کد خبر : 5587
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۷:۳۲

سپاه مناطق حاشيه نشين را پرخطر و آلوده خطاب نكند!

سپاه مناطق حاشيه نشين را پرخطر و آلوده خطاب نكند!

از اقدامات بجا و صحیح سپاه پاسداران در راستای اجرای طرح کرامت در مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار شهر سپاس گزاریم اما خواهشمندیم زین پس از به کاربردن الفاظی چون “مناطق آلوده و پرخطر” برای این مناطق جدا خود داری کنید. به گزارش نگاه، پیش از ظهر امروز جلسه تخصصی کارگروه اجتماعی و فرهنگی

از اقدامات بجا و صحیح سپاه پاسداران در راستای اجرای طرح کرامت در مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار شهر سپاس گزاریم اما خواهشمندیم زین پس از به کاربردن الفاظی چون “مناطق آلوده و پرخطر” برای این مناطق جدا خود داری کنید.

به گزارش نگاه، پیش از ظهر امروز جلسه تخصصی کارگروه اجتماعی و فرهنگی کلانشهر تبریز به مدیریت “رحیم شهرتی فر” فرماندار تبریز و با حضور کارشناسان حوزه های سپاه پاسداران، راه و شهرسازی، آموزش و پرورش برگزار شد.

در این جلسه موضوعاتی چون، بررسی روند پیش روی طرح کرامت، بازگشایی مدارس و طرح اوقات فراغت جوانان در دستور جلسه قرار گرفت.

“رحیم شهرتی فر” فرماندار کلانشهر تبریز در خصوص اجرای طرح کرامت توسط سپاه پاسداران در مناطق کم برخوردار شهر، اظهار کرد: از اقدامات بجا و صحیح سپاه پاسداران در راستای اجرای طرح کرامت در مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار شهر سپاس گزاریم اما خواهشمندیم زین پس از به کاربردن الفاظی چون “مناطق آلوده و پرخطر” برای این مناطق جدا خود داری کنید.

وی عدم توسعه برخی از مناطق شهری را فقر، عدم توزیع متوازن جمعیت و مهاجرت های بی رویه روستاییان به شهر دانست و گفت: متاسفانه در برخی از این مناطق بدلیل گسترش خط فقر، شرایط نامناسبی برای مردم ایجاد شده است که بر همین اساس زمینه برخی فعالیت های غیر مجاز را فراهم ساخته است.

شهرتی فر با بیان اینکه بازآفرینی پایدار عمرانی شهری یکی از مهم ترین مسائلی است که باید در مناطق کم برخوردار در دستور کار دستگاه های ذی ربط قرار گیرد، افزود: در روند بهبود وضعیت عمرانی این مناطق گزینه های مطرحی که در پیشبرد آن ها دخیل هستند، ازدحام جمعیت، شیب های تند در برخی از معابر و ساخت و ساز های غیر مجازی است که باید با دیدی تخصصی تر به آن پرداخت.

فرماندار کلانشهر تبریز در سخنان خود قرارگیری بررسی و اجرای اصلاحات عمرانی مناطق محروم شهر تبریز را در دستور کار شورای پنجم تبریز ضروری دانست و رسیدگی به این موضوع را از سوی این نهاد مردمی خواستار شد.

رحیم شهرتی فر در ادامه سخنان خود با انتقاد از عدم حضور معاونت فرهنگی شهرداری تبریز در جلسات تخصصی کارگروه اجتماعی و فرهنگی، اظهار کرد: شهرداری یکی از نهاد هایی است در توسعه پایدار شهری نقش بسزایی دارد اما زمانی که نیاز به حضورشان داریم، غایب هستند! عدم شرکت در جلسات تخصصی و تنها حضور در جلسات متفرقه و کلیشه ای به معنای عدم انجام وظایف و رسیدگی درست به مسئولیت هایشان است!

فرماندار کلانشهر تبریز در خصوص دومین دستور جلسه مبنی بر بازگشایی مدارس و طرح استقبال از مهر و توجه این موضوع در مناطق کم برخوردار، بیان کرد: آموزش‌های جانبی و آگاه سازی در مدارس مناطق کم‌تر توسعه یافته باید مورد توجه قرار گیرد تا آنان را از آسیب های اجتماعی آگاه کند.

شهرتی فر در پایان خواستار شد: طرح استقبال از مهر و بازگشایی مدارس طرحی ملی که باید تمهیدات لازم جهت برگزاری هرچه بهتر آن اتخاذ شود، همین طور مسئولان استانی و دستگاه های مربوط با حضور در مدارس باید در برگزاری و اجرای برنامه های آغاز سال تحصیلی جدید نقش داشته باشند.

امتیازدهی post

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 1 =