کد خبر : 17171
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۷:۴۹

زمان شروع لیگ‌ نوزدهم چالش بزرگ فوتبال ایران

زمان شروع لیگ‌ نوزدهم چالش بزرگ فوتبال ایران

عدم مشخص بودن زمان شروع لیگ‌ برتر فوتبال برای اغلب باشگاه‌ها و سرمربیان تیم‌ها به چالشی بزرگ شده است.  پرونده فصل ۹۸-۱۳۹۷ فوتبال باشگاهی ایران خرداد ماه با دیدار فینال جام حذفی بین تیم‌های داماش گیلان و پرسپولیس تهران که حواشی و جنجال فراوانی داشت، بسته شد. با حواشی ایجاد شده در این بازی و عدم

عدم مشخص بودن زمان شروع لیگ‌ برتر فوتبال برای اغلب باشگاه‌ها و سرمربیان تیم‌ها به چالشی بزرگ شده است.

 پرونده فصل ۹۸-۱۳۹۷ فوتبال باشگاهی ایران خرداد ماه با دیدار فینال جام حذفی بین تیم‌های داماش گیلان و پرسپولیس تهران که حواشی و جنجال فراوانی داشت، بسته شد. با حواشی ایجاد شده در این بازی و عدم مدیریت و ناتوانی مسئولین برگزاری مسابقه، کمیته اخلاق در اقدامی فوری و پر سر و صدا رأی به محرومیت ارکان سازمان لیگ فوتبال داد که این اتفاق زمان شروع لیگ نوزدهم را تحت‌الشعاع خود قرار داد و زمزمه‌های تعویق این رقابت‌ها به گوش رسید. 

با وجود اینکه در آستانه فرارسیدن به موعد اولیه تعیین شده برای شروع مسابقات لیگ که ۱۰ مرداد اعلام شده بود، رای صادره در کمیته استیناف شکسته و این کمیته حکم بر برائت رئیس و مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ داده است اما با حال نیز، کماکان زمان آغاز لیگ نوزدهم نامشخص باقی مانده است.

مسئولان سازمان لیگ پس از بازگشت به روی کارشان در اطلاعیه‌ای ۳ بندی که شامل: ۱- نصب گیت‌های بلیط الکترونیکی ۲- نصب دوربین‌های مداربسته ۳- جداسازی و تفکیک فضاهای بیرونی تا سکوهای ورزشگاه‌ها بوده و مربوط به آماده‌سازی الزامات اولیه AFC است، اعلام کردند تا تیم‌های لیگ‌برتری این شروط را اجرا نکنند، لیگ نوزدهم شروع نخواهد شد.

گرچه شرایط یاد شده برای شروع لیگ جدید با استقبال اهالی فوتبال روبه‌رو شد اما بلاتکلیفی آزاردهنده آن، موضع‌گیری برخی مربیان را به دنبال داشت و آن‌ها اعلام کردند باید زمان برگزاری مسابقات هرچه سریعتر مشخص شود تا تیم‌ها در دوران آماده‌سازی آسیب نبینند.

فراز کمالوند که هدایت تیم پارس جنوبی جم را در لیگ نوزدهم بر عهده گرفته و بار دیگر در لیگ برتر مشغول به کار شده است، یکی از این مربیان بود که در واکنش به این اتفاقات اعلام داشت: بلاتکلیف هستیم و نامشخص بودن زمان شروع لیگ ضربه می‌زند. من از دوستان در سازمان لیگ و فدراسیون می‌خواهم که حداقل یک تاریخ نسبی مشخص کنند. اگر نمی‌خواهند دقیق زمان شروع لیگ را بگویند، حداقل اعلام کنند که بین این تاریخ تا این تاریخ لیگ برگزار می‌شود که تیم‌ها برنامه‌شان را بدانند.

محمدرضا مهاجری، سرمربی تیم نساجی مازندران نیز با انتقاد از وضعیت موجود به خبرنگار ورزشی آناج گفت:زیبنده فوتبال ما نیست که زمان شروع لیگ معلوم نباشد، این بلاتکلیفی مثل جاده‌ای می‌ماند که انتهایش نامعلوم است و ما هم به این مسیر نامشخص ادامه می‌دهیم. با نامشخص بودن تاریخ شروع لیگ، کل برنامه‌های تیم من مختل شده و نمی‌دانیم چه باید بکنیم. امیدوارم مسئولین فدراسیون هرچه سریعتر تیم‌ها را از این وضعیت نامعلوم دربیاورند تا بیش از این ضربه نخورند.

درحال حاضر این سوال مطرح است که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ که باشگاه‌ها را مکلف به انجام الزامات یاد شده کرده‌اند، خود چه نقشی در بهبود شرایط و آماده‌سازی ورزشگاه‌ها برای شروع لیگ دارند؟ یا مسئولین سازمان لیگ با چه استدلالی اعتقاد دارند باید در طی ۱۰، ۲۰ روز آتی امکانات لازم برای شروع لیگ نوزدهم مهیا شود؟ 

آنچه مبرهن است، لیگ‌ برتر ویترین فوتبال باشگاهی کشور بوده و در این راستا، از وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال به عنوان متوالیان امر انتظار می‌رود در فراهم کردن زیرساخت‌های لازم جهت برگزاری این مسابقات مشارکت داشته باشند.

علی‌ای‌حال برای اولین بار است که مسئولین فوتبال کشور؛ باشگاه‌ها، رسانه‌ها و هواداران را به این شکل در بلاتکلیفی قرار داده‌اند و مشخص نیست تا چه موقعی این وضع ادامه‌دار خواهد بود اما با روند فعلی که سازمان لیگ در پیش گرفته است، حاصلی جز آسیب زدن به برنامه‌های آماده‌سازی اغلب تیم‌ها که نتیجه آن کاهش کیفیت مسابقات خواهد بود، نخواهد داشت.

آناج/

امتیازدهی post

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه + یازده =