کد خبر : 18086
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵

رشد ۴۵ درصدی صدقات در ۵ ماهه امسال/ ۶ هزار حامی کودکان یتیم در استان وجود دارد

رشد ۴۵ درصدی صدقات در ۵ ماهه امسال/ ۶ هزار حامی کودکان یتیم در استان وجود دارد

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان ‌شرقی گفت: جشن عاطفه هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری برای نشاط و امنیت جامعه است. این جشن حتی از جشن نیکوکاری باارزش تر است؛ امروزه نقش آموزش در مواجهه با فقرزدایی بسار موثر است. آموزش و توانمندسازی جامعه فقیر، شاخص های فرهنگی و اجتماعی را ارتقاء می دهد و فرد سعی

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان ‌شرقی گفت: جشن عاطفه هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری برای نشاط و امنیت جامعه است. این جشن حتی از جشن نیکوکاری باارزش تر است؛ امروزه نقش آموزش در مواجهه با فقرزدایی بسار موثر است. آموزش و توانمندسازی جامعه فقیر، شاخص های فرهنگی و اجتماعی را ارتقاء می دهد و فرد سعی می کند در این مسیر با ایجاد شغل برای خود، با معضل فقر مقابله کند.

به گزارش سهند، “محمد کلامی”،  امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه باعنوان ” هفته جشن ملی عاطفه ‌ها” اظهار کرد: خدمت به محرومان صرفا از کانال امداد نیست بلکه اگر فرهنگ احسان و نوعدوستی بین مردم جاری شود، می ‌توان به هدف امداد که مبارزه با فقر است، رسید.

وی افزود: با وجود مشکلات اقتصادی، در همه سرفصل ها از ۳۵ درصد رشد مشارکت در استان بهره مند شده ایم. طبق آمار پنج ماهه سال‌ جاری، ۴۵ درصد رشد در صدقات داشتیم. میزان صدقات در سال گذشته، ۱۴میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود که به رتبه های نخست در این راستا رسیدیم و در ۵ ماهه سال‌ جاری ۶ میلیارد تومان را رد کرده‌ ایم.

کلامی با بیان اینکه همواره جناح های مختلف فارغ از جریانات فکری خاص، حامی کمیته امداد هستند، تصریح کرد: کمیته امداد محل وحدت تمام گرایش های سیاسی است. در سال جاری، نزدیک به ۶ هزار حامی سرپرستی کودکان را بر عهده گرفته است و بسیار مفتخریم که کودک بدون حامی در استان وجود ندارد. 

وی با بیان اینکه جشن عاطفه ‌ها اصلی ترین و موثرترین کار برای کمیته امداد است، تصریح کرد: جشن عاطفه هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری برای نشاط و امنیت جامعه است. این جشن حتی از جشن نیکوکاری با ارزش تر است؛ امروزه نقش آموزش در مواجهه با فقرزدایی بسار موثر است. آموزش و توانمندسازی جامعه فقیر، شاخص های فرهنگی و اجتماعی را ارتقاء می دهد و فرد سعی می کند در این مسیر با ایجاد شغل برای خود، با معضل فقر مقابله کند.

 وی ادامه داد: دیدگاه سنتی مبارزه با فقر یعنی قابل تحمل کردن فقر برای خانوارها است؛ به ‌طوریکه طبق این دیدگاه مدام با دادن ارزاق روزانه آن ها را به فقر عادت می‌ دهیم.
 

۱۴ هزار و ۵۰۰ دانش ‌آموز، دو هزار دانشجو و ۷ هزار خانواده در آذربایجان ‌شرقی تحت پوشش کمیته امداد هستند

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان ‌شرقی با بیان اینکه هیچ جامعه ‌ای توسعه نمی ‌یابد مگر اینکه نیروی خلاق و فناوری داشته باشد، ابراز کرد:  ما ۱۴ هزار و ۵۰۰ دانش‌ آموز و دو هزار دانشجو را تحت پوشش کمیته امداد داریم که قطعا این ها یک ظرفیت و سرمایه انسانی  و پیش ‌راننده و پیش‌ برنده توسعه استان هستند.

کلامی تاکید کرد: کمیته امداد صندوق صدقات بزرگ نیست بلکه نهاد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است. کمیته امداد امروز در نشاط و امنیت جامعه نقش دارد.

وی گفت: ۷۶ هزار خانواده  در استان تحت پوشش کمیته امداد است که اگر به آن ها توجه نشود قطعا تحدیدی جدی برای جامعه محسوب می شود

وی اذعان کرد: تهیه پک تحصیلی، واریز هزینه‌ های اولیه ثبت ‌نام از جمله کارهایی است که کمیته امداد برای شروع سال تحصیلی جدید انجام داده است؛ کودکی در تبریز نیست که از لوازم ‌التحریر برخوردار نباشد چراکه با همکاری یک  موسسه در تهران، این لوازم التحریر را با نصف قیمت تهیه کرده‌ ایم.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان ‌شرقی افزود: ۲۱ هزار خانواده به تعداد کمیته امداد اضافه شده است. در مقابل به علت مشکلات اقتصادی ۳۰ درصد اعتبارات کمیته امداد کاهش یافته است، از این‌رو توجه و کمک‌های مردمی بسیار موثر خووهد بود. 

کلامی با تاکید بر اینکه برای جشن عاطفه ‌ها  به ۷ میلیارد تومان نیاز داریم، افزود: عنصر اصلی آموزش مدرسه نیست بلکه خود کودکان هستند چراکه اگر یک دانش آموز با شکم خالی در مدرسه شیک باشد هیچ اثری نخواهد داشت.

وی به زمان برگزاری جشن عاطفه ها اشاره کرد و گفت: جشن عاطفه‌ ها در دو مرحله قبل از شروع مدارس، در هفتم و هشتم شهریورماه و بعد از شروع سال تحصیلی در ۱۰ مهر برگزار خواهد شد؛ از مردم می ‌خواهیم تا روزهای شهریور را برای کمک‌ رسانی مدنظر بگیرند و یک کودک را قبل از شروع مدرسه با لوازم مدرسه شاد کنند.

وی اظهار کرد: در تمامی شهرها و روستاها پایگاه امداد بنا خواهد شد و در تبریز نیز دو پایگاه خواهیم داشت ولی  بیشتر به سمت کمک‌های الکترونیکی و غیرحضوری حرکت کرده ‌ایم به طوریکه خیران می‌توانند با شماره  *۸۸۷۷*۰۴۱*۵*۳# تماس گرفته و مبلغ مد نطر خود را جهت کمک واریز کنند.

کلامی با اشاره بر اینکه هیچ کودک بدون حامی در استان وجود ندارد، گفت:  متوسط پرداختی از سوی حامیان به کودکان محسنین ۳۲۰ هزار تومان است و  اولویت نوشت ‌افزار کیف و خودکار و مداد و کفش و وجه نقدی می ‌باشد، چراکه ما این وجوهات نقدی را به شماره کارت خود کودکان واریز خواهیم کرد. 

مدیرکل کمیته امداد استان تصریح کرد: میزان کمک ‌های مردمی در جشن عاطفه‌ های سال قبل ۶میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بود ولی الان با توجه به میزان رشد صدقات انتظار بیش از ۱۰ میلیارد تومان را داریم.

وی اذعان کرد: سال گذشته مرکز نیکوکاری بازار را تشکیل داده که اعضای آن خود بازاریان هستند که از این طریق به مددجویان خود بن تهیه کفش دادیم تا به تبع آن مشکل یک سایز بودن کمک ‌های غیر نقدی از جمله کفش ایجاد نشود بلکه خود دانش‌ آموزان با مراجعه به این مغازه ‌ها اقدام به تهیه کفش می ‌کردند.

امتیازدهی post

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × پنج =