کد خبر : 12917
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۷:۵۱

شبهه پاداش و چند سوال

شبهه پاداش و چند سوال

روزهای گذشته نامه‌ای در فضای مجازی منتسب به مدیر کل اوقاف آذربایجان‌شرقی منتشر شده که در آن درخواست پاداش میلیاردی به خاطر احیای موقوفات استانی از مدیر بالادستش کرده است. متعاقب آن، وی در گفتگویی با یکی از خبرگزاری‌ها موضوع درخواست پاداش را کتمان نکرد و گفت: با توجه به اخذ بیش از ۱۱۰ رای

روزهای گذشته نامه‌ای در فضای مجازی منتسب به مدیر کل اوقاف آذربایجان‌شرقی منتشر شده که در آن درخواست پاداش میلیاردی به خاطر احیای موقوفات استانی از مدیر بالادستش کرده است.

متعاقب آن، وی در گفتگویی با یکی از خبرگزاری‌ها موضوع درخواست پاداش را کتمان نکرد و گفت: با توجه به اخذ بیش از ۱۱۰ رای به نفع موقوفات استان؛ خواستار تشویق عوامل دست‌اندرکار امر بوده‌ایم، و از آنجا که ارزش ریالی موقوفاتی که طی سالیان گذشته در استان احیا شده است؛ بسیار بالاست و انتفاع آن به عموم جامعه خواهد بود، بنابراین تشویق افرادی که در این زمینه نقش‌آفرین بوده‌اند، امری پسندیده است.

البته مدیر کل اوقاف استان با اشاره به این که در آن نامه هیچ گونه رقم و ریالی برای پاداش عنوان نشده، افزوده که معاونت سازمان در پاسخ به نامه مذکور؛ خواستار معرفی عوامل دخیل و پیشنهاد برای شیوه تشویق احیاگران موقوفات استان شده بود و  تاکید کرده که تصویر نامه‌ای که در فضای مجازی منتشر شده است؛ پیش‌نویس نامه‌ای بود که از سوی همکاران تهیه و برای امضاء در کارتابل اداری قرار گرفته و از سوی او امضا نشده است.
در این خصوص ضمن تشکر از مدیر کل اوقاف در شفاف‌سازی این موضوع، خواهشمند است به سوالات زیر نیز پاسخ دهند:

۱- مدیر کل اوقاف بفرمایند که تاکنون چه مقدار ریالی از انتفاع موقوفات ذکر شده به عموم جامعه رسیده است؟

۲- مدیر کل اوقاف طوری از کسب ۱۱۰ رای به نفع سازمان متبوعش و نیاز به تشویق همکاران برای انگیره کار بیشتر صحبت نموده‌اند که گویی در جنگ و نبردی سخت با دشمنان این غنایم بدست آمده است، و حال آنکه واحد حقوقی هر سازمان و اداره‌ای روزانه و به کرّات با چنین پرونده‌هایی مواجه است. آیا صدور رای به نفع یک سازمان یا علیه دیگری این گونه باید یک مدیر کل را مشعوف و ظفرمند کند؟

۳- وقتی سخن از وقف به میان می‌آید واژه‌هایی از جنس ایثار و گذشت به ذهن می‌آید. آیا رواست
سیمای این سنت مقدس دینی را با چنین بریز و بپاش‌هایی مخدوش کنیم؟

۴- با خواندن متن مصاحبه مدیر کل اوقاف، برای نگارنده چنین مشتبه شده  که گویی قرار است در برابر وظایف احصا شده، پورسانت، حق‌الوصول، پاداش و… اخذ شود. و حال آن که  دستگاه‌های اجرایی برای انجام وظایف قانونی حقوق و دستمزد می‌گیرند، پس دلیل درخواست پاداش اضافی چیست و آیا در اداره کل اوقاف در گذشته نیز برای انجام کارها و ماموریت‌های قانونی چنین پاداش‌هایی اخذ شده است؟ الله اعلم

۵- حالا که جناب مدیر کل  وجود اصل نامه را مبنی بر درخواست پاداش نفی نکرده‌اند، و در شرایطی که رکود و بیکاری و فقر کمر جامعه را خم کرده است، چه کسی پاسخگوی افکار عمومی و دلسوزان شرع و انقلاب است که چنین نامه‌‌ای باعث شده تا خیره‌سران با یک کلاغ _ چهل کلاغ کردن، نهاد مقدس اوقاف را به سخره بگیرند؟

۶- گیرم که تمام درخواست‌های آن اداره کل قانونی و مطابق رویه جاری است،  در شرایطی که جامعه را تورم و گرانی و فقر گرفته، ناموسا چگونه از دل‌تان آمد برای خود و همکاران‌تان چنین خواسته‌ای را داشته باشید.

۷-  پاداش صبر کارگران واحدهای صنعتی که چندین ماه حقوق عقب‌ افتاده داشته و یا اجرت مشاغل مستضعف جامعه، چقدر باید باشد و از کجا تامین شود؟

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 − 8 =