کد خبر : 30050
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴

رییس شورای اسلامی تبریز بر استفاده از تجربیات اعضای گذشته این شورا تاکید کرد

رییس شورای اسلامی تبریز بر استفاده از تجربیات اعضای گذشته این شورا تاکید کرد

رییس شورای اسلامی تبریز گفت: اعضای شورای اسلامی ادوار گذشته و کنونی شهر حلقه اتصال بین مردم و مسوولان برای رفع مشکلات آنان هستند، بر استفاده از تجربیات اعضا و روسای گذشته شورای اسلامی به منظور رفع مشکلات این شهر تاکید کرد.

به گزارش نگاه، حجت الاسلام رسول برگی، روز شنبه در دیدار با روسای ادوار گذشته شورای اسلامی این شهر افزود: نهاد شورای اسلامی که در گذشته‌ها نیز عنوان انجمن شهر را به خود اختصاص داده بود، در راستای  همفکری مردم و مسوولان برای رفع مشکلات شهر تشکیل شده است.
وی ، اظهار داشت: همواره اعضا و روسای ادوار مختلف شورای اسلامی این شهر با وجود سلایق گوناگون، زحمات زیادی برای شهر کشیده‌اند که اکنون ماحصل کار آنان دیده می شود.
رییس شورای اسلامی تبریز با اشاره به اینکه باید از پیشنهادات و تجارب روسای ادوار گذشته شورا برای رفع مشکلات شهر استفاده کرد، گفت: این کار موجب می شود تا اعضای جدید شورا در موضوعات مختلف دچار آزمون و خطا نشوند.
حجت الاسلام برگی، ادامه داد: بهتر است حداقل هر سه یا ۶ ماه یکبار جلسه ای بین روسای ادوار و حتی اعضای دوره‌های قبلی برگزار شود تا موضوعات روز و مشکلات شهر بررسی و از تجربیات آنها برای حل معضلات شهری استفاده شود.
وی یادآوری کرد: تشکلی با عنوان اعضای ادوار شورا تشکیل و آرشیوی برای ثبت تمام اقدامات شورا از آغاز فعالیت این نهاد مردمی تا کنون ثبت شود تا با این کار تاریخچه‌ای ماندگار برای شورای شهر تبریز به میراث بماند.
حجت الاسلام برگی، اظهار داشت: بهتر است در کمیسیون‌های شورای شهر نیز ارتباط با اعضای ادوار گذشته به وجود آید تا در این راستا هم از تجربیات آنها استفاده شود.
رییس دور اول شورای پنجم تبریز نیز در این جلسه با بیان اینکه اعضای ششمین دوره‌ شورای اسلامی این شهر به چشم‌انداز ۱۲ساله تبریز توجه ویژه‌ای داشته باشند، گفت: باید کیفیت اقدامات شورا شهر بیشتر شود و کارها از صفر شروع نشود.
شکور اکبرنژاد، افزود: شفاف‌سازی در مباحث مختلف، توجه به برنامه پنج ساله و چشم‌انداز ۱۲ ساله تا حد ممکن مورد توجه ویژه اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در ششمین دوره‌ قرار گیرد.
وی با اشاره به ضرورت استفاده از تجربیات انباشته شورای پنجم به‌ ویژه در برنامه ریزی، پژوهش، شفاف‌سازی و نظارت ، اظهار داشت: بهتر است اعضای جدید شورا قبل از اتخاذ تصمیم، مروری به تصمیمات دوره‌های قبلی داشته باشند و از کارشناسان و افراد مورد اعتماد برای رفع مشکلات شهر استفاده کنند.
اکبر نژاد، ادامه داد: بازنگری در شهرسازی، توجه به خدمات شهری، تغییر الگوی معابر و کف سازی‌ها، آسفالت، تقاطع‌ها، عدم ریخت و پاش در پروژه قطارشهری و پرورش نیرو در بدنه شهرداری تبریز همه از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه اعضای ششمین دوره‌ شورای اسلامی تبریز قرار گیرد.
شورای اسلامی تبریز دارای ۱۳ عضو اصلی و ۲ عضو علی البدل دارد.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × دو =