین مسایلی در تمامی فرمانداری ها از جمله فرمانداری تبریز معمول است و نقش نظارتی باید به طور دقیق و کامل نمود و ظهور پیدا کند، یادآور شد: همچنانکه شورای نگهبان قانون اساسی درباره بودجه سالانه کشور بررسی های لازم را انجام داده و ایراداتی را اعلام می کند، دبیرخانه هیات تطبیق مصوبات شورای اسلامی شهر در فرمانداری نیز چنین نقشی را ایفا می کند.
جعفری آذر ادامه داد: تطابق تمامی مصوبات شورای اسلامی شهر جزو تکالیف قانونی هیات تطبیق مستقر در فرمانداری است.
به گفته وی، شورای اسلامی شهر تبریز بر اساس مهلت قانونی باید پس از رفع ایرادات اعلام شده، قانون بودجه شهرداری را برای تصویب نهایی به فرمانداری ارسال کند و اگر در این خصوص اصرار بر باقی ماندن مفاد اعلامی باشد، هیات تطبیق طبق قانون وارد مراحل بعدی خواهد شد.
به گزارش نصر، دبیرخانه هیات تطبیق پیشتر با صدور اطلاعیه ای، اعلام کرده بود: برخلاف مصاحبه یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز مبنی بر تایید بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تبریز، بودجه مصوب در موعد قانونی در هیات تطبیق بررسی شد که از حیث انطباق با مقررات قانونی، ایراداتی داشته که برای رفع آنها به شورا اعاده و درخواست تجدید نظر شده است.
شورای اسلامی شهر تبریز بودجه ای به مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۱ شهرداری مصوب کرده است که ۷۰ درصد آن به بخش عمرانی و ۳۰ درصد به بخش جاری تعلق دارد.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 − سه =