کد خبر : 8931
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲

سربازان اقتصاد مقاومتی را به امان خدا ول کرده ایم/ تامین ابریشم قالیبافی مهم است یا واردات گوشی آیفون با ارز دولتی!؟

سربازان اقتصاد مقاومتی را به امان خدا ول کرده ایم/ تامین ابریشم قالیبافی مهم است یا واردات گوشی آیفون با ارز دولتی!؟

کمتر کسی را در تبریز می توان یافت که شغلش و محل ارتزاق اش از قالبافی باشد و اسم اسماعیل چمنی را نشناسد.پای سخنان وی نشستیم تا درد و دلهای بافندگان فرش دستباف را بشنویم.   بایستی مسئولین امر اولویت خود را برای حمایت از کالا های داخلی مشخص کنند که آیا میخواهند حمایت کنند

کمتر کسی را در تبریز می توان یافت که شغلش و محل ارتزاق اش از قالبافی باشد و اسم اسماعیل چمنی را اسماعیل چمنینشناسد.پای سخنان وی نشستیم تا درد و دلهای بافندگان فرش دستباف را بشنویم.

 

بایستی مسئولین امر اولویت خود را برای حمایت از کالا های داخلی مشخص کنند که آیا میخواهند حمایت کنند یا تنها بنرهای شعارگونه بر ورودی های ادارات نصب کنند یا واقعا می خواهند گرهی از مشکلات تولید کننده باز کنند.

صنایع بافتنی و قالی در مقوله ایجاد اشتغال بیشترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است و از سویی فرش دستباف تنها کالای برند کشور بوده و در این کره خاکی هرجا اسمی از قالی باشد ناگزیر نام ایران و آذربایجان نیز با آن عجین شده است. تبریز در سال ۲۰۱۵ ازطرف شورای جهانی صنایع بعنوان مرکز بافت جهانی فرش دستباف انتخاب شده است.

فرش دستباف تاریخ و فرهنگ ملی ما ایرانی هاست. این صنعت در سطح کشور ارتزاق و منبع درآمد نزدیک به پنج میلیون ایرانی را فراهم می کند‌. فرش دستباف تولید واقعی ما ایرانی هاست هیچ صنعتی تا به این حد با نام تبریز و آذربایجان گره نخورده است. باتوجه به سال حمایت از کالای ایرانی مسئولین امر باید نگاه ویژه ای به صنعت و شاغلین اش داشته باشند.

-حداقل خواسته های شاغلین این صنعت از زبان رئیس اتحادیه تولید کننده گان و بافنده گان تبریز

حداقل خواسته ای بافنده گان فرش دستباف عمل به قانون و مصوبه مجلس در مورد بیمه قالیبافی است که متاسفانه این امر نیز بصورت کامل میسر نشده است. ظرفیت بالقوه صنعت فرش دستباف کشور نزدیک به دو میلیون است که تحت پوش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتن استیفای حداقلی این قشر زحمت کش است. علی رغم وجود دومیلیون شاغل در صنعت فرش دستباف تنها ۳۵۰ هزار ظرفیت برای بیمه شدن وجود دارد.

سربازان اقتصاد مقاومتی را به امان خدا ول کرده ایم!

سربازان اصلی اقتصاد مقاومتی قالیبافان هستند اما آنها را ول به امان خدا ول کرده ایم!

حمایت از تولید ملی با نصب بنر به جلوی درب ادارات محقق نمیشود . فرش دستباف علاوه بر بُعد اقتصادی کالای فرهنگی و هنری ما ایرانی هاست و در هیچ جای دنیا از این نوع محصول مالیات نمی گیرند. متاسفانه مشکلات زیادی دامان تولیدکننده گان فرش دستباف را گرفته است. بافنده و تولید کننده برای سرپا ماندش نیاز به سرمایه گردش دارد و این نقدینگی بایستی توسط تسهیلات بانکی تامین شود اما حیف به نام تولید وام های کم درصد بلند مدت بر می دارند، ولی فرش دستباف بعنوان تولید واقعی همچنان پا در هوا بوده و نمی تواند برای ابقا تولیدشان وام دریافت کنند.

تامین ابریشم قالیبافی مهم است یا واردات گوشی آیفون با ارز دولتی!؟

کالای فرهنگی فرش دستباف توانسته است تا قلب دشمن رسوخ کند

مسئولین امر بایستی مدیریت واحد و متولی فرش دستباف را مشخص کنند تا بروکراسی های اداری نفس گیر دمار از روزگار تولید کننده نیاورد.مواد اولیه این صنعت ۱۰۰ در ۱۰۰ گران شده است ولی قیمت پایانی فرش تنها ۱۰ درصد افزایش یافته است .تولید کننده گان فرش دستباف ابریشم که اصلی ترین مواد اولیه این صنعت است را با ارز ۴۲۰۰ را هنوز به در بازار ندیدند.آیا تامین مواد اولیه کالای فرهنگی به این مهمی که توانسته است در قلب دنیا رسوخ کند تا جایی که رئیس جمهور آمریکا ناگزیر فرش هریس را زینت خانه اش می کند، مهم است یا وارادات گوشی آیفون با ارز دولتی ؟

 

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − 13 =