کد خبر : 21379
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶

شادی لحظه‌ای دشمنان را به عزا تبدیل می‌کنیم/ تحقق وعده‌های خمینی کبیر به دست حاج قاسم

شادی لحظه‌ای دشمنان را به عزا تبدیل می‌کنیم/ تحقق وعده‌های خمینی کبیر به دست حاج قاسم

امام جمعه تبریز گفت: این شادی لحظه‌ای دشمنان پایدار نخواهد بود و به زودی تبدیل به عزای بزرگی برای آنان خواهد شد. آمریکا و نوکران منطقه‌اش مسئول مستقیم شهادت سردار سلیمانی هستند. به گزارش سهند، حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به لزوم رعایت تقوای الهی در

امام جمعه تبریز گفت: این شادی لحظه‌ای دشمنان پایدار نخواهد بود و به زودی تبدیل به عزای بزرگی برای آنان خواهد شد. آمریکا و نوکران منطقه‌اش مسئول مستقیم شهادت سردار سلیمانی هستند.

به گزارش سهند، حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به لزوم رعایت تقوای الهی در همه جوانب اظهار داشت: اجتناب از ظلم، از مصادیق تقوای الهی است.

وی گفت: خداوند در قرآن تقوا و عدالت را در کنار هم قرار داده، چراکه عدالت و تقوا در امتداد هم قرار دارند. دعای مظلوم خیلی زود به مرحله استجابت رسیده و خداوند حق را به حقدار خواهد رسانید. انسان در هر مقام و مسئولیتی که باشد نباید ظلم کند.

امام جمعه تبریز با اشاره به آثار ذکر الله افزود: هرکس محبت خداوند را در دل داشته باشد، همنشین پروردگار خواهد بود. یاد خدا موجب افزایش حضور ملائکه در خانه انسان شده و به زندگی افراد برکت می‌بخشد. خانه‌ای که در آن یادی از رحمت الهی نشود، برکت از آن خانه بیرون می‌رود. در برخی منازل، قرآن به همراه جهیزیه عروس می‌آورند ولی همچنان بر روی طاقچه‌ها قراردارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم تصریح کرد: اخلاص در عمل باید در سرلوحه زندگی قرار گیرد وقتی کاری انجام می‌دهیم بخاطر خدا باشد نه برای اینکه بنده خدا از ما خشنود شود. یاد خداوند سلاحی موثر در برابر وسوسه‌های شیطان است.

امام جمعه تبریز در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به شهادت سرلشکر سلیمانی فرمانده سپاه قدس انقلاب اسلامی ایران، این جنایت بزرگ را بی عقلی آمریکا دانست و عنوان کرد: این شهادت همه ملت ایران را متاثر کرد، نه تنها ایرانیان بلکه همه مسلمانان و انسان‌های آزاده در سراسر جهان امروز اشک از چشمانشان سرازیر می‌شود.

وی افزود: آمریکا ۶ سال در عراق گروه‌های تکفیری را رهبری کرد، بیش از ۲ میلیون نفر از جوانان عراقی در لبیک به فتوای مرجعیت عراق، گروه حشد الشعبی را به وجود آوردند. حمله چندی پیش آمریکا به مواضع این گروه مردمی عراق، بافت زخمی درونی عراق را استحکام بخشید و همه مردم یکصدا علیه آمریکا شدند. تبدیل حملات از نرم به سخت نهایت بی‌عقلی آمریکااست.

نماینده ولی‌فقیه در استان یادآور شد: رهبر انقلاب در پی شهادت این سردار دلها ۳ روز عزای عمومی اعلام کردند و این، عظمت این شهید بزرگوار را می‌رساند. دشمن در ایام عزاداری سالار شهیدان زیر حسینیه ثارالله کرمان کانالی حفر کرده بودند که سردار سلیمانی را به شهادت برساند اما توسط نیروهای بیدار امنیتی کشورمان منهدم شدند.

خطیب جمعه تبریز ادامه داد: شهادت سرلشکر سلیمانی فصل جدیدی را سپاه پاسدارن آغاز خواهد کرد، این شادی لحظه‌ای دشمنان پایدار نخواهد بود و به زودی تبدیل به عزای بزرگی برای آنان خواهد شد. آمریکا و نوکران منطقه‌اش مسئول مستقیم شهادت سردار سلیمانی هستند و بدانند که ملت ایران اجازه نخواهد داد خون سربازانش به هدر رود.

وی عنوان داشت: این حرکت دشمن آغاز یک نبرد جدیدی خواهد بود که انتهایش را هیچ کس نمی‌تواند پیش‌بینی کند. عزم ما برای انتقام بیشتر شده و رژیم صهیونیستی بداند نخواهیم گذاشت خون قاسم سلیمانی به هدر برود. سپاه قدس باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: شهادت این سردار در ایام ولادت حضرت زینب(س) و در آستانه فاطمیه نشان داد که اقدامات سرلشکر سلیمانی مقبولیت لازم را داشته است، این فرمانده دلاور به وعده خمینی کبیر در تشکیل هسته‌های مقاومت در جهان اسلام جامه عمل پوشانید.

خطیب جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به لزوم رعایت تقوای انتخاباتی بیان داشت: رعایت تقوا در انتخابات از نمونه‌های تقوا به شمار می‌رود. نماینده تراز انقلاب کسی است که نسبت به حقوق مستضعفان اهتمام ورزیده و متصل به کانون های ثروت و قدرت نباشد، با پول بقیه نماینده شدن که هنر نیست. مبارزه با مفاسد اقتصادی از روحیات یک نماینده انقلابی است.

وی حجاب را محافظ عفت عمومی بانوان و جامعه دانست و عنوان داشت: خانواده ها باید فرزندان خود را به رعایت حجاب تشویق کنند، مدیران و معلمان مدارس از همان دوران ابتدایی محاسن حجاب را برای دانش آموزان تشریح کنند. وضعیت حجاب در برخی مدارس مناسب نیست و باید اصلاح شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در ادامه خطبه‌های نماز جمعه تبریز مناسبهای ۱۷ دی ماه را تشریح کرده و گفت: این روز یادآور خاطرات تلخی برای ملت ایران است، روزی است که رضاخان پهلوی،  اقدام ننگین کشف حجاب را آغاز کرد، وی که در سفر به ترکیه مرعوب سیاست‌های دین ستیزانه آتاترک قرار گرفته بود تصمیم گرفت در ایران نیز این کار را انجام دهد، قیام مردم در مسجد گوهرشاد به رهبری علمای وقت، در امتداد مبارزه مردم ایران با سیاست‌های ضد دینی رضاخانی بود. هویت دینی و ملی هر کشور جزو شناسنامه آن ملت محسوب میشود.

نماینده ولی فقیه در پایان به اجلاس مالزی و برگزاری رزمایش دریایی بین ۳ کشور ایران، چین و روسیه گریزی زد و اظهارداشت: باز هم دست برتر جمهوری اسلامی در مقابل آمریکا متجلی شد، اجلاس مالزی آغاز شکل‌گیری بلوک جدیدی در مقابل استکبار و آمریکا است، این رزمایش دریایی، در تاریخ ایران قبل و بعد از انقلاب، نخستین رزمایش بین‌المللی علیه آمریکا بود. این رزمایش دریایی را می‌توان خشم قدرت‌های بزرگ در برابر سیاست‌های آمریکا دانست.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − چهارده =