کد خبر : 41578
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۸:۲۲

سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای آزاد راه تبریز- صوفیان تامین شد

سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای آزاد راه تبریز- صوفیان تامین شد
توافقنامه اعطای سه هزار میلیارد ریال وام مصوب سفر رییس جمهور به آذربایجان شرقی برای آزادراه تبریز- صوفیان توسط کنسرسیوم بانک های مسکن و ملت در جلسه امروز معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری امضا شد.

به گزارش نگاه، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی روز یکشنبه در این جلسه گفت: با اعطای این وام، خط برگشت مرحله اول آزادراه تبریز- بازرگان، حد فاصل تبریز تا بزرگراه صوفیان- شبستر تکمیل می شود.

جبارعلی ذاکری افزود: تاکنون برای احداث این آزاد راه ۲۴ کیلومتری ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با تاکید بر اهمیت پروژه آزاد راه تبریز- صوفیان گفت: این پروژه برای مردم استان آذربایجان شرقی امید بخش است و با توجه به ترافیک مسیر تبریز- صوفیان، می تواند گره گشای این معضل نیز باشد.

ذاکری تشریح کرد: بانک های عامل دخیل در این پروژه با همراهی تمام در راستای تامین مالی آن همکاری دارند و امیدواریم هر چه سریع تر نسبت به تخصیص بقیه اعتبارات لازم اقدام کنند.

وی با اشاره به اختصاص ۶ هزار میلیارد ریال برای این طرح در سفر آیت الله رئیسی به استان ادامه داد: این آزاد راه بخشی از مسیر بین المللی بزرگراه یک آسیا است که از کشور ژاپن آغاز و با گذر از ایران و ترکیه در کشور بلغارستان به اتمام می رسد.

در این جلسه در خصوص مکان یابی ایستگاه‌ها و پایگاه های امداد و نجات، انتظامی و خدماتی در مسیر آزادراه تبریز- صوفیان نیز تصمیم گیری شد.

آزادراه تبریز – صوفیان به عنوان قطعه نخست آزاد راه تبریز – مرند – بازرگان از جمله طرح های نیمه تمام عمرانی، صنعتی و زیرساختی آذربایجان شرقی است که در بیست و سومین سفر استانی آیت الله رئیسی در ۱۲ خرداد سال گذشته ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار گرفت تا روند اجرایی این طرح تسریع یابد.

۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از اعتبار تخصیص یافته در سال گذشته پرداخت شد و ۷۰۰ میلیارد ریال هم باقی مانده است.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − پنج =