کد خبر : 16016
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۶

ز؛ عضو شورای اسلامی شهر تبریز:لایحه تخفیف به اتاق بازرگانی تبریز هنوز تصویب نشده است

ز؛ عضو شورای اسلامی شهر تبریز:لایحه تخفیف به اتاق بازرگانی تبریز هنوز تصویب نشده است

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه هنوز هیچ لایحه شهرداری تبریز در خصوص تخفیف در عوارض پروانه ساختمانی به اتاق بازرگانی تبریز تصویب نشده است گفت: فساد ستیزی در شورای پنجم مثال زدنی است.     به گزارش آوای سهند، عبداله تقی پور در واکنش به حاشیه های مطرح شده پیرامون تصویب لایحه

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه هنوز هیچ لایحه شهرداری تبریز در خصوص تخفیف در عوارض پروانه ساختمانی به اتاق بازرگانی تبریز تصویب نشده است گفت: فساد ستیزی در شورای پنجم مثال زدنی است.

 

 

به گزارش آوای سهند، عبداله تقی پور در واکنش به حاشیه های مطرح شده پیرامون تصویب لایحه شورای اسلامی شهر تبریز به اتاق بازرگانی و سفر برخی از اعضای شورا به جمهوری چک با هزینه اتاق بازرگانی تبریز گفت: در اکثر مصاحبه های خود به نقش پر رنگ شورای پنجم در مقوله مبارزه با فساد در شهرداری تبریز اشاره کرده ام.

وی با توجه به مصاحبه اخیر یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص سفر برخی از اعضای شورا به خارج از کشور و هزینه کرد از بیت المال توضیحاتی داد و گفت: اتاق بازرگانی در ارتباط با توسعه صنعت و تولید نقش بسیار مهمی در دوران دفاع مقدس و همچنین انقلاب اسلامی ایفا نموده و عملکرد این نهاد بر کسی پوشیده نیست و به عنوان یک نهاد غیر دولتی، دانایی محور و فراگیر توانسته نسبت به افزایش تاثیر گذاری و حضور فعالان اقتصادی در عرصه های اقتصادی کشور کمک کرده و با بکار گیری استراتژی های مناسب سهم خود را در توسعه و بالندگی اقتصاد کشور ادا نماید که استفاده از این پتانسیل در مدیریت شهری و توسعه تجهیزات عمومی در راستای سیاست های انسان محور و تعالی شهروندان ضروری به نظر می رسد.

وی افزود: لایحه ای که از طرف شهرداری تبریز در خصوص اتاق بازرگانی به شورای شهر ارسال شده است مربوط به حدود ۶ ماه پیش می باشد که به کمیسیون مربوطه جهت بررسی ارسال شده است و لایحه فوق مربوط به استفاده این نهاد از ماده ۱۶ و یا بذل و بخشش از بیت المال نمی باشد بلکه موضوع اصلی لایحه، تخفیف در عوارض پروانه ساختمانی می باشد که بارها در راستای سیاست های تشویقی شهرداری تبریز در دو سال اخیر بصورت تخفیف فصلی توسط شورای اسلامی تصویب و اعمال شده است.

وی خاطرنشان کرد: لایحه فوق الاشاره در دست بررسی کارشناسان مربوطه بوده و تا بدین لحظه مصوبه ای در این خصوص به ثبت نرسیده است.

 

سفر اعضای شورا به جمهوری چک

تقی پور در خصوص سفر برخی از اعضای شورای اسلامی تبریز به کشور چک با هماهنگی اتاق بازرگانی و شهرداری تبریز نیز توضیحاتی داد و گفت : موضوع خرید اتوبوس برای توسعه ناوگان اتوبوسرانی و حمل و نقل عمومی شهر تبریز از محورهای اصلی این سفر بوده است و باید این مطلب را اضافه کنم که تا بدین لحظه بحث های مطرح شده محقق نشده و قائدتا باید شائبه ای در اذهان عمومی ایجاد نشود.

او با اشاره به اینکه در برخی خبرها و مصاحبه ها در خصوص لایحه پیشنهادی که یکی از اعضای شورای اسلامی را  به علت عضویت در شورای اسلامی شهر و هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز مورد خطاب قرار داده بود؛ گفت: استفاده از ظرفیت و دانش و تجربه همکار محترم شورا در راستای توسعه و شکوفایی شهر و ایجاد تعامل بین اتاق بازرگانی و شورای اسلامی جهت نیل به اهداف عالی مدنظر بصورت بهینه منافاتی با وظیفه شورایی ایشان ندارد.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × یک =