کد خبر : 33565
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۸:۵۲

وجود ۲۹۰ پارک محله‌ای و بزرگ در تبریز/ شناسایی ۳۰ نقطه برای احداث پارک

وجود ۲۹۰ پارک محله‌ای و بزرگ در تبریز/ شناسایی ۳۰ نقطه برای احداث پارک

مدیرعامل سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز از وجود ۲۹۰ پارک محله‌ای و بزرگ در شهر خبر داد و گفت: سرانه پارک در کلانشهر تبریز معادل ۴.۷ مترمربع و سرانه فضای سبز نیز ۱۶.۱۶ مترمربع است.

به گزارش نگاه آذربایجان، اکبر امجدی، در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان این‌که پارک، مهمترین بخش فضای سبز است، افزود: اولویت نخست ما و یکی از اهداف مهم سازمان افزایش سرانه پارک‌ها در تبریز است.

وی در خصوص مشکلات ارتقای سطح سرانه پارک، گفت: مشکل اساسی ما توزیع پارک‌ها است. بر اساس استانداردها باید هر شهروند حداکثر در فاصله ۵۰۰ متری منزل خود یک پارک محله‌ای داشته باشد و حتی برای رفتن به آن پارک به جهت حفظ امنیت از هیچ خیابانی عبور نکند اما این در حالی است که توزیع پارک‌ها در بخش بافت فشرده شهر معضل بزرگی بوده و به دلیل این تراکم و نبود کاربری فضای سبز، امکان احداث پارک در منطقه امکان ندارد.

وی با بیان این‌که برای حل این موضوع، فضاهای خالی کاربری فضای سبز را در شهر شناسایی کردیم، ادامه داد: تاکنون ۳۰ نقطه خالی با کاربری فضای سبز در شهر شناسایی شده که برنامه داریم تا برای سال ۱۴۰۲ بخشی از این پارک‌ها را به اتمام برسانیم.

امجدی خاطرنشان کرد: برنامه داریم تا برخی از پارک‌های شهر از جمله ائل باغی و عباس میرزا را با تهیه امکانات رفاهی اولیه به پارک شهری مثل ائل گلی تبدیل کنیم.

وی در خصوص برنامه کاشت درختان و ایجاد فضای سبز این سازمان در تبریز، اظهار کرد: درختان باید به صورت استاندارد و رعایت فاصله مناسب در سطح شهر کاشته شوند و معتقد هستیم در هر نقطه‌ای از شهر که امکان کاشت نهال وجود دارد باید نهال کاشته شود.

وی افزود: پس از بررسی‌های انجام گرفته قرار است تا تعداد ۱۵۰ هزار اصله در تبریز برای پاییز کاشته شود. نوع گونه‌های انتخاب شده نیز به پارامترهای متفاوت و زیادی بستگی دارد که بر اساس آن بایستی سازگار با آب و هوا و جوابگوی خاک منطقه و البته کم آب بر باشد تا از اتلاف سرمایه به حد زیادی جلوگیری کنیم.

مدیرعامل سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز با بیان این‌که امسال درختان تبریز شاداب تر از سال‌های قبل هستند، افزود: امسال بر روی تانکرهای آبیاری شهرداری، جی پی اس وصل شده و هیچ تانکری حق خروج از محدوده خود را ندارد. از طرفی سامانه شکایت ۱۳۷ شهرداری فعال بوده و مردم می‌توانند تمامی موارد مربوط به فضای سبز را به این سامانه اطلاع دهند و شکایت آن‌ها بلافاصله به مسئول منطقه انتقال داده شده و مسئول ۲۴ ساعت وقت دارد تا در صورت وجود مشکل آن را حل و یا شهروند را توجیح کند.

وی با اشاره به اهمیت همراه سازی مردم در اجرای برنامه‌ها، گفت: سازمان فضای سبز تنها ۴۴ ناظر دارد که برای بررسی پارک‌های سطح شهر کافی نیستند از این رو اقدام به اجرای طرح همیاران سبز کردیم تا خود مردم با ثبتنام در این طرح بتوانند ناظر پارک محله خود باشند و مشکلات آن را به ما اطلاع دهند. تاکنون ۲۰۰ نفر در این طرح ثبتنام کرده‌اند و هنوز هم این ثبتنام ادامه دارد.

وی در خصوص ارتباط این سازمان با انجمن مهمدسی فضای سبز نیز تاکید کرد: تعامل خوبی با این انجمن و پیمانکاران فضای سبز شهر برقرار کردیم. با ۱۰۹ پیمانکار فضای سبز شهر جلسه‌ای برگزار کرده و مشکلات و خواسته‌های آن‌ها را شنیده و برای حل آن‌ها اقدام کردیم.

امجدی با تاکید بر لزوم همگرایی و هم افزایی بین سازمان و انجمن، گفت: همه ما مهندس کشاورزی و فضای سبز هستیم و فرقی با یکدیگر نداریم و امیدواریم تا بتوانیم با تعامل با یکدیگر مشکلات فضای سبز شهر را حل کنیم‌.

وی در ادامه با اشاره به ایت رسانه در جامعه امروز، ادامه داد: در هر جامعه‌ای مشکلاتی وجود دارد که نخستین گام برای حل آن‌ها و توسعه شهر، آگاه سازی و همراهی آحاد جامعه است و در غیر این صورت هیچ پیشرفتی در جامعه حاصل نمی‌شود.

وی گفت: تشخیص صحیح مشکلات، انتقال صحیح آن به مردم و جمع آوری راهکارهای متناسب با آن‌ها از جمله الزامات هر دستگاهی بوده و مطبوعات و رسانه‌ نیز نقش اساسی در این حوزه ایفا می‌کند.

امجدی گفت: خبررسانی بخشی از رسالت رسانه بوده و مهمترین شاکله هر رسانه را تولید محتوای قابل درک و مهم برای خواص و عوام تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام /

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − 13 =