کد خبر : 10765
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۹:۰۹

رئیس جمهور در برخورد با خاطیان اقتصادیِ وزارت صمت ناتوان است

رئیس جمهور در برخورد با خاطیان اقتصادیِ وزارت صمت ناتوان است

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: وقتی رئیس‌جمهور برای برخورد با متخلفان حاضر در وزارتخانه‌ها دست به دامان قوه قضائیه می‌شود، نشان از ناتوانایی او در برخورد اداری با این متخلفان است.  نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با انتشار متنی در کانال تلگرامی خود تحت عنوان “پاسخ احمدعلیرضا

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: وقتی رئیس‌جمهور برای برخورد با متخلفان حاضر در وزارتخانه‌ها دست به دامان قوه قضائیه می‌شود، نشان از ناتوانایی او در برخورد اداری با این متخلفان است.

 نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با انتشار متنی در کانال تلگرامی خود تحت عنوان “پاسخ احمدعلیرضا بیگی به سوال یک خبرنگار” به بررسی علل بروز آشفتگی در اقتصاد ایران پرداخت. مشروح پاسخ این نماینده مجلس به سوال “دلیل اصلی مشکلات اقتصادی در سراسر ایران چیست” را در ادامه می‌خوانید.

“رفتار دولت و سیاست گذاری‌های نادرست اقتصادی باعث شکاف طبقاتی شده است. دولت برای تثبیت قیمت‌ها اقدام به جمع کردن نقدینگی مردم توسط بانک‌‌ها و موسسات مالی با سود بالا کرد که این امر موجب تولید پول و افزایش نقدینگی شد. این اقدام در شرایطی بود که کالا و خدمات به اندازه پولی که مردم در اختیار داشتند، موجود نبود. اگر این پول‌ها از بانک‌‌ها آزاد می‌‌شدند بی‌‌شک ویرانی و خرابی به همراه می‌‌آورد. همین دلیل نیز باعث شد تا ارزش پول را پایین بیاورند تا بتوانند متناسب با آن کالاو خدمات در بازار عرضه کنند. همچنین مردم باید در جریان کارها و اقدامات مسئولان باشند و بدانند چه تصمیماتی باید گرفته شود. برای مثال در نظر بگیرید سامانه ثبت سفارش ساعت دو بامداد آغاز به کار می‌‌کند و در ساعت ۲:۱۵ دقیقه بسته می‌‌شود؛ ثبت هزاران دستگاه خودرو انجام شده که روز بعد این خودروها با ارز دولتی وارد کشور می‌‌شوند و وزیر اعلام می‌‌کند سامانه ثبت هک شده که به هیچ عنوان این مسائل زیبنده جمهوری اسلامی ایران نیست. البته همه این گونه نیستند و برای مثال شفافیت عملکرد وزیر ارتباطات را می‌‌بینیم که در عین جوانی فارغ از زدوبندها لیست افرادی را که برای واردات موبایل ارز دولتی گرفته‌اند منتشر می‌‌کند. باید با بیرون کردن دولت از حوزه اقتصاد جلوی این ویژه‌خواری را گرفت. متاسفانه دولت حاضر نیست از این حیطه خارج شود زیرا حیاط خلوت بسیاری از نهادها و سازمان‌هاست. وقتی رییس جمهور خود دست به دامان قوه قضاییه می‌‌شود و احساس می‌کند نمی‌تواند با خاطیان در وزارت صنعت و معدن، تجارت برخورد کند شما تا پایان ماجرا را بخوانید.

نکته دیگری که باعث وضع موجود شد آشفتگی و ناامنی بزرگی است که در کشور ایجاد شد وآن ورشکستگی موسسات مالی و اعتباری بود. مردمی که به اعتبار دولت و بانک مرکزی پول‌‌شان را در اختیار موسسات مالی قرار داده بودند برای گرفتن پول‌شان در خیابان کتک خوردند و حتی به آن‌ها گفته شد هر قدر تا کنون سود دریافت کردید از اصل پول کم می‌‌شود و مابقی را پرداخت می‌‌کنیم. به افرادی که مبلغ بالا سرمایه گذاری کرده بودند نیز گفته شد به دادگستری بروید و طرح شکایت سرقت کنید.”

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × یک =