کد خبر : 39123
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴

نرخ کرایه سرویس مدارس ۶۰ درصد افزایش یافت

نرخ کرایه سرویس مدارس ۶۰ درصد افزایش یافت
جلسه امروز شورای شهر تبریز با بررسی لایحه اصلاح و تغییر کاهشی برخی موارد تعرفه محلی سال ۱۴۰۲ و پیشنهاد افزایش نرخ سرویس مدارس به پایان رسید.

به گزارش نگاه، صد و چهل و چهارمین جلسه شورای شهر تبریز با بررسی لایحه اصلاح و تغییر کاهشی برخی موارد تعرفه محلی سال ۱۴۰۲ شهرداری آغاز شد.

علیرضا نوای باغبان در این باره اظهار داشت: یک فوریت این طرح قبلا در شورا رای آورد، نیت شهرداری این است که دربرخی موارد عوارض و بهای خدماتی کاهش داشته باشد. البته در کنار این موضوع شهرداری قصد برخی اصلاحات را هم داشت که بعد از رایزنی با فرمانداری و استانداری به این نتیجه رسیدیم که اصلاح گسترده در عوارض خلاف قانون است.

وی ادامه داد: از ۳۹ ماده به ۱۰ بند اکتفا کردیم که اصلاح و کاهش در آنها صورت بگیرد و همین ده بند را به صحن شورا آوردیم تا اعضا نظراتشان را در این خصوص اعلام کنند.

عضو شورای شهر تبریز تصریح کرد: کاهش برخی تعرفه‌ها همه گیر و برخی هم مرتبط با مراجعین به شهرداری است که امیدواریم این کاهش تعرفه باعث افزایش مراجعات مردم به شهرداری شود.

در ادامه کاهش ۳۵ درصدی عوارض مشاغل خانگی و کاهش مبنای محاسبه عوارض تعرفه محلی در ماده ۱۷ و بند ۴ ماده ۲۲ تصویب شد.

همچنین کلیات لایحه اصلاح و تغییر کاهشی برخی موارد تعرفه محلی سال ۱۴۰۲ به تصویب رسید.

در ادامه محمدحسن اسوتچی در اعتراض به عدم پاسخگویی شهرداری تبریز به نامه‌های وی گفت: چندین ماه است که شهرداری جوابی به نامه‌های بنده نمی‌دهد، اگر نامه‌های من خلاف قانون است این را اعلام کنند تا من هم بدانم.

یعقوب هوشیار، شهردار تبریز در پاسخ به اعتراض اسوتچی گفت: ما به یکی از نامه‌ها پاسخ دادیم و به نامه دیگر هم ظرف ۴۸ ساعت پاسخ خواهیم داد، اینکه دسترسی به سیستم مالی مطرح شده ما مشکلی نداریم , هر دسترسی که نیاز است در اختیار شما قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: اما بسیاری از چیزهایی که می‌خواهید گزارشاتی است که به سرانجام نرسید و ثبت نشده که شما بخواهید به آن دسترسی پیدا کنید.

احد صادقی هم با بیان اینکه در گزارش مالی سرفصل‌های کلان آورده شده است، گفت: اسناد قطعی چه در حوزه هزینه جاری و عمرانی لطفا در سیستم تمام افراد شورا نشان داده شود.

دستور جلسه بعدی بررسی نامه آموزش و پرورش در خصوص پیشنهاد افزایش نرخ سرویس مدارس برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ بود که شهرام دبیری در این خصوص ابراز داشت: میزان کرایه سرویس مدارس اگر بر اساس واقعیت نباشد ضمانت اجرایی ندارد، بهتر است توافق اولیا، رانندگان و آموزش و پرورش را بدون تغییر تصویب کنیم.

حکیمه غفوری هم در این باره عنوان کرد: خانواده‌ها نسبت به تورم نمی‌توانند جلو بروند و این هزینه اضافی است که به آنها تحمیل می‌شود. سال گذشته قیمت مصوب را تصویب کردیم اما در آخر نظارتی انجام نشد و اسم شورا خراب شد.

وی ادامه داد: شرکت‌ها خودشان هماهنگ می‌شوند که تابع این این قیمت نمی‌شویم و بعدا خودشان طبق قیمت خودشان با اولیا قرارداد می‌بندند.

عضو شورای شهر تبریز تصریح کرد: ۸ درصد این رقم مربوط به بیمه است اما به حساب بیمه واریز نمی‌شود و در حساب مدارس می‌ماند، چرا تمام هزینه‌ها باید از جیب اولیا پرداخت شود؟

در نهایت با تصویب شورای شهر تبریز نرخ کرایه مدارس تبریز نسبت به نرخ مصوب سال گذشته ۶۰ درصد افزایش یافت.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − پانزده =