کد خبر : 40121
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز:

طرح بورسیه‌های صنعتی تاثیر بسزایی در جذب و حفظ نخبگان در کشور دارد

طرح بورسیه‌های صنعتی تاثیر بسزایی در جذب و حفظ نخبگان در کشور دارد
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز گفت: طرح بورسیه‌های صنعتی می‌تواند تاثیر بسزایی در جذب نخبگان و ماندگاری آن‌ها در کشور، ارتقاء کیفی داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها و رفع نیازهای کارخانجات به نیروی انسانی نخبه، ایفا کند.

به گزارش نگاه به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، غلامرضا حجتی در حاشیه‌ی بازدید از روند برگزاری جلسه بورسیه‌های صنعتی، اظهار کرد: سال جاری تعدادی از برگزیدگان برتر کنکور سراسری در قالب چهار بورسیه‌ی دانش (وزارت علوم)، سایپا، انرژی اتمی و صنعت پذیرفته می‌شوند و این جلسه‌ به مصاحبه‌ی تخصصی بورسیه‌ی صنعتی اختصاص دارد که این بورسیه با همکاری پنج شرکت بزرگ تراکتورسازی، پتروشیمی، پترو پالایش کوثر، صبح پارلا و آذر اتصال اجرا و در قالب این بورسیه، ۸۴ داوطلب جذب خواهند شد.

وی ادامه داد: مصاحبه سایر بورسیه‌ها نیز به همین شکل در هفته‌های آینده ادامه خواهد داشت.

تربیت نیروی انسانی متخصص از طریق اجرای طرح بورسیه صنعتی

رئیس گروه حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه تبریز نیز با اشاره به اینکه طرح بورسیه‌ی دانشجویان از اردیبهشت ماه سال جاری کلید خورده است، گفت: دانش آموزانی که از طریق بورسیه‌ی صنعتی وارد دانشگاه تبریز می‌شوند، از روز نخست علاوه بر بحث آموزش، حضور در کارخانه و آموزش عملی را نیز تجربه خواهند کرد.

امین رضایی اکبریه ادامه داد: بنیاد ملی نخبگان نیز بخشی از بورسیه‌ی دانش آموزان را برعهده گرفته و حامی مالی آن‌ها محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت این طرح خاطرنشان کرد: از دانش آموزان عزیز می‌خواهیم این طرح را جدی بگیرند، چراکه از این طریق ما می‌توانیم نیروی انسانی متخصصی را تربیت کنیم که به‌صورت مستقیم وارد بازار کار خواهد شد.

جلسه‌ی مصاحبه‌ی متقاضیان بورسیه‌ی صنعتی دانشگاه تبریز با حضور معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و رئیس گروه حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه تبریز، اساتید رشته‌های مربوطه و داوطلبان برگزیده‌ی کنکور سراسری در دانشکده‌ی فیزیک این دانشگاه برگزار شد.

انتهای خبر/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × چهار =