کد خبر : 40649
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳

رییس پلیس راهور تبریز:

گام مثبت شهرداری تبریز در گسترش حمل‌ونقل عمومی/ همراهی شهرداری در خرید و نصب دو هزار دوربین

گام مثبت شهرداری تبریز در گسترش حمل‌ونقل عمومی/ همراهی شهرداری در خرید و نصب دو هزار دوربین
رییس پلیس راهور تبریز گفت: روزانه بالای چهار میلیون سفر در سطح تبریز انجام می‌شود و بالای ۷۰ درصد آن‌ها به ویژه اول صبح تک سرنشین هستند.

به گزارش نگاه، سرهنگ جهانگیر جهانگیری اظهار کرد: تبریز جز کلانشهرهای کشور است، علاوه بر خودروهایی که ممکن است از سایر شهرها یا استان‌ها به هر دلیلی به کلانشهر تبریز مراجعه و در سطح این شهر تردد کنند، بالغ بر ۷۵ هزار دستگاه خودرو فقط دارای پلاک تبریز هستند.

جهانگیری افزود: بنابراین به‌منظور سهولت شهروندان در سفرهای درون شهری، باید سیستم حمل و نقل عمومی مناسبی در اختیار آنان باشد؛ که بدین منظور از شهرداری محترم تشکر می‌کنیم که از سال گذشته اقدام به تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی و نیز ساماندهی فازهای مختلف مترو نموده است؛ چرا که تقویت حمل‌ونقل کارآمد و نیز مدیریت سفرها از سوی شهروندان مانند استفاده از دوچرخه و سیستم حمل‌ونقل عمومی می‌تواند در کاهش بار ترافیکی شهر موثر باشد.

وی ادامه داد: در صورت افتتاح خط دو BRT تبریز، که از شهرک باغمیشه شروع و تا میدان آذربایجان ادامه خواهد داشت، در کاهش ترافیک سطح شهری می‌تواند کمک کننده باشد.

رییس پلیس راهور تبریز تصریح کرد: همچنین کلینیک‌های درمانی از جمله کلینیک سلامت، گلگشت و یا مراکزی مانند ستاره باران، رویال تبریز که از طرفی دارای حجم زیاد مراجعه کننده هستند و از طرف دیگر جای پارک مناسبی ندارند و همیشه شاهد هستیم مراجعه‌کنندگان به این مراکز اقدام به پارک خودروهای خود به صورت دوبله و یا حتی سوبله هستند ولی پلیس در کنار مردم است و مشکلات آنان را درک می‌کند؛ مقصر مردم نیستند که مقابل مراکز مذکور همیشه پرترافیک است، بلکه عدم وجود پارکینگ‌های مناسب برای مراکز فوق علت اصلی ایجاد حجم سنگین ترافیک محسوب می‌شود.

جهانگیری یادآور شد: متاسفانه تعداد فوتی‌های ناشی از تصادفات در سطح کلانشهر تبریز، نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۴۰ درصد افزایش داشته است و در شش ماه نخست سال جاری تعداد ۶۹ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند که بااین تعداد ۴۶ درصد را رانندگان، ۳۵ درصد را عابران پیاده و ۱۹ درصد باقی مانده را سرنشینان خودرو تشکیل می‌دهند.

به گفته وی، تا پایان سال جاری تعداد ۳۵ دستگاه دوربین نظارتی، ۱۴۰ دستگاه دوربین پلاک خوان ثابت، ۴۰ دستگاه ثبت تخلف با محوریت ثبت تخلف سرعت، در سطح کلانشهر تبریز نصب خواهند شد.

رییس پلیس راهور تبریز تصریح کرد: در حال حاضر اکثر تقاطع‌های شهر مجهز به دوربین‌های الکترونیکی هستند و در برنامه مربوطه قرار بر این است با همکاری و همراهی شهرداری محترم دو هزار دوربین خریداری و در سطح شهر نصب شود.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − 16 =