کد خبر : 24794
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹

درخواست آذربایجان شرقی برای حمایت دولت از صنایع چرم آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا/ صدور مجوز صادرات مواد ضدعفونی کننده پایه غیر الکلی

درخواست آذربایجان شرقی برای حمایت دولت از صنایع چرم آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا/ صدور مجوز صادرات مواد ضدعفونی کننده پایه غیر الکلی

امین زاده

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: نامه ای به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارسال کرده ایم تا اصناف و صنایع فعال در بخش چرم، کیف و کفش هم در لیست حمایتی اصناف آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا دولت قرار بگیرند.

به گزارش نگاه، حبیب امین زاده ظهر امروز در نشست با خبرنگاران به ارائه گزارشی از آخرین اقدامات سازمان متبوع خود در مورد بحران شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: قبل از شیوع ویروس کرونا در استان تنها یک واحد تولیدکننده ماسک و مواد ضدعفونی کننده داشتیم که از اول اسفند سال گذشته با اقدامات فوری زمینه فعالیت واحد‌های تولیدی جدید مواد بهداشتی مقابله با این ویروس را ایجاد کردیم تا استان در این زمینه از واردات ماسک و مواد ضدعفونی کننده بی نیاز شود.
وی در ادامه به نقش ویژه رسانه‌ها در آگاه سازی مردم در مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: رسانه ها در بحران شیوع کرونا با انتشار اخبار دقیق و هشدار دهنده، مردم را به رعایت نکات بهداشتی و رعایت پروتکل های ابلاغی وزارت بهداشت ترغیب کردند و من به نوبه خود از تلاش خبرنگاران در این حوزه قدردانی می کنم.
امین زاده به تحریم های گسترده علیه کشورمان اشاره کرد و افزود: ما در چنین شرایطی نیاز خودمان را تامین کردیم و ویروس کرونا در جامعه بدون کوچکترین تنشی مدیریت شد.
وی ادامه داد: ما پس از شیوع کرونا به دو واحد تولیدی الکل موافقت اصولی دادیم و امروز در تولید مواد ضدعفونی کننده به نقطه ای رسیده ایم که می توانیم مجوز صادرات مواد ضدعفونی کننده پایه غیر الکلی را هم صادر کنیم.
رییس سازمان صمت آذربایجان شرقی تصریح کرد: متخصصان ما در چنین صنعت ماشین سازی استان تنها پس از ۱۴ روز از شیوع ویروس کرونا موفق شدند دستگاه تولید کننده ماسک را مهندسی معکوس کرده و تولید کنند و این در شرایط عادی می توانست تا چندین ماه طول بکشد و امروز از این دستگاه مکانیزه به تعداد کافی تولید و به سایر استان ها هم صادر شده است.
امین زاده در ادامه از جلوگیری بازرسی سازمان صمت استان از توزیع مواد اولیه غیر استاندارد مواد ضدعفونی کننده بین تولیدکنندگان استان خبر داد و گفت: در اوایل مواد غیر استاندارد وارد پروسه تولید مواد ضدعفونی کننده شده بود که همکاران بنده در بازرسی سازمان با متخلفان برخورد کردند تا کالای استاندارد و با کیفیت مطلوب به دست مصرف‌کنندگان برسد.
وی به اقدامات این سازمان در بحث تامین اقلام مورد نیاز کمک های معیشتی مردمی اشاره کرد و گفت: ما در این زمینه بدون اینکه شوکی به بازار عرضه وارد شود، اقلام مورد نیاز سازمان های مردم نهاد جهت تامین نیاز اقشار آسیب‌پذیر جامعه را تامین کردیم و استان آذربایجان شرقی در این مورد یکی از استان های پیشرو بود.
این مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره طرح حمایتی دولت از اصناف آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا هم گفت: اصنافی که در لیست اعلامی وزارت کار قرار گرفته اند با ثبت نام در سایت اعلامی این وزارتخانه می توانند از تسهیلات اعطایی دولت استفاده کنند، ضمن اینکه با همکاری استاندار محترم نامه ای به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارسال کرده ایم تا اصناف و صنایع فعال در بخش چرم، کیف و کفش هم در لیست حمایتی دولت قرار بگیرند.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 + یک =