کد خبر : 64
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ - ۸:۴۳

روایت مجری شبکه سهند از لحظه های دیدنی شوق و ارادت زائران کربلا

روایت مجری شبکه سهند از لحظه های دیدنی شوق و ارادت زائران کربلا

از رنگ و رخسار خستگی مشخص بود اما میگفتن میخواهیم برویم حسینی باشیم و کربلایی بمانیم؛ میگفتن برای زینبی بودن و کار زینبی کردن باید طعم گوشه ای از رنج زینب را کشید. به گزارش نگاه ، روح الله دهقان نژاد مجری نام آشنای شبکه سهند که برای پوشش مراسم اربعین حسینی عازم مرز مهران شده است

از رنگ و رخسار خستگی مشخص بود اما میگفتن میخواهیم برویم حسینی باشیم و کربلایی بمانیم؛ میگفتن برای زینبی بودن و کار زینبی کردن باید طعم گوشه ای از رنج زینب را کشید.

به گزارش نگاه ، روح الله دهقان نژاد مجری نام آشنای شبکه سهند که برای پوشش مراسم اربعین حسینی عازم مرز مهران شده است در وصف حال و هوای این روزهای عشاق حسینی نوشت:

لحظه های دیدنی شوق و ارادت:
از بیست و چهارم آبان رسیدیم شهر مهران، حضور بیست میلیونی عشاق الحسین را از طریق قاب تلویزیون دیده بودم؛ شاید مشاهده تجمعات مردمی و انقلابی ملت ایران چشمان ما را عادت داده به دیدن چنین صحنه هایی اما اینجا دیگر کار از چشم نوازی گذشته، مسیر ۹۷کیلومتری ایلام تا مهران را که در حالت معمولی یک ساعته میشد طی کرد۴ساعت در راه بودیم.
عجب نمایی، عجب شور و شوقی.
راستش قواعد منطقی یه جورایی قافیه باخته؛ هوای گرم، پای پیاده، مملکت غریب، تهدیدات تروریستی، اما چی باعث این حرکت شده!
با هر سن و قشری مصاحبه کردم؛ اونی که از تبریز، هوراند، هریس، خسروشاه، نظرکندی، سراب آمده بود با اونی که از زنجان، لرستان، اردبیل، خوی و ارومیه آمده حرفش یکی است: عشق حسین(ع).
آدم متحیر می‌مونه وقتی جمله را از یک پیرمرد و یک زن و مرد میانسال یا جوان میشنوه ؛ روز اول همه اش این شعر از جلو چشمام رد می شد:
هرکس اولدی دهرده بیر مه لقانون عاشقی/ من ده اولدوم بیر حسین بیر کربلانون عاشقی.
از رنگ و رخسار خستگی مشخص بود اما میگفتن میخواهیم بریم حسینی باشیم و کربلایی بمانیم؛ میگفتن برای زینبی بودن و کار زینبی کردن باید طعم گوشه ای از رنج زینب را کشید.
هیچی خلاصه تا بحال فکر میکردم هیاتی ام حسینی ام کربلایی ام، اما شور و شعور راهیان کوی محبت حسین عالم را به تسخیر در آوردند و من هم فهمیدم تو این وادی هیچ و پوچم ؛ به همین خاطر از همشون خواستم دعام کنن تا بلکه منم به پای اونها برسم.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده + شش =