کد خبر : 36613
تاریخ انتشار : جمعه ۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹

رئیس مجمع نمایندگان شمالغرب در بازدید از پروژه ترمیم تونل کانی سیب؛

رها سازی ۵۰۰ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه تا پایان سال‌جاری

رها سازی ۵۰۰ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه تا پایان سال‌جاری

رئیس مجمع نمایندگان شمالغرب در مجلس شورای اسلامی در اولین روز دیماه در بازدید میدانی از تونل کانی سیب در گفتگو با خبرنگاران گفت: تا پایان سال‌جاری ۵۰۰ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه رها سازی می‌شود. عضو هیات‌ تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه در حاشیه این بازدید اظهار کرد: احیای دریاچه

رئیس مجمع نمایندگان شمالغرب در مجلس شورای اسلامی در اولین روز دیماه در بازدید میدانی از تونل کانی سیب در گفتگو با خبرنگاران گفت: تا پایان سال‌جاری ۵۰۰ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه رها سازی می‌شود.

عضو هیات‌ تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه در حاشیه این بازدید اظهار کرد: احیای دریاچه ارومیه از اولویت‌های کاری دولت و دولتمردان استان‌های شمالغرب است. پیگیری‌های بسیاری در این خصوص انجام گرفته و پروژه‌ در حدود یکماه اتمام می‌یابد که می‌تواند نقش بسزایی در حل مشکل اولیه تامین آب دریاچه داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، افزود: یکی از این پروژه‌ها، پروژه تونل انتقال آب از سد کانی سیب به طول ۳۶ کیلومتر است. این تونل ۷۰۰ متر ریزش داشته و چند ماه است که برای ترمیم آن مشغول هستند. دولت حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای این امر اختصاص داده و روند ترمیم تونل در حال اتمام است. وی ادامه داد: با رهاسازی آب از این تونل در فاز اولیه ۳۰۰ میلیون مترمکعب به دریاچه می‌رسد .همچنین از محل انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر تبریز و ارومیه نیز در مجموع ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب دیگر به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود.

رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته از سال آینده در فاز نهایی سالانه حدود ۶۵۰ میلیون مترمکعب آب به دریاچه سرازیر می‌شود‌. نماینده مردم شریف تبریز، اسکو، آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس به صورت مداوم پیگیر اجرایی طرح‌های آبرسانی به دریاچه ارومیه بوده است چرا که احیای نگین آذربایجان مهم ترین مسئله استراتژیک منطقه شمالغرب کشور است.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 + شش =