کد خبر : 15484
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۶ تیر ۱۳۹۸ - ۸:۰۸

ساندویچ‌های صد هزار تومانی در تبریز!/ فست‌فودی‌های شهر، رنگ عوض کرده‌اند

ساندویچ‌های صد هزار تومانی در تبریز!/ فست‌فودی‌های شهر، رنگ عوض کرده‌اند

اخیراً در برخی از فست‌فودهای شهر تبریز ساندویچ‌هایی با قیمت نجومی بیش از ۱۰۰ هزار تومانی مشاهده شده است که در نوع خود جای شگفتی دارد.  فست‌فودی‌های شهر به خصوص در خیابان‌های نزدیک به ولیعصر و ائل گلی به تازگی ساندویچ‌ها را با تغییرات عمده‌ای عرضه می‌کنند. ساندویچ‌های چند‌نفره، ساندویچ همراه با سینی مخلفات، سلف

اخیراً در برخی از فست‌فودهای شهر تبریز ساندویچ‌هایی با قیمت نجومی بیش از ۱۰۰ هزار تومانی مشاهده شده است که در نوع خود جای شگفتی دارد.

 فست‌فودی‌های شهر به خصوص در خیابان‌های نزدیک به ولیعصر و ائل گلی به تازگی ساندویچ‌ها را با تغییرات عمده‌ای عرضه می‌کنند. ساندویچ‌های چند‌نفره، ساندویچ همراه با سینی مخلفات، سلف سرویس‌ها  و البته پنیری‌ها، مهم‌ترین تغییرات این خوراکی هستند که با واکنش خوبی از سوی مشتریان مواجه شده ‌است.

ساندویچ‌ که یکی از ارزان‌ترین فست‌فود‌های بازار بود، حالا با این تغییرات به یکی از لوکس‌ترین غذا‌های موجود در هر فست‌فودی تبدیل شده‌است. البته فروشندگان در مقابل ایجاد تغییر در ساندویچ‌، قیمت‌ آن را افزایش می‌دهند، بــه صورتــی ‌کـه امـروز قیمت‌ ساندویچ‌های موجود در بازار تبریز به بیش از ۱۰۰ هزار تومان می‌رسد. فست‌فودی‌های شهر همراه با ایجاد تغییر در ساندویچ‌ها، تبلیغات گسترده‌ای را در فضای مجازی به خصوص اینستاگـرام توسط سلبریتی‌ها، از خلیل بحران گرفته تا یوسف مارالان آغاز کرده اند که هزینه‌ چند ده میلیون تومانی برای آنها در پی دارد. به هرحال ساندویچ‌ها با ظاهری جدید هر روز مخاطبان بیشتری را جذب می‌کنند.

ساندویچ‌ چند نفره
ساندویچ‌های چند‌نفره یا خانواده،‌ همانطور که از اسم آنها مشخص است بزرگ هستند و مواد بیشتری دارند، مانند فست‌فود‌هایی با برند نیم‌متری در خیابان امام خمینی و حوالی آبرسان که یک سوسیس بزرگ و دونفره است. فست‌فودی‌های شهر‌ برای طبخ چنین ساندویچ‌هایی باید بعضی از مواد اولیه مانند نان را به صورت سفارشی تهیه کنند و مواد بیشتری داخل ســانــدویـــچ بریزند. ساندویچ‌های چند نفره در حقیقت چند ساندویچ‌ یک نفره هستند، ولی با استقبال خوبی از سوی مردم رو‌به‌رو‌ شده‌اند. قیمت‌ ساندویچ‌های چندنفره نسبت به چند ساندویچ‌ یک نفره کمتر است، ولی از حدود ۵۰ هزار تومان آغاز و گاهی به بیش از ۱۰۰ هزار تومان می‌رسند. تعدادی از این اغذیه‌فروشان برای جذب بیشتر مشتری طرح‌های فروش جالبی راه‌اندازی می‌کنند، مثلا قیمت ساندویچ‌های چندنفره را در روز‌های وسط هفته کاهش می‌دهند یا مسابقاتی برای تبلیغ عکس ساندویچ‌ خود در شبکه‌های مجازی راه‌اندازی می‌کنند که جوایز چند صد هزار تومانی دارد. ناگفته نماند که مواد داخل این ساندویچ‌ها گــاهی بی‌دلیل و صرفا فقط برای تبلیغ بیشتر زیاد‌ است و در هنگام مصرف دور‌ریز می‌شود؛ مانند هات‌داگی در خیابان پروین اعتصامی که درون ساندویچ، فیله مرغ دارد.

ساندویچ‌ همراه یا سینی مخلفات 
سینی مخلفات که به تازگی در کافه‌های تبریز استفـاده می‌شود با استقبال بیشتری نسبت به ساندویچ‌های چندنفره همراه بود. در این روش که در کافه‌های خیابان‌های محدوده سنگ‌فرش و ائل‌گلی و فودکرت مجتمع‌های ستاره‌باران، اطلس و لاله‌پارک به کرات دیده‌ می‌شود، ساندویچ معمولی با یک سینی پر از مخلفات است. مخلفات همراه با ساندویچ‌ در بیشتر مشاهدات شامل‌ سیب‌زمینی، سالاد، سس بیشتر، خیارشور و حتی یک لیوان نوشــیـدنی هستند که به ساندویچ چهره‌ای لوکس می‌بخشد و در مقابل قیمت هر ساندویچ با مخلفات را به بیش از ۴۰ هزار تومان می‌رساند. در فودکرت لاله‌پارک یک همبرگر ساده همراه با سینی با قیمتی حدود ۴۵ هزار تومان سرو می‌شود که از قیمت یک پیتزا یا چلوکباب بیشتر است، با این حال با تقاضای بالایی همراه است.خرید اجزای مختلف سینی مخلفات به صورت جداگانه همراه با ساندویچ در ایــن کــافــه‌هــا به مـراتـب قیمت پایین‌تری از ساندویچ با سینی دارد، ولی به دلیل تزئین زیبا و جذابـیـت بـالا بــرای عکس گــرفــتـــن، تـقـاضــا برای ساندویچ با سینی مخلفات در کافه‌ها بالاست.

ساندویچ‌ سلف‌سرویس 
سلف سرویس یک امکان لوکس برای رستوران‌های گران‌‌قیمت بود که به مرور زمان به سایر غذا‌خوری‌ها منتقل شد تا ساندویچی‌ها نیز امروز به سمت سلف سرویس شدن‌ حرکت کنند. البته قبل از این فلافلی‌های شهر خدمت سلف ‌سرویس را ارائه می‌دادند ولی به تازگی ساندویچی‌ها در مناطق متوسط شهر تبریز همانند میدان ساعت و مسیرهای منتهی به خیابان تربیت با ابداعات جالبی این خدمت را هم ارائه می‌دهند. در سلف سرویس‌های جدید گاهی امکانات غیرمنطقی و خارج از نیاز مشتری وجود دارد که برای تبلیغات بیشتر انجام می‌شود. مانند اضافه‌ کردن سیب‌زمینی و بادمجان سرخ‌ کرده در منوی سلف سرویس که در چند فست‌فودی بزرگ می‌توان آن را مشاهده کرد. یکی دو فست‌فودی هم به مشتری اجازه می‌دهند که هر‌چقدر دوست دارد مواد اصلی درون‌ ساندویچ بگذارد، مثلا اگـــر کسی بندری سفارش می‌دهــد بــه اندازه دلــخـواه ســوســیــس داخــل آن می‌گذارد. الــبــتــه اغذیه فروش پیش‌بینی‌های لازم برای جلوگیری از ضرر را کرده و قیمت ساندویچ را ۲۰ تا ۵۰ درصد بیشتر از میزان طبیعی بالا می‌برد.

ساندویچ‌های پنیری
جدید‌ترین ابداع اغذیه فروشان، ترکیب پنیر پیتزا با هر ساندویچ با ربط یا بی‌ربط است. طعم پنیر پیتزا طرفداران زیادی دارد و در نتیجه امروز کافه‌هایی در شهر فعال هستند که ساندویچی با عنوان تخم‌مرغ با پنیر سرو می‌کنند یا ساندویچ‌هایی مانند بندری یا هندی را با پنیر پیتزا عرضه می‌کنند که در این صورت ۲۰ تا ۵۰ درصد به قیمت‌ ساندویچ اضافه می‌شود. گاهی خوراکی‌های کاملا بی‌ربط مانند لوبیا یا کنسرو‌ماهی با ترکیب پنیر پیتزا درون‌ نان ساندویچی قرار می‌گیرد که این نوع ساندویچ‌ها سهم بزرگی در بازار تبریز دارند. حتی در یک فست‌فودی مستقر در ائل‌گلی، ساندویچی با نام «ساندویچ‌ پنیر» به فروش می‌رسد که ترکیبی از نان، پنیر‌ پیتزا، قارچ و ذرت است.

گزارش از: مسعود رضوی

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + 12 =