کد خبر : 9511
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۳

سطح چمن فضای سبز تبریز کاهش می یابد

سطح چمن فضای سبز تبریز کاهش می یابد

مدیرعامل سازمان پارک ها و زیباسازی شهرداری تبریز از اجرای طرح حذف چمن جهت مدیریت بهینه مصرف آب در ۱۰ پارک سطح شهر خبر داد.      به گزارش آواي سهند ، علی مدبر  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این اقدام در راستای استفاده بهینه از منابع آبی انجام می‌شود. وی افزود: ممانعت از توسعه قسمت‌های

مدیرعامل سازمان پارک ها و زیباسازی شهرداری تبریز از اجرای طرح حذف چمن جهت مدیریت بهینه مصرف آب در ۱۰ پارک سطح شهر خبر داد.

 سطح چمن فضای سبز تبریز کاهش می یابد
    

به گزارش آواي سهند ، علی مدبر  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این اقدام در راستای استفاده بهینه از منابع آبی انجام می‌شود.

وی افزود: ممانعت از توسعه قسمت‌های چمن کاری یکی از مهم ترین رویکردهای سازمان پارک های تبریز در راستای بهر‌ه وری منابع آبی است.مدبر یادآور شد: البته کاهش و حذف چمن به این معنی نیست که در نقطه‌ای که نیاز به چمن کاری است نیز مجوزی صادر نشود، ولی در حالت کلی حذف چمن در نقاطی که نیاز نیست از اولویت های سازمان پارک ها است.

مدیرعامل سازمان پارک ها و زیباسازی شهرداری تبریز اظهار داشت: در قسمت‌هایی که حذف چمن داشته ایم، گونه‌هایی از درختچه های دائمی مثل تِرون ، زرشک‌، گلکاری هایی مثل رز و دیگر گلهای دائمی کاشته می شود که جایگزین خوبی برای کاهش کاشت چمن هستند.

بر پایهٔ یک طرح آمارگیری در سال ۱۳۸۴ خورشیدی، مساحت فضای سبز این شهر در آن سال هشت هزار و ۵۴۸ کیلومتر مربع بوده که از این جهت سرانهٔ فضای سبز برای هر شهروند تبریزی به ۵٫۶ متر مربع می رسید.
هم‌چنین مساحت پارک‌های این شهر در آن ۲ هزار و ۵۹۵ کیلومتر مربع بود که از این جهت نیز سرانهٔ پارک‌ها برای هر شهروند تبریزی افزون بر ۶٫۲ متر مربع بود.

ادعا می شود شهرداری تبریز با اجرای طرح‌های متعدد توسعهٔ فضای سبز در ارتفاعات عون بن علی، ایل‌گلی، باغ‌های تاریخی شهر نظیر چای‌کنار، رواسان و لاله، پارک بزرگ تبریز، پارک کوهستان، پارک‌های محله‌ای و کاشت یک میلیون اصله درخت در سطح شهر، سرانهٔ فضای سبز تبریز را از ۸ متر مربع در سال ۱۳۸۴ خورشیدی به ۱۲ متر مربع در سال ۱۳۸۹ خورشیدی افزایش داده‌است.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × پنج =