کد خبر : 25857
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴

ساخت داروی پیشگیری از کرونا با استفاده از طب سنتی در آذربایجان‌شرقی

ساخت داروی پیشگیری از کرونا با استفاده از طب سنتی در آذربایجان‌شرقی

احمدیان گفت: احمدیان با بیان این‌که تا ۱۰ روز آینده و بعد از تایید کمیته اخلاق،‌ اسم دارو و حتی درصد اثرگذاری آن را اعلام خواهیم کرد، افزود: جای خرسندی است که بتوانیم قدمی در راستای صیانت از سلامتی مردم برداریم.

احمدیان گفت: احمدیان با بیان این‌که تا ۱۰ روز آینده و بعد از تایید کمیته اخلاق،‌ اسم دارو و حتی درصد اثرگذاری آن را اعلام خواهیم کرد، افزود: جای خرسندی است که بتوانیم قدمی در راستای صیانت از سلامتی مردم برداریم.

به گزارش نگاه، جواد احمدیان اظهار داشت: در راستای تحقیق روی طرح پیشگیری از کرونا، جلساتی با متخصصان طب سنتی برگزار کرده و طرحی نوشتیم. گروهی هم به این طرح اختصاص یافتند و داروی مورد نظر نیز نیز توسط شرکت دارویی گلجوش سراب تهیه شد.

وی با بیان این‌که این طرح پیشگیری از اوایل شیوع کرونا بر روی ۳۰۰ خانواده تبریزی (بیش از ۷۰۰ نفر) مورد آزمایش قرار گرفت، افزود: این خانواده‌ها از جمله افرادی بودند که در معرض ۱۰۰ درصدی ابتلا به کرونا بوده و یکی از اعضای خانواده‌شان نیز پی‌آرسی مثبت بود. بر این اساس، داروی مورد نظر را به خانه‌هایشان تحویل داده و تجهیزات پیشگیری کننده مثل مواد ضدعفونی و ماسک هم در اختیارشان قرار داده شد.

 احمدیان با بیان این‌که در این طرح پیشگیری، کودکان زیر هفت سال و زنان شیرده حذف شده و مابقی اعضای خانواده‌ها از این دارو استفاده کردند، ادامه داد: البته برای گروهی از افراد نیز دارو نما تجویز شد تا بتوانیم آنالیزهای موردنظر را انجام دهیم. این طرح اخیرا تمام شده و آنالیز آماری آن نیز انجام شده است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان با بیان این‌که ترکیبی که در این رابطه ارائه شده، نتیجه خوبی داده است، گفت: احساس می‌کنیم این دارو به پیشگیری از ابتلای افرادی که در معرض کرونا هستند، کمک کند.

وی با بیان این‌که این دارو تحت عنوان «طرح پیشگیری از کرونا» مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: نتایج تحقیقات به کمیته پژوهشی ارائه شده و تایید اولیه هم کسب کرده است اما باید کمیته اخلاق علوم پزشکی هم تشکیل شده، و تایید نهایی شود تا بتوانیم اسم دارو، نحوه دسترسی بدان و جزئیات کامل را اعلام کنیم.

وی با تاکید بر این‌که حتی بیش از ۵۰ درصد افراد از طعم دارو هم رضایت داشتند، افزود: این دارو بر پایه طب سنتی ایرانی بوده و تاثیری که از آن مشاهده کردیم، از نظر علمی معنادار است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان با بیان این‌که دو طرح دیگر درمانی بوده و هنوز به مرحله نهایی نرسیده‌اند، تاکید کرد: در طرح اول از قرص زیر زبانی برای درمان بیماران کرونایی در بیمارستان ۲۹ بهمن تبریز استفاده کردیم که این طرح مراحل آخر تحقیقات را طی می‌کند. این طرح بر روی افراد مبتلا و کسانی که در بیمارستان بستری هستند، آزمایش می‌شود. شرکت دارویی زهراوی نیز با فرمولاسیونی که ما ارائه کرده‌ایم این دارو را تهیه و به صورت رایگان در اختیارمان قرار داده است.

احمدیان افزود: البته این دارو قبلا روی بیماری‌های دیگر در سایر شهرها کار شده که به جهت اثرگذاری آن، پیشنهاد دادیم روی بیماران کرونایی نیز استفاده شود. در این رابطه نیز هنوز تحقیقات کامل نشده و زمانی که به نتیجه رسیدیم، جزئیات بیشتری ارائه خواهیم داد.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × چهار =