کد خبر : 17262
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷

شرکت های دانش بنیان در راستای استقلال کشور فعالیت می‌کنند

شرکت های دانش بنیان در راستای استقلال کشور فعالیت می‌کنند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جوانان ما امروز در حوزه علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان قبل از اینکه به فکر بحث های مالی و اقتصادی باشند به فکر استقلال کشور هستند. به گزارش سهند، منصور غلامی شامگاه سه شنبه در حاشیه رونمایی از محصولات دانش بنیان دانشگاه سهند در گفت و گو

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جوانان ما امروز در حوزه علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان قبل از اینکه به فکر بحث های مالی و اقتصادی باشند به فکر استقلال کشور هستند.

به گزارش سهند، منصور غلامی شامگاه سه شنبه در حاشیه رونمایی از محصولات دانش بنیان دانشگاه سهند در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در سالهای اخیر شاهد همت دانشگاه ها و مراکز علمی برای تبدیل دانش به فناوری و انتقال فناوری های حاصل از دانش نوین به سطح جامعه برای حل مسایل و مشکلات و رفع نیازهای صنعتی هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۴۳ پارک علم و فناوری و ۱۹۰ مرکز رشد دانشگاهی در کشور فعالیت می کنند، ادامه داد: حمایت از ایده های جدید علمی و فناورانه که اغلب توسط دانشجویان ودانش آموختگان جوان دانشگاهی با راهنمایی اساتید ارایه می شوند از وظایف مراکز رشد و پارک های علم و فناوری است.

غلامی با اشاره به اینکه از مراکز رشد حمایت می شود، ادامه داد: این حمایت شامل فراهم کردن فضای فعالیت، تامین نیازهای اداری و مشاوره های علمی است و به محض اینکه ایده ها رشد پیدا کرده و قابل تبدیل و عرضه به صورت محصول می شوند به ایجاد شرکت های دانش بنیان کمک می شود و از کمک های صندوق های حامی مثل صندوق نوآوری و شکوفایی بهره مند می شوند تا به عرصه تولید و محصول برسند.

وی گفت: محصولاتی که توانایی رقابت با نمونه های خارجی دارند با سرمایه های ریسک پذیر و منابع مالی بیشتر مورد حمایت قرار می گیرند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در سالهای اخیر قراردادهای زیادی بین شرکت های دانش بنیان و مصرف کنندگان محصولات تولید شده منعقد شده است و در ارزیابی هایی که انجام شده عملکرد محصولات داخلی از مشابه خارجی بهتر بود.

وی خاطرنشان کرد: برخی از شرکت های جوان در کشور فعالیت می کنند که سرمایه های خوبی را به عنوان سرمایه حاصل از دانش و فناوری برای خود به دست آورده اند.

امتیازدهی post

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 − 3 =