کد خبر : 20721
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۹:۲۰

سپاه محور کمک به زلزله‌زدگان‌/ مواد غذایی به میانه وسراب ارسال شد

سپاه محور کمک به زلزله‌زدگان‌/ مواد غذایی به میانه وسراب ارسال شد

نیروهای سپاه عاشورا تمام تلاش خود را برای کاهش آلام مردم و کمک به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی در دو شهرستان میانه و سراب به‌کار گرفته اند. به گزارش سهند، زلزله ۵.۹ ریشتری در استان آذربایجان شرقی ۶ شهر و ۱۴۵ روستا شامل ۱۲۱۳۰۷ نفر را تحت تأثیر قرار داد که شهرهای میانه، سراب، ترک، ترکمنچای، بستان‌آباد

نیروهای سپاه عاشورا تمام تلاش خود را برای کاهش آلام مردم و کمک به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی در دو شهرستان میانه و سراب به‌کار گرفته اند.

به گزارش سهند، زلزله ۵.۹ ریشتری در استان آذربایجان شرقی ۶ شهر و ۱۴۵ روستا شامل ۱۲۱۳۰۷ نفر را تحت تأثیر قرار داد که شهرهای میانه، سراب، ترک، ترکمنچای، بستان‌آباد و هشترود در استان آذربایجان شرقی از جمله این مناطق بودند.

با گذشت یک روز از وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری در آذربایجان شرقی، خبرها از اسکان همه زلزله‌زدگان و تداوم امدادرسانی به اهالی منطقه حکایت دارد و دستگاه‌های خدمات‌رسان فعال هستند.

براساس گزارش مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران، تاکنون بیش از ۲۰۰ پس‌لرزه در منطقه گزارش شده است، اما آرامش در سطح شهرهای زلزله‌زده و روستاها برقرار است.

توزیع غذای گرم بین زلزله زدگان میانه‌ای

نیروهای سپاه پاسداران این روزها دست‌های یاری‌گر زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی شده اند. سردار عابدین خرم فرمانده سپاه عاشورا که از روز گذشته در مناطق زلزله زده حضور یافته، امروز هم به بازدید از مناطق مختلف روستای ورنکش پرداخت و در جریان مشکلات مردم قرار گرفت و در نشست هماهنگی مدیریت بحران زلزله میانه در روستای ورنکش حضور یافت.

در این راستا، سردار خرم دستور داد که از امروز غذای گرم در مناطق زلزله زده پخته و بین مردم توزیع شود.

فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد: نیروهای نظامی، انتظامی و بسیجیان از همان لحظه وقوع زلزله در روستاهای زلزله زده حضور یافته و علاوه بر ارائه خدمات به مردم زلزله زده، امنیت این مناطق را فراهم کرده‌اند.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی افراد، باید کمک‌ها به مردم زلزله زده از طریق هلال احمر انجام شود، اظهار داشت: اجازه کمک رسانی متفرقه به مردم مناطق زلزله زده داده نمی‌شود و کمک‌های مردمی با هماهنگی معتمدان و دهیاری در بین زلزله زده‌ها توزیع می‌شود.

فرمانده سپاه عاشورا با تاکید بر ضرورت تفکیک وظایف سازمان‌های خدمت رسان در مناطق زلزله زده، گفت: محل مناسب برای استقرار کانکس‌های امدادی و عملیاتی در مناطق زلزله زده فراهم است.

سردار خرم با اشاره به اینکه به خاطر محدودیت معابر روستا در برخی مواقع بی نظمی ترافیکی در محل روی داده است، ادامه داد: نباید اجازه ورود خودروهای غیرضرور به روستا داده شود.

ارسال نخستین محموله کمک‌های مردمی مراغه به زلزله زدگان میانه‌ای

سرهنگ پاسدار سعید رشیدی نیز با اشاره به ارسال نخستین محموله کمک‌های مردمی به زلزله زدگان میانه‌ای اظهار داشت: این کمک‌ها در قالب یک هزار تخته پتو به ارزش ۸۵۰ میلیون ریال با یک دستگاه کامیون به میانه ارسال شد.

وی افزود: بسیج سازندگی سپاه ناحیه مراغه این کمک‌ها را شب گذشته ارسال کرده است.

فرمانده سپاه ناحیه مراغه در ادامه خاطر نشان کرد: سپاه ناحیه مراغه آمادگی دارد لوازم گرمایشی، خوراکی، کنسرو و اقلام مورد نیاز هموطنان برای زلزله زدگان میانه‌ای را جمع آوری کرده تا در کمترین زمان به دست هم استانی‌های زلزله زده برسد.

رشیدی در پایان با بیان اینکه کمک‌های مردمی به مناطق زلزله زده چشمگیر و نشان از غیرت دینی، ملی و روحیه انسان دوستانه مردم این شهرستان دارد، تصریح کرد: امیدواریم با همکاری و حمایت‌های مردم شریف این شهرستان محموله دوم را نیز هرچه سریع‌تر به این مناطق ارسال کنیم.

ارسال محموله کمک های مردمی مرند به زلزله زدگان

سرهنگ پاسدار محمدرضا هنرور فرمانده سپاه مرند هم از ارسال اولین محموله کمک‌های مردمی شهرستان مرند به مردم زلزله زده شهرستان‌های میانه و سراب خبر داد و گفت: این محموله شامل مواد خوراکی و پوشاک به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون ریال در پایگاه‌های بسیج محلات میانه جمع آوری شده است.

وی افزود: این اقلام توسط سپاه و پایگاه‌های مقاومت از مردم جمع آوری شده بود همچنین پایگاه‌های مقاومت در سطح شهرستان و حوزه‌های مقاومت کماکان به جمع آوری کمک‌های مردمی به زلزله زدگان ادامه می‌دهند.

فرمانده سپاه مرند در پایان از مردم نوع دوست و همیشه در صحنه شهرستان مرند وروستاهای تابعه خواست تا با هماهنگی پایگاه‌های مقاومت نسبت به تهیه مایحتاج مردم دلاور و زلزله زده استان اقدام کنند تا در کمترین زمان به دست هموطنان زلزله زده برسد.

کد خبر 4767439

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − 13 =