کد خبر : 11762
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ - ۸:۳۴

روایت خدابخش از پیاده شدگان قطار انقلاب/ دفاع مقدس، بخش غرورآفرینِ تاریخ ایران

روایت خدابخش از پیاده شدگان قطار انقلاب/ دفاع مقدس، بخش غرورآفرینِ تاریخ ایران

خدابخش گفت: مسئولیت ما خیلی سنگین است و هرکس در این نظام مسئول شد باید دائما به یاد شهدا و خون پاک ریخته شده آنها باشد. به گزارش آوای سهند، مجید خدابخش پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت شهدای زن آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: افتخار می‌کنیم در استانی هستیم که ۲۶۷ نفر از بانوان و دختران آن به درجه

خدابخش گفت: مسئولیت ما خیلی سنگین است و هرکس در این نظام مسئول شد باید دائما به یاد شهدا و خون پاک ریخته شده آنها باشد.

به گزارش آوای سهند، مجید خدابخش پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت شهدای زن آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: افتخار می‌کنیم در استانی هستیم که ۲۶۷ نفر از بانوان و دختران آن به درجه شهادت نایل شده‌اند.

وی ادامه داد: خداوند در سوره هود به پیامبر فرموده که سرگذشت پیغمبران را به تو می‌گوییم تا تو ثبات و استواری قلب پیدا کنی. منظور از بیان قصه‌ی انبیا، شخص پیامبر گرامی اسلام و اطمینان قلب برای مردم دوران مختلف است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان گفت: امروز در جنگ اقتصادی و مشکلات قرار داریم اما باید مرور کنیم که هشت سال جنگ را چگونه گذراندیم، زمانیکه انقلاب پیروز شد تا مسئولین بتوانند خود را پیدا کنند توطئه‌ها در کشور آغاز شد و در این استان هم گروهک خلق به کشتار پرداختند.

وی افزود: در آن زمان ارتش ما هم در حال فرو پاشی بود و فرماندهانی که در چندین کشور خارجی دوره دیده بودند در یک سال حکومت نظامی، منفور ملت شده و برخی نیز اعدام و متواری شدند.

خدابخش تاکید کرد: در چنین شرایطی برخی ها می‌گفتند که ارتش باید منحل شود و تنها امام راحل بود که جلوی این مساله ایستاد و از فروپاشی ارتش جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه در جنگ ایران و عراق تنها در روز اول سی هواپیما پالایشگاه آبادان را که بزرگترین پالایشگاه دنیا بود بمباران کرد، تصریح کرد: بمباران، موشک باران و تحریم ها کشور را فرا گرفته بود اما هشت سال مردم مقاومت کردند.

استاندار آذربایجان‌شرقی اذعان داشت: اگر برای آینده، تاریخ نگاری شود از قسمت‌های افتخار و غرور آفرین تاریخمان هشت سال دفاع مقدس خواهد بود که در آن ۳۶ هزار دانش آموز شهید شد. این موضوع را نه با داستان، نه شعر و نه نقل قول نمی‌توان توصیف کرد.

وی در خصوص نقش زنان در دفاع مقدس عنوان کرد: در یک خانواده سه فرزند و پدر خانواده در جبهه حاضر بودند و شهید شدند اما اگر مادران و خواهران ترمز مردان را می‌کشیدند مگر می‌شد مقاومت کرد؟

خدابخش ابراز کرد: مردم ایران و به ویژه زنان هشت سال سخت‌ترین مشکلات را تحمل کردند، خانمی که ۳۴ سال از همسر قطع نخاعی، پرستاری کرده و وفادارانه زخم‌هایش را پانسمان می‌کند باعث افتخار است.

وی جنگ ایران و عراق را جنگ ایران با کل دنیا دانست و تاکید کرد: در اوج مظلومیت، آمریکا، اروپا و اتحاد جماهیر شوروی از صدام حمایت کردند و ما با دنیا جنگیدیم، شاید ده بار ارتش عراق از بین رفت و دوباره توسط این کشورها احیا شد.

این مقام مسئول در خصوص تاریخ کشورها گفت: انسان‌ها اگر گذشته را از یاد ببرند بی هویت می‌شوند، استقلال هزینه‌های زیادی دارد و ما یک هزارم هزینه‌ای که اباعبدالله در کربلا داد را نمی‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه مسئولین باید پاسدار خوان شهدا باشند ابراز داشت: ما باید بدانیم کجا نشسته‌ایم، این استان ده هزار شهید دارد که هشت هزار نفر از آنان مجرد و اغلب دانش آموز بودند که اگر به جبهه نمی‌رفتند کسی آنها را ملامت نمی‌کرد اما آنها عاشقانه برای دفاع از خاک کشورشان رفتند.

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: ما باید بدانیم که با ریخته شدن چه خون هایی روی صندلی مدیریت نشسته‌ایم اما متاسفانه برخی با مسائل مدیریتی و برخی با مسائل اخلاقی جایگاهشان را نفهمیدند و از قطار انقلاب پیاده شدند.

وی خاطرنشان ساخت: مسئولیت ما خیلی سنگین است و هرکس در این نظام مسئول شد باید دائما به یاد شهدا و خون پاک ریخته شده آنها باشد.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه − دو =