کد خبر : 13903
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶

سد ۱۳۰ میلیون مترمکعبی ستارخان اهر تنها ۳۲ میلیون مترمکعب آب دارد

سد ۱۳۰ میلیون مترمکعبی ستارخان اهر تنها ۳۲ میلیون مترمکعب آب دارد

مدیر امور منابع آب اهر از ذخیره ۳۲ میلیون متر مکعبی آب در پشت سد ستارخان اهر خبر داد. به گزارش آوای سهند به نقل از فارس،اسماعیل عطازاده در گفتگویی ، میزان ظرفیت  اسمی این سد بزرگ منطقه را ۱۳۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و اظهار داشت: از این مقدار در وضعیت فعلی تنها بیش

مدیر امور منابع آب اهر از ذخیره ۳۲ میلیون متر مکعبی آب در پشت سد ستارخان اهر خبر داد.

به گزارش آوای سهند به نقل از فارس،اسماعیل عطازاده در گفتگویی ، میزان ظرفیت  اسمی این سد بزرگ منطقه را ۱۳۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و اظهار داشت: از این مقدار در وضعیت فعلی تنها بیش از ۳۲ میلیون متر مکعب آب  در پشت این سد جمع شده است.

وی گفت: قسمت اعظمی از ظرفیت این سد خالی بوده و در صورت وقوع هرگونه سیلاب و بارش متوالی هیچ نگرانی برای طغیان سد وجود ندارد

این مقام مسئول افزود: ظرفیت فعلی سدستارخان نسبت به مدت مشابه سال قبل تفاوت محسوسی نداشته و تنها بیش از دومیلیون متر مکعب افزایش داشته  که این رقم هم بسیار ناچیز است.

عطازاده گفت: این اداره با همراهی و همکاری شورای مدیریت بحران ،اطلاع رسانی و هشدارهای  لازم را از وضعیت جوی و بارش های اخیر به اهالی منطقه اعلام داشته و مسیر های حادثه خیر در کنار رودخانه ها مناسب سازی شده است.

این  مقام مسئول گفت: سد ستارخان در ۱۵ کیلومتری جاده اهر- ورزقان با حجم مخزنی در تراز نرمال ۱۳۰ میلیون متر مکعب می باشد که علاوه بر تأمین آب شرب شهرستان اهر، آب کشاورزی و صنعتی را نیز تامین می کند.

انتهای پیام/

امتیازدهی post

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده − یازده =